Vettel dostal Ferrari na špici
2. den testů v Barceloně
Ani druhý den předsezonních testů nebyl zdaleka ideální a opět bylo na vině počasí. Nejen nás, ale i západní a jižní Evropu zasáhla studená vlna. Pravda, zatímco u nás rtuť teploměru místy klesne i pod minus 20 °C, v Barceloně byly "příjemné" 4 °C. Jenže pro vozy a pneumatiky F1 navržené s ohledem na to, že sezona trvá od jara do podzimu, je i to strašně málo. Kolem poledne činila teplota tratě 12 °C, ale dlouho se pohybovala dokonce v jednociferných hodnotách. Jezdci měli problém zahřát pneumatiky a vozy se klouzaly jako po ledě.
Jelikož dopoledne se na trati dlouho nic nedělo, byla zrušena i polední přestávka. Po "poločase" okupoval první příčku Valtteri Bottas, ale pak ho překonal Sebastian Vettel. Němec ve službách Ferrari zajel prozatím nejrychlejší kolo testů a zároveň zvládl nejvíce kol - 98. Není to rekord, ale vzhledem k počasí vytěžil ze dne maximum, přestože ani on se nevyhnul výletu do štěrkové zóny.
Je třeba ale dodat, že nejlepší čas zajel na měkkých pneumatikách, zatímco druhý Bottas i čtvrtý Max Verstappen měli středně tvrdé, které jsou nejen pomalejší, ale se i hůře zahřívají.
Nejvíce dat mají k dispozici inženýři Williamsu, Robert Kubica a Sergej Sirotkin dohromady odjeli přesně 100 kol. Samostatnou kapitolou byl opět McLaren. Tým z Wokingu měl problém s výfukem. Selhání malé součástky vedlo k větší poruše, úniku velmi teplého vzduchu z výfuku do prostoru elektroniky, což mělo za následek ještě větší problém zahrnující i brzdy. Oprava trvala dlouho a Stoffel Vandoorne se odpoledne na trať už nevrátil. Po včerejším zklamání si tak McLaren dnes připsal pouze 37 kol. V pořadí časů je Belgičan na třetím místě, jenže k tomu mu dopomohly hyperměkké pneumatiky, jež ráno obul prý proto, že se nejsnáze zahřívají.
Bezproblémový nebyl ani Verstappenův den, dopoledne ho zdržel únik paliva. Od pátého místa dolů byla všechna nejlepší kola dosažená na měkkých pneumatikách. Renault s Carlosem Sainzem tentokrát na nejlepší čas ztratil více než jeden a půl sekundy. Odstup nemusí trápit Pierra Gaslyho, Toro Rosso se těší z dalšího produktivního dne s Hondou, na konto jim přibylo pěkných 82 kol.
Ve voze Williams FW41 byl Robert Kubica rychlejší než Sergej Sirotkin, i když odpoledne měl asi lepší povětrnostní podmínky. Na trať se ještě vrátí zítra dopoledne. Po včerejší Mazepinově jezdecké chybě se inženýři Force India těší z dat získaných ze 79 kol Estebana Ocona. Nováček Charles Leclerc je po výletu mimo trať ve 4. zatáčce na předposledním místě. Poslední patří Kevinu Magnussenovi, jenž přeletěl přes štěrkový kačírek ve stejném místě a chybělo málo, aby ho zastavila až bariéra.
jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:19,673 | 98 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:19,976 | + 0.303 | 94 |
3. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:20,325 | + 0.652 | 37 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Renault | 1:20,326 | + 0.653 | 67 |
5. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:21,212 | + 1.539 | 65 |
6. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:21,318 | + 1.645 | 82 |
7. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:21,495 | + 1.822 | 48 |
8. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:21,822 | + 2.149 | 52 |
9. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:21,841 | + 2.168 | 79 |
10. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:22,721 | + 3.048 | 81 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:22,727 | + 3.054 | 36 |