Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton nemohl udělat více

Hamilton nemohl udělat více

Russell byl přesvědčen, že mu patří zatáčka.

Lewis Hamilton včera získal další pódiové umístění. Tentokrát to bylo druhé místo za jeho loňským rivalem, Maxem Verstappenem. Chyběla tedy pouze jedna pozice a slavil by vítězství. Avšak z tohoto druhého místa bylo na první nesmírně daleko. Jezdec Mercedesu se k vozu před sebou přiblížil pouze díky safetycaru, nikdy nezaútočil a druhou polovinu závodu zřejmě pilot Red Bullu udržoval výletní tempo, jelikož neměl reálného soupeře.

Prostě byl příliš rychlý. I když jsem na rovince využil všechen výkon, pedál na podlaze, tak se mi vzdálil. Jakmile si uvědomíte, že na rovince každé kolo ztratíte tři-čtyři desetiny vteřiny, tak nemá smysl snažit se s tím bojovat. Musíme to ještě zlepšit. Možná jsme měli rezervy i v jiných částech okruhu, jenže kdybych víc zatlačil v nich, tak pneumatiky asi nevydrží do cíle.

Hamilton také prozradil, že jeho vůz měl poruchu. Konkrétně se pokazil systém umožňující jezdci napít se z láhve. Vzhledem k horku už chápeme, proč si jezdec mezi poskytnutím rozhovoru a oslavou na stupních vítězů v zákulisí na chvilku lehl, viditelně vyčerpaný.

Hamilton udržel tempo s Pérezem, ale Verstappen byl rychlostně jinde. Foto: Mercedes

Třetí místo obsadil George Russell po překvapivém manévru na Sergia Péreze na konci virtuálního safetycaru. To byl ovšem až druhý pokus. Při prvním došlo k incidentu, Pérez si při obraně pomohl zkrácením trati. Tehdy Russellovy rozčílené stížnosti směřované ke komisařům závodu přerušil až šéf týmu, Toto Wolff.

Emoce jsou v takových situacích vysoko,“ připustil Russell. „Měl jsem pocit, že se mi povedl fantastický manévr a nebyl spravedlivě odměněn. Ale rozhodně jsme byli rychlejší a byl jsem i rád, když mi do vysílačky promluvil Toto. Tohle je týmový sport, ale v kokpitu je pouze závodník, takže se občas cítíme opuštění. Komunikace je důležitá. Měl jsem pocit, že to už měla být moje zatáčka, že jsem byl uvnitř a dostatečně vedle něj. Podle pravidel stačí být uvnitř a mít přední kola před soupeřovými zadními, co jsem měl, a zatáčka je moje. Takže to byla moje zatáčka, jenže on mě vyhnal na obrubník a pak sám vyjel z trati, čímž si udržel místo.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes