Hamilton zatím bezkonkurenční
VC Francie – 2. trénink
Převaha Mercedesu se v pátečním odpoledni ještě prohloubila. Hamilton s inovovaným motorem ujel zbytku pole o parník. Varováním však jsou Bottasovy technické potíže.
V Le Castelletu panuje léto nejen podle kalendáře. Vzduch měl už tropických třicet stupňů, asfalt ještě o dvaadvacet více.
Na trati se objevilo jen devatenáct monopostů. Ericssonův sauber utrpěl při nehodě a následném požáru v závěru předcházející seance taková poškození, že se je mechanikům nepodařilo opravit.
První se do práce dostavili oba piloti Haasu. Magnussen rovněž ustavil nikterak imponující základní čas 1:37,6. Další se do tempa dostávali pozvolna. Räikkönen se nevyhnul smyku, záhy ho napodobil Pérez. Fin se přesto dostal do vedení, když na měkkých pneumatikách zajel 1:35,2 a byl tak o půl sekundy rychlejší než Vettel, jenž obul superměkké gumy. To se také brzy projevilo, když na druhý pokus poskočil až na 1:34,6.
Se zpožděním se ke slovu přihlásily mercedesy. Bottas však na supersoftech hned dosáhl 1:34,2, Hamilton 1:33,9. Za nimi se drželi v rozpětí jediné desetiny Verstappen, Vettel, Räikkönen a Ricciardo.
V kvalifikační simulaci si, pořád na superměkké směsi, dlouho nejlépe vedl Hamilton – 1:33,6. Vettel se mu na ultrasoftech dokázal přiblížit na jedinou desetinku. Z čela ho sesadil až Ricciardo, u něhož se časomíra zastavila na 1:33,2.
Red bully zatím porážejí ferrari
Zatímco Niki Lauda v televizním rozhovoru oficiálně potvrdil, že Mercedes skutečně nasadil novou specifikaci motoru, pozbyl Pérez levé zadní, zřejmě špatně připevněné kolo. Odnesla to naštěstí jenom reklamní tabule. Trénink však musel být na osm minut přerušen.
Sotva se opět začalo jezdit, ukázal Hamilton, že mercedesy mají momentálně jasně navrch. Na nejměkčí variantě obutí zvládl kolo za 1:32,5! Na dvojitý úspěch to ovšem nevypadalo, protože Bottas zamířil do boxů. Na vině byl údajně problém s chlazením.
Výbornou formu potvrzoval Grosjean, jenž se znovu dostal do pozice nejlepšího ze „zbytku světa“. Na opačném pólu tabulky se nacházel nešťastník Pérez, ale reálně patřila poslední místa tradičně borcům z Williamsu.
Čerstvý vítěz z Le Mansu Alonso se dokázal dostat do první desítky
Na dlouhé úseky zbylo málo prostoru. Navíc během nich uvízl v šikaně s poruchou Hartley a zapříčinil tak zavedení režimu virtuálního safety caru. Vettel a Hamilton kroužili v rozmezí 1:35 až 1:36 a byli nejrychlejší, v těsném závěsu následovaly oba red bully.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:32,539 | 27 | |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:33,243 | + 0.704 | 31 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:33,271 | + 0.732 | 24 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:33,426 | + 0.887 | 29 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,689 | + 1.150 | 35 |
6. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:33,699 | + 1.160 | 30 |
7. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:34,156 | + 1.617 | 7 |
8. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:34,400 | + 1.861 | 24 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:34,457 | + 1.918 | 33 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:34,535 | + 1.996 | 35 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:35,067 | + 2.528 | 30 |
12. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:35,086 | + 2.547 | 33 |
13. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:35,172 | + 2.633 | 28 |
14. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:35,583 | + 3.044 | 33 |
15. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:35,697 | + 3.158 | 31 |
16. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:35,705 | + 3.166 | 25 |
17. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:35,936 | + 3.397 | 34 |
18. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:35,970 | + 3.431 | 35 |
19. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:36,080 | + 3.541 | 13 |