Renault přiznává chybu
Ukousl si příliš velké sousto.
Nejen Honda přiznává, že si loni na jaře ukousla příliš velké sousto, když se rozhodla během necelého roku navrhnout zcela novou pohonnou jednotku. Sezona 2017 neprobíhá ani podle plánů Renaultu. Pár nedokončených závodů by bylo akceptovatelných, ale problémy se spolehlivostí ho trápí už půl roku a používání loňské MGU-K mu renomé také nezvýšilo. Cyril Abiteboul není se svým týmem spokojený.
"Asi by nebylo profesionální snažit se vás přesvědčit, že jsme takové problémy očekávali, protože nový motor nenavrhujete s očekáváním, že nebude fungovat," přiznal generální ředitel Renaultu Sport F1. "Ve skutečnosti, když něco navrhujeme, první pokus nedopadne dobře, což je pro mě hodně frustrující. Ale musím říct, že jsme odvedli obrovské množství práce. Architektura spalovacího motoru se kompletně změnila, architektura ERS také. Nemuseli jsme se to měnit vše během jedné zimy a musím přiznat, že jsme si ukousli příliš velké sousto."
A jedna porucha může mít za následek další chyby, hlavně když Renault rychle zvyšuje počet zaměstnanců.
"Když máte několik poruch, může vám v garáži vzniknout zmatek. Vezmete MGU-H z jedné pohonné jednotky, turbo z druhé a přidáte MGU-K z další a stvoříte mutanta. Je s tím spousta práce navíc a lidé od motorů to pak rozhodne nemají snadné. V takových situacích dochází k chybám. Pak je situace ještě horší a vzniká začarovaný kruh, který je těžké prolomit.
Kromě toho jsme měli poruchy i na podvozku. Poslední velkou závadu měl Jo (Jolyon Palmer) v zahřívacím kole v Silverstone a neměla nic společného s motorem. Chyba byla v posilovači řízení. Byli jsme z toho velmi zklamaní, ale opět to připisuji faktu, že máme mladý tým. Měníme pozice mechaniků i lidí v továrně a nováčci potřebují získat zkušenosti. Nedostatky v kvalitě vnímám jako nedostatek zkušeností."
Zbytek sezony by měl být lepší pro Renault i jeho zákazníky. Větší změny s cílem zvýšit výkon jsou plánované na začátek příští sezony, ale to už nebude revoluce, pouze evoluce.
"Už je to téměř za námi. Ještě úplně ne, ale tohle je rok konsolidace. I na straně motoru. Příští rok budeme stabilnější a budeme se moci soustředit na to, abychom z jednotlivých komponentů dostali maximální výkony. A snad i spolehlivost bude mnohem lepší."
"Asi by nebylo profesionální snažit se vás přesvědčit, že jsme takové problémy očekávali, protože nový motor nenavrhujete s očekáváním, že nebude fungovat," přiznal generální ředitel Renaultu Sport F1. "Ve skutečnosti, když něco navrhujeme, první pokus nedopadne dobře, což je pro mě hodně frustrující. Ale musím říct, že jsme odvedli obrovské množství práce. Architektura spalovacího motoru se kompletně změnila, architektura ERS také. Nemuseli jsme se to měnit vše během jedné zimy a musím přiznat, že jsme si ukousli příliš velké sousto."
A jedna porucha může mít za následek další chyby, hlavně když Renault rychle zvyšuje počet zaměstnanců.
"Když máte několik poruch, může vám v garáži vzniknout zmatek. Vezmete MGU-H z jedné pohonné jednotky, turbo z druhé a přidáte MGU-K z další a stvoříte mutanta. Je s tím spousta práce navíc a lidé od motorů to pak rozhodne nemají snadné. V takových situacích dochází k chybám. Pak je situace ještě horší a vzniká začarovaný kruh, který je těžké prolomit.
Kromě toho jsme měli poruchy i na podvozku. Poslední velkou závadu měl Jo (Jolyon Palmer) v zahřívacím kole v Silverstone a neměla nic společného s motorem. Chyba byla v posilovači řízení. Byli jsme z toho velmi zklamaní, ale opět to připisuji faktu, že máme mladý tým. Měníme pozice mechaniků i lidí v továrně a nováčci potřebují získat zkušenosti. Nedostatky v kvalitě vnímám jako nedostatek zkušeností."
Zbytek sezony by měl být lepší pro Renault i jeho zákazníky. Větší změny s cílem zvýšit výkon jsou plánované na začátek příští sezony, ale to už nebude revoluce, pouze evoluce.
"Už je to téměř za námi. Ještě úplně ne, ale tohle je rok konsolidace. I na straně motoru. Příští rok budeme stabilnější a budeme se moci soustředit na to, abychom z jednotlivých komponentů dostali maximální výkony. A snad i spolehlivost bude mnohem lepší."