Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton by v Miami vybral lepší místo

Hamilton by v Miami vybral lepší místo

Co na to Hermann Tilke?

Lewis Hamilton prý město Miami dobře zná a rád by mu pomohl vybrat lepší ulice pro závod F1, než o kterých se bude příští týden hlasovat.

"Nechápu, proč například skvělí golfisté mohou navrhovat hřiště, ale ještě nikdy v historii F1 žádný jezdec nenavrhl závodní trať," zlobí se Hamilton. "Ne že bychom byli zrovna designéři, jenže nikdo se ani nezeptá na náš názor. Nic.

Miami je skvělé místo a byl jsem ohromně nadšený, když jsem to slyšel (o plánech na velkou cenu). A pak jsem uviděl obrázek profilu trati. Podle mě by se dalo udělat něco zábavnějšího. Bude to tam o dvou dlouhých rovinkách… ale možná za volantem to bude jiné, zábavnější. Obával jsem se, že to bude něco jako Valencie, to opravdu nebyl skvělý městský okruh.

Kdyby se někdo zeptal mě nebo jiných jezdců, jistě bychom měli co říci k tomu, jak má vypadat profil trati a kde by se dal vylepšit. Miami dobře znám a vím o pár lepších místech pro trať."

Hamiltonovi bychom možná mohli odpovědět citací Hermanna Tilkeho, který během víkendu velké ceny v Baku hovořil o úskalích navrhování městských tratí, se kterými se golfisté asi nepotýkají.

"Promotér většinou má hrubou představu, kde by to mělo být. Jednou z prvních věcí je přitom umístění padoku, protože na něj potřebujete hodně místa. Místo pro lidi z TV, pro osazenstvo padoku, celou infrastrukturu. Ve městech bývá problém s hledáním vhodného místa, ale tady (v Baku) jsme měli štěstí, protože máme k dispozici velké náměstí.

Potřebujeme široké ulice, pokud se má jezdit vysokými rychlostmi. Pokud je někde ulice úzká, musíte z ní udělat pomalé místo. Některé věci jsou přípustné, jiné ne. Ohledně Baku jsme měli velmi dobrou diskusi s FIA, s Charliem Whitingem, což bylo důležité pro realizaci tohoto projektu.

Na městské trati musíte myslet i na lidi uvnitř trati, ať už tam žijí, dělají svůj byznys nebo něco jiného. Co když člověk uvnitř okruhu dostane infarkt? Musíte ho nějak dostat ven. Na to všechno musíte myslet. A samozřejmě na dopravu."