Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Force India dostane nová křídla až ve Francii

Force India dostane nová křídla až ve Francii

Trampoty s aerodynamikou neskončily

Force India nastoupila do sezony s vědomím, že s jejím vozem není všechno v pořádku. Během předsezonních testů se ukázalo, že data z aerodynamického tunelu se neshodují s realitou. Není to zvláštní, když tento tým platí Toyotě za využívání jejího velkého špičkového tunelu v německém Kolíně nad Rýnem, kam jen kvůli tomu přestěhovala své aerodynamické oddělení? A problémy jsou ještě větší, než se zdálo v Austrálii. Růžové vozy tam dostaly soubor nových, neodzkoušených aerodynamických dílů. V Bahrajnu nebo Číně měly obdržet i nové přední přítlačné křídlo.

Nestalo se. Monako je specifická trať, ale jezdci Force India se musejí obávat, že v Kanadě budou opět paběrkovat, protože budou jezdit s hybridem loňského a nového křídla. Skutečné nové křídlo poprvé použijí až na okruhu Paul Ricard.

"Hodně jsme se mu věnovali během barcelonského testu a prokázalo se, že už je dost dobré na to, abychom ho  nasadili na vůz. Pomůže nám to udělat další krok vpřed, když ho spolu s ostatními novinkami nasadíme do VC Francie," věří Andrew Green, technický ředitel Force India.

Z jeho slov se nezdá, že by se jednalo o přelomovou událost. Spíše jde o nasazení dílu, který se pak bude ladit do konce sezony, kterou si relativně malý tým pořádně zkomplikoval zahozením velké části zimního vývoje.

"Křídla jsou vlastně připravena, mohou se použít, ale máme jich málo. Možná o tom ještě budeme diskutovat, ale nechceme riskovat dříve, než budeme mít další. A to určitě bude ve Francii, ačkoli není vyloučeno, že už v Kanadě," vysvětluje Green. "Součástí problému je fakt, že jsme na začátku roku neměli vůz, se kterým jsme chtěli závodit. Sergio (Pérez) hovořil o kompromisech v nastavení, nás trápí kompromisy ve výrobě. Máme navrženy díly, které bychom už velmi chtěli mít na voze, ale nedá se to stíhat. Takže musíme čekat."

Force India v Monaku získala více bodů než kterýkoli jiný tým středu pole, díky čemuž v tabulce přeskočila Haas a opět trochu stáhla ztrátu na Renault a McLaren. Po prvních třech závodech sezony přitom měla na kontě pouze jeden bod.