Pojede se v Le Mans s motory F1?
Todt vrátil na stůl myšlenku světového motoru
Když se psala pravidla pro rok 2014, hovořilo se o možnosti navrhnout "světový motor". Jeden typ pohonné jednotky by se používal ve všech vrcholných sériích FIA, což by umožnilo snazší přechody mezi šampionáty i účast výrobců ve více seriálech najednou. To by přineslo velké finanční výhody a saturovalo různé série motory od několika výrobců. Nakonec si každá série šla vlastní cestou, ale Jean Todt se teď k této myšlence vrací. Jak F1, tak WEC momentálně píší pravidla pro rok 2021 a otázku motorů musejí zodpovědět mezi prvními.
"Momentálně má každá série vlastní sadu pravidel a není to správné," řekl prezident Mezinárodní automobilové federace redaktorovi Auto Motor und Sport. "Požadavky formule 1 a vytrvalostního mistrovství jsou si velmi podobné. Motor F1 musí zvládnout přibližně 5000 kilometrů, což je zhruba vzdálenost ujetá v Le Mans. Kdybychom měli jednotný koncept motoru, bylo by to atraktivní pro nové výrobce a týmy F1 by mohly v Le Mans závodit s vlastními vozy a vice versa."
F1 aktuálně pracuje s návrhem turbomotoru 1.6L V6 s rekuperačním systémem MGU-K, bez MGU-H a s výraznými omezeními v oblasti turba. Víme, že kupříkladu zástupci Porsche se účastní porad motorových skupin F1 i WEC.