Vettel se vklínil mezi oba mercedesy
Velká cena Rakouska - 2. trénink.
Ve druhém tréninku nedošlo k žádnému překvapení. Nejrychlejší byl znovu Hamilton, i když mechanici dlouho pracovali na jeho mercedesu. Za překvapivé můžeme považovat snad jen sedmé místo Magnussena a osmé Alonsa a množství výletů mimo trať.
Odpoledne byly podmínky téměř ideální, trať měla 40 °C, vzduch 28 °C. Druhý trénink podle očekávání přinesl mnohem větší aktivitu jezdců hned od počátku. Uplynulo pouhých šest minut a Bottas (1:05,869 min.) překonal nejlepší čas úvodního tréninku. Vzápětí začala přetahovaná s týmovým kolegou: Hamilton 1:05,731, Bottas 1:05,700. Ferrari vyslalo každého ze svých jezdců na jiné směsi pneumatik, takže ani nepřekvapilo, že Vettel byl o půl vteřiny rychlejší než Räikkönen.
Výlety mimo trať předvedli například Grosjean nebo Ericsson, ale nejednalo se o žádné větší problémy, stačilo zkontrolovat auto v boxech. Během první čtvrthodiny nevyjeli pouze Pérez a Verstappen, na jehož voze se po prvním tréninku stále pracovalo. Stroll si stěžoval na vyvážení vozu a Pérezovi byla hned po vyjetí trať velmi úzká. Z první desítky pouze Räikkönen a Kjvat zajeli své časy na měkkých pneumatikách, ostatní na superměkkých. Vandoorne se na nich po dvaceti minutách dokonce dostal až na 6. místo. Bottas následně obul ultraměkké pneumatiky a svůj dosavadní čas vylepšil o jednu tisícinu vteřiny. Když se pokoušel znovu zlepšit, vyletěl v 6. zatáčce do kačírku a se štěstím zkrotil divoké auto. Jeho výkon zatím na stejné směsi překonal Vettel (1:05,630). Po půl hodině se roztočil do protisměru Pérez a stále se mu nedařilo zajet dobré kolo. Hodně široký byl v jedné zatáčce také Kvjat, který měl asi stále na paměti havárii z loňského tréninku. Naopak Hamilton všechny soupeře znovu překonal (1:05,483), za ním ztráceli Vettel 0,147, Bottas 0,216, Räikkönen 0,661, Ricciardo 0,691, Verstappen 1,101, Vandoorne 1,377, Kvjat 1,423… Pouze Vandoorne k tomu nepoužil ultraměkké směsi.
Ericsson v 1. zatáčce ve smyku opustil trať, ale naštěstí bez následků. Verstappen se posunul na čtvrté místo, samozřejmě na ultraměkké směsi. Po půlhodině Alonso přerušil trénink a na jeho autě se usilovně pracovalo, protože mechanici museli vyměnit poškozenou podlahu. Moc toho kvůli úpravám auta nenajezdil ani Palmer. Grosjean si stěžoval na nastavení křídel a silnou ránu od obrubníků v 9. zatáčce. Mimo asfalt se projel také razantní Verstappen.
Po 40 minutách se Ricciardo dostal o 155 tisícin vteřiny před týmového kolegu Verstappena na čtvrtou pozici. Grosjean znovu divoce přelétl přes obrubník. Pokud si podlahu nepoškodil předtím, tak tentokrát k tomu měl hodně blízko… Hodně hluboko stále vězeli Massa a Pérez, kteří stále nebyli spokojeni se svými vozy. Pouze tři jezdci v první polovině tréninku nezkusili ultraměkké pneumatiky: Alonso, Palmer a Pérez. První dva ovšem strávili většinu času v boxech. Do problémů se po opuštění tratě v 10. zatáčce dostal Sainz, ale mimo asfalt se projel i nejrychlejší Hamilton. Alonso se po dlouhé pauze vrátil na trať a hned poskočil na 8. místo se ztrátou 1,249 s na Hamiltona.
Nad trať se přestěhovaly těžké mraky a inženýři vzhlíželi k oblakům, zda spadnou první kapky deště. Do třetice všeho špatného vylétl z tratě ve 4. zatáčce Ericsson a vzápětí Kvjat hlásil mechanikům ztrátu výkonu motoru. Verstappen obul novou sadu pneumatik z ultraměkké směsi, a to mu pomohlo překonat týmového kolegu Ricciarda o 41 tisícin vteřiny. Na Hamiltonově mercedesu se zatím pracovalo, a proto se delší dobu na trati neobjevil. Vettel zkoušel, co vydrží ultraměkká směs, a kroužil dlouhých 30 kol vcelku. Až smyk mu dal signál k ukončení tohoto testu. Verstappen si naproti tomu zanadával na provoz na trati a stáhl se do boxu. Čtvrt hodiny před koncem tým stáhl Sainze do boxu kvůli technické závadě a hořícím brzdám. Alonso v 6. zatáčce vylétl daleko z tratě a výlet zakončil piruetou v kačírku, takže svůj čas ani osmé místo už nevylepšil. Průjezd zatáčkou znovu nezvládli Pérez a Ericsson.
p.
|
Jezdec
|
Tým
|
Čas
|
Kol
|
Odstup
|
1.
|
L.Hamilton | Mercedes |
1:05.483
|
30
|
|
2.
|
S.Vettel | Ferrari |
1:05.630
|
50
|
+ 0.147
|
3.
|
V.Bottas | Mercedes |
1:05.699
|
41
|
+ 0.216
|
4.
|
M.Verstappen | Red Bull |
1:05.832
|
33
|
+ 0.349
|
5.
|
D.Ricciardo | Red Bull |
1:05.873
|
27
|
+ 0.390
|
6.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
1:06.144
|
54
|
+ 0.661
|
7.
|
K.Magnussen | Haas |
1:06.591
|
43
|
+ 1.108
|
8.
|
F.Alonso | McLaren |
1:06.732
|
27
|
+ 1.249
|
9.
|
N.Hülkenberg | Renault |
1:06.735
|
42
|
+ 1.252
|
10.
|
R.Grosjean | Haas |
1:06.763
|
52
|
+ 1.280
|
11.
|
E.Ocon | Force India |
1:06.849
|
50
|
+ 1.366
|
12.
|
S.Vandoorne | McLaren |
1:06.859
|
37
|
+ 1.376
|
13.
|
D.Kvyat | Torro Roso |
1:06.906
|
34
|
+ 1.423
|
14.
|
F.Massa | Williams |
1:07.065
|
50
|
+ 1.582
|
15.
|
C.Sainz | Torro Roso |
1:07.100
|
24
|
+ 1.617
|
16.
|
L.Stroll | Williams |
1:07.468
|
46
|
+ 1.985
|
17.
|
S.Pérez | Force India |
1:07.509
|
41
|
+ 2.026
|
18.
|
J.Palmer | Renault |
1:07.623
|
7
|
+ 2.140
|
19.
|
P.Wehrlein | Sauber |
1:08.782
|
49
|
+ 3.299
|
20.
|
M.Ericsson | Sauber |
1:08.870
|
51
|
+ 3.387
|