Todt varoval před nadržování novým výrobcům
Nemělo by se začínat od nuly
Ross Brawn se aktuálně snaží přesvědčit současné výrobce motorů, že formule 1 skutečně potřebuje jiný typ hybridního motoru. Ten sice bude levnější, ale s jeho vývojem budou muset začít téměř od nuly. Kde v tomto sporu stojí Jean Todt, prezident Mezinárodní automobilové federace, která má v procesu schvalování všech změn poslední slovo?
"Podle mě by nebylo fér podceňovat kvalitu současných dodavatelů motorů a naslouchat pouze těm, které bychom mohli získat," řekl Todt. "V této situaci je nejdůležitější zjistit, co by bylo nejlepší pro budoucnost F1, ale současně respektovat dosavadní investice."
Připomeňme, že Todt stál u zrodu a zavedení současné první generace hybridních motorů, jež měla mít náklady na vývoj omezeny žetonovým systémem. Ten se ale neosvědčil a byl zrušen. Brawn navrhuje ušetřit vyškrtnutím MGU-H a zavedením striktních předpisů pro oblast turba. Automobilky by nejraději ušetřily prostě tak, že se nebudou měnit předpisy a i po roce 2020 by se používaly současné motory.
"Pokud byste se mě zeptali, co si myslím o současných motorech, jako první by mě napadlo, že jsou příliš komplikované. A příliš drahé. Ale možná jsou velmi dobrým prvním krokem k něčemu, co bude další generací motorů. Ta by měla vzniknout evolucí toho, co máme teď. Jsem proti tomu, aby se začínalo úplně od nuly,. Měli bychom si ponechat to dobré a současným výrobcům umožnit, aby své investice zúročili při vývoji motoru nové generace, ale tak, abychom povzbudili i nové zájemce."