Trať má jasné hranice i na Paul Ricard
Žádné výjimky, žádné šedé zóny.
Dvojice nových ředitelů velkých cen letos začala uplatňovat politiku nulových šedých zón a jasných pravidel, z čehož vyplynula i nulová tolerance vůči závodění mimo hranice trati. Kdo je všemi čtyřmi koly za bílou čarou, ten závodí mimo okruh, což není dovoleno. Konec diskusím o tom, zda v tom konkrétním místě ten konkrétní jezdec v té konkrétní situaci získal nebo nezískal výhodu. Ne každému však striktní pravidla stoprocentně vyhovují.
„Ředitel velké ceny má náročnou práci,“ připouští George Russell z Mercedesu. „V podstatě je jeho prací dohlížet na dodržování pravidel. Ale jsou pravidla a vyhlášky vhodné pro současnou generaci vozů? Všechno se to časem vyvíjí. Podle mě jsou původcem problémů okruhy. Pravdou je, že závodníkům nesmí být dovoleno jezdit si kudy je napadne. Jenže například v Rakousku byly obrubníky ploché jako lívance a jezdec v tančícím a poskakujícím voze neměl šanci cítit, zda už je kolem na hranici trati. Teď to bude další těžký víkend (na Paul Ricard), ale aspoň jsme na tom všichni jezdci stejně.“
Na Red Bull Ringu komisaři v neděli napočítali až 43 narušení hranic trati a Paul Ricard s jeho rozlehlými vyasfaltovanými bezpečnostními zónami oddělenými od trati pouze nízkými obrubníky bude závodníky svádět k neopatrné jízdě snad ještě více. FIA však předem vysloveně upozorňuje, že nehodlá polevit a i okruh Paul Ricard je vymezen dvěma bílými čarami. A co víc, bude se dohlížet i na to, aby se jezdci po výjezdu mimo trať vrátili zpět správnou cestou, vyznačenou kužely nebo značkami namalovanými přímo na asfaltu.
Z kokpitu se čáry nesledují tak snadno jako na televizní obrazovce. Foto: Alpine
Zdroj: RaceFans, úvodní foto: McLaren