Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel se vklínil mezi oba mercedesy

Vettel se vklínil mezi oba mercedesy

Velká cena Rakouska - 2. trénink.

Ve druhém tréninku nedošlo k žádnému překvapení. Nejrychlejší byl znovu Hamilton, i když mechanici dlouho pracovali na jeho mercedesu. Za překvapivé můžeme považovat snad jen sedmé místo Magnussena a osmé Alonsa a množství výletů mimo trať.

Odpoledne byly podmínky téměř ideální, trať měla 40 °C, vzduch 28 °C. Druhý trénink podle očekávání přinesl mnohem větší aktivitu jezdců hned od počátku. Uplynulo pouhých šest minut a Bottas (1:05,869 min.) překonal nejlepší čas úvodního tréninku. Vzápětí začala přetahovaná s týmovým kolegou: Hamilton 1:05,731, Bottas 1:05,700. Ferrari vyslalo každého ze svých jezdců na jiné směsi pneumatik, takže ani nepřekvapilo, že Vettel byl o půl vteřiny rychlejší než Räikkönen.

Výlety mimo trať předvedli například Grosjean nebo Ericsson, ale nejednalo se o žádné větší problémy, stačilo zkontrolovat auto v boxech. Během první čtvrthodiny nevyjeli pouze Pérez a Verstappen, na jehož voze se po prvním tréninku stále pracovalo. Stroll si stěžoval na vyvážení vozu a Pérezovi byla hned po vyjetí trať velmi úzká. Z první desítky pouze Räikkönen a Kjvat zajeli své časy na měkkých pneumatikách, ostatní na superměkkých. Vandoorne se na nich po dvaceti minutách dokonce dostal až na 6. místo. Bottas následně obul ultraměkké pneumatiky a svůj dosavadní čas vylepšil o jednu tisícinu vteřiny. Když se pokoušel znovu zlepšit, vyletěl v 6. zatáčce do kačírku a se štěstím zkrotil divoké auto. Jeho výkon zatím na stejné směsi překonal Vettel (1:05,630). Po půl hodině se roztočil do protisměru Pérez a stále se mu nedařilo zajet dobré kolo. Hodně široký byl v jedné zatáčce také Kvjat, který měl asi stále na paměti havárii z loňského tréninku. Naopak Hamilton všechny soupeře znovu překonal (1:05,483), za ním ztráceli Vettel 0,147, Bottas 0,216, Räikkönen 0,661, Ricciardo 0,691, Verstappen 1,101, Vandoorne 1,377, Kvjat 1,423… Pouze Vandoorne k tomu nepoužil ultraměkké směsi.

Ericsson v 1. zatáčce ve smyku opustil trať, ale naštěstí bez následků. Verstappen se posunul na čtvrté místo, samozřejmě na ultraměkké směsi. Po půlhodině Alonso přerušil trénink a na jeho autě se usilovně pracovalo, protože mechanici museli vyměnit poškozenou podlahu. Moc toho kvůli úpravám auta nenajezdil ani Palmer. Grosjean si stěžoval na nastavení křídel a silnou ránu od obrubníků v 9. zatáčce. Mimo asfalt se projel také razantní Verstappen.

Po 40 minutách se Ricciardo dostal o 155 tisícin vteřiny před týmového kolegu Verstappena na čtvrtou pozici. Grosjean znovu divoce přelétl přes obrubník. Pokud si podlahu nepoškodil předtím, tak tentokrát k tomu měl hodně blízko… Hodně hluboko stále vězeli Massa a Pérez, kteří stále nebyli spokojeni se svými vozy. Pouze tři jezdci v první polovině tréninku nezkusili ultraměkké pneumatiky: Alonso, Palmer a Pérez. První dva ovšem strávili většinu času v boxech. Do problémů se po opuštění tratě v 10. zatáčce dostal Sainz, ale mimo asfalt se projel i nejrychlejší Hamilton. Alonso se po dlouhé pauze vrátil na trať a hned poskočil na 8. místo se ztrátou 1,249 s na Hamiltona.

Nad trať se přestěhovaly těžké mraky a inženýři vzhlíželi k oblakům, zda spadnou první kapky deště. Do třetice všeho špatného vylétl z tratě ve 4. zatáčce Ericsson a vzápětí Kvjat hlásil mechanikům ztrátu výkonu motoru. Verstappen obul novou sadu pneumatik z ultraměkké směsi, a to mu pomohlo překonat týmového kolegu Ricciarda o 41 tisícin vteřiny. Na Hamiltonově mercedesu se zatím pracovalo, a proto se delší dobu na trati neobjevil. Vettel zkoušel, co vydrží ultraměkká směs, a kroužil dlouhých 30 kol vcelku. Až smyk mu dal signál k ukončení tohoto testu. Verstappen si naproti tomu zanadával na provoz na trati a stáhl se do boxu. Čtvrt hodiny před koncem tým stáhl Sainze do boxu kvůli technické závadě a hořícím brzdám. Alonso v 6. zatáčce vylétl daleko z tratě a výlet zakončil piruetou v kačírku, takže svůj čas ani osmé místo už nevylepšil. Průjezd zatáčkou znovu nezvládli Pérez a Ericsson.

 p.
Jezdec
 Tým
 Čas
 Kol
 Odstup
1.
 L.Hamilton  Mercedes
 1:05.483
 30
 
2.
 S.Vettel  Ferrari
 1:05.630
 50
 + 0.147
3.
 V.Bottas  Mercedes
 1:05.699
 41
 + 0.216
4.
 M.Verstappen  Red Bull
 1:05.832
 33
 + 0.349
5.
 D.Ricciardo  Red Bull
 1:05.873
 27
 + 0.390
6.
 K.Räikkönen  Ferrari
 1:06.144
 54
 + 0.661
7.
 K.Magnussen  Haas
 1:06.591
 43
 + 1.108
8.
 F.Alonso  McLaren
 1:06.732
 27
 + 1.249
9.
 N.Hülkenberg  Renault
 1:06.735
 42
 + 1.252
10.
 R.Grosjean  Haas
 1:06.763
 52
 + 1.280
11.
 E.Ocon  Force India
 1:06.849
 50
 + 1.366
12.
 S.Vandoorne  McLaren
 1:06.859
 37
 + 1.376
13.
 D.Kvyat  Torro Roso
 1:06.906
 34
 + 1.423
14.
 F.Massa  Williams
 1:07.065
 50
 + 1.582
15.
 C.Sainz  Torro Roso
 1:07.100
 24
 + 1.617
16.
 L.Stroll  Williams
 1:07.468
 46
 + 1.985
17.
 S.Pérez  Force India
 1:07.509
 41
 + 2.026
18.
 J.Palmer  Renault
 1:07.623
 7
 + 2.140
19.
 P.Wehrlein  Sauber
 1:08.782
 49
 + 3.299
20.
 M.Ericsson  Sauber
 1:08.870
 51
 + 3.387