Prostě už neměli pneumatiky
Ferrari vysvětluje nevyužití safetycaru.
Mattia Binotto vysvětlil, proč Ferrari ani jeden ze svých vozů nepřezulo za safetycarem a nezískalo tak rozhodující výhodu v boji s Maxem Verstappenem. Tak to vypadá, že o vítězi VC Miami do značné míry rozhodl nedostatek pneumatik. Ani jeden z jezdců už prý neměl k dispozici vhodnou sadu.
„Domnívali jsme se, že z pohledu zahřívání bude lepší mít na voze použité než nové,“ vysvětluje šéf Ferrari. „Se zahříváním nových tvrdých pneumatik by to bylo komplikované a jiné vhodné sady jsme v garáži neměli. Proto jsme se rozhodli zůstat na trati. Dalo nám to nejlepší šanci rychle zahřát pneumatiky a o něco se pokusit hned v prvních kolech (po stažení safetycaru). A tak se stalo. Charles měl největší šanci v prvním kole po safetycaru, mohlo se mu to podařit. A Carlosovi to pomohlo při obraně před Checem, který měl nové středně tvrdé.“
Carlos Sainz souhlasí.
„Věděl jsem, že Checo má nepoužité nové středně tvrdé a že si po ně zajede,“ řekl Španěl. „Naše možnosti byly použité měkké a nové tvrdé. Ani jedny z nich by se mi na zbývajících 10-12 kol nevyplatily. Myslím, že jsme rozhodli správně.“
Ferrari mělo příliš vysokou spotřebu pneumatik. Foto: Ferrari
Dvě vítězství Maxe Verstappena v posledních dvou závodech výrazně zmenšily jeho ztrátu v šampionátu ze začátku sezony. Binotto doufá, že Red Bull musí za zlepšování rychlosti i spolehlivosti svého vozu podepisovat mastné šeky a kvůli rozpočtovému stropu s tím brzy bude muset přestat.
„V posledních dvou závodech byl Red Bull o pár desetin rychlejší. Máme na čem pracovat, ale doufáme, že je to vyšlo draze. Doufejme, že jim zůstal menší rozpočet než nám. My budeme mít první velký balík nových dílů až v Barceloně. Pod rozpočtovým stropem se může stát, že budou muset zastavit zlepšování jejich vozu a my ještě budeme pokračovat.“
Zdroj: Motorsport, Sky, úvodní foto: Ferrari