Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Vettel se vklínil mezi oba mercedesy

Vettel se vklínil mezi oba mercedesy

Velká cena Rakouska - 2. trénink.

Ve druhém tréninku nedošlo k žádnému překvapení. Nejrychlejší byl znovu Hamilton, i když mechanici dlouho pracovali na jeho mercedesu. Za překvapivé můžeme považovat snad jen sedmé místo Magnussena a osmé Alonsa a množství výletů mimo trať.

Odpoledne byly podmínky téměř ideální, trať měla 40 °C, vzduch 28 °C. Druhý trénink podle očekávání přinesl mnohem větší aktivitu jezdců hned od počátku. Uplynulo pouhých šest minut a Bottas (1:05,869 min.) překonal nejlepší čas úvodního tréninku. Vzápětí začala přetahovaná s týmovým kolegou: Hamilton 1:05,731, Bottas 1:05,700. Ferrari vyslalo každého ze svých jezdců na jiné směsi pneumatik, takže ani nepřekvapilo, že Vettel byl o půl vteřiny rychlejší než Räikkönen.

Výlety mimo trať předvedli například Grosjean nebo Ericsson, ale nejednalo se o žádné větší problémy, stačilo zkontrolovat auto v boxech. Během první čtvrthodiny nevyjeli pouze Pérez a Verstappen, na jehož voze se po prvním tréninku stále pracovalo. Stroll si stěžoval na vyvážení vozu a Pérezovi byla hned po vyjetí trať velmi úzká. Z první desítky pouze Räikkönen a Kjvat zajeli své časy na měkkých pneumatikách, ostatní na superměkkých. Vandoorne se na nich po dvaceti minutách dokonce dostal až na 6. místo. Bottas následně obul ultraměkké pneumatiky a svůj dosavadní čas vylepšil o jednu tisícinu vteřiny. Když se pokoušel znovu zlepšit, vyletěl v 6. zatáčce do kačírku a se štěstím zkrotil divoké auto. Jeho výkon zatím na stejné směsi překonal Vettel (1:05,630). Po půl hodině se roztočil do protisměru Pérez a stále se mu nedařilo zajet dobré kolo. Hodně široký byl v jedné zatáčce také Kvjat, který měl asi stále na paměti havárii z loňského tréninku. Naopak Hamilton všechny soupeře znovu překonal (1:05,483), za ním ztráceli Vettel 0,147, Bottas 0,216, Räikkönen 0,661, Ricciardo 0,691, Verstappen 1,101, Vandoorne 1,377, Kvjat 1,423… Pouze Vandoorne k tomu nepoužil ultraměkké směsi.

Ericsson v 1. zatáčce ve smyku opustil trať, ale naštěstí bez následků. Verstappen se posunul na čtvrté místo, samozřejmě na ultraměkké směsi. Po půlhodině Alonso přerušil trénink a na jeho autě se usilovně pracovalo, protože mechanici museli vyměnit poškozenou podlahu. Moc toho kvůli úpravám auta nenajezdil ani Palmer. Grosjean si stěžoval na nastavení křídel a silnou ránu od obrubníků v 9. zatáčce. Mimo asfalt se projel také razantní Verstappen.

Po 40 minutách se Ricciardo dostal o 155 tisícin vteřiny před týmového kolegu Verstappena na čtvrtou pozici. Grosjean znovu divoce přelétl přes obrubník. Pokud si podlahu nepoškodil předtím, tak tentokrát k tomu měl hodně blízko… Hodně hluboko stále vězeli Massa a Pérez, kteří stále nebyli spokojeni se svými vozy. Pouze tři jezdci v první polovině tréninku nezkusili ultraměkké pneumatiky: Alonso, Palmer a Pérez. První dva ovšem strávili většinu času v boxech. Do problémů se po opuštění tratě v 10. zatáčce dostal Sainz, ale mimo asfalt se projel i nejrychlejší Hamilton. Alonso se po dlouhé pauze vrátil na trať a hned poskočil na 8. místo se ztrátou 1,249 s na Hamiltona.

Nad trať se přestěhovaly těžké mraky a inženýři vzhlíželi k oblakům, zda spadnou první kapky deště. Do třetice všeho špatného vylétl z tratě ve 4. zatáčce Ericsson a vzápětí Kvjat hlásil mechanikům ztrátu výkonu motoru. Verstappen obul novou sadu pneumatik z ultraměkké směsi, a to mu pomohlo překonat týmového kolegu Ricciarda o 41 tisícin vteřiny. Na Hamiltonově mercedesu se zatím pracovalo, a proto se delší dobu na trati neobjevil. Vettel zkoušel, co vydrží ultraměkká směs, a kroužil dlouhých 30 kol vcelku. Až smyk mu dal signál k ukončení tohoto testu. Verstappen si naproti tomu zanadával na provoz na trati a stáhl se do boxu. Čtvrt hodiny před koncem tým stáhl Sainze do boxu kvůli technické závadě a hořícím brzdám. Alonso v 6. zatáčce vylétl daleko z tratě a výlet zakončil piruetou v kačírku, takže svůj čas ani osmé místo už nevylepšil. Průjezd zatáčkou znovu nezvládli Pérez a Ericsson.

 p.
Jezdec
 Tým
 Čas
 Kol
 Odstup
1.
 L.Hamilton  Mercedes
 1:05.483
 30
 
2.
 S.Vettel  Ferrari
 1:05.630
 50
 + 0.147
3.
 V.Bottas  Mercedes
 1:05.699
 41
 + 0.216
4.
 M.Verstappen  Red Bull
 1:05.832
 33
 + 0.349
5.
 D.Ricciardo  Red Bull
 1:05.873
 27
 + 0.390
6.
 K.Räikkönen  Ferrari
 1:06.144
 54
 + 0.661
7.
 K.Magnussen  Haas
 1:06.591
 43
 + 1.108
8.
 F.Alonso  McLaren
 1:06.732
 27
 + 1.249
9.
 N.Hülkenberg  Renault
 1:06.735
 42
 + 1.252
10.
 R.Grosjean  Haas
 1:06.763
 52
 + 1.280
11.
 E.Ocon  Force India
 1:06.849
 50
 + 1.366
12.
 S.Vandoorne  McLaren
 1:06.859
 37
 + 1.376
13.
 D.Kvyat  Torro Roso
 1:06.906
 34
 + 1.423
14.
 F.Massa  Williams
 1:07.065
 50
 + 1.582
15.
 C.Sainz  Torro Roso
 1:07.100
 24
 + 1.617
16.
 L.Stroll  Williams
 1:07.468
 46
 + 1.985
17.
 S.Pérez  Force India
 1:07.509
 41
 + 2.026
18.
 J.Palmer  Renault
 1:07.623
 7
 + 2.140
19.
 P.Wehrlein  Sauber
 1:08.782
 49
 + 3.299
20.
 M.Ericsson  Sauber
 1:08.870
 51
 + 3.387