Obrubníky v Rakousku splnily svoji funkci
Whiting: Možná by se ale našlo lepší řešení
FIA je spokojena s průběhem Velké ceny Rakouska. Tedy i se dvěma jevy, které vzbudily diskusi a od mnoha přímých účastníků sklidily nemalou kritiku.
Prvním jablkem sváru se staly obrubníky, respektive jejich výše. Ten mezi devátou a desátou zatáčkou, přezdívaný bageta, doslova budil hrůzu. Zejména u pilotů Scuderie Toro Rosso – Brendon Hartley si na něm poničil přední křídlo, Pierre Gasly zlomil zavěšení kola.
„Myslím si, že to bylo správné rozhodnutí,“ trvá si přesto na svém ředitel velkých cen F1 Charlie Whiting. „Možná by se našlo lepší řešení, jak dosáhnout našeho cíle, ale v dané chvíli to splnilo svoji funkci.“
O jaký cíl šlo? Zabránit tomu, aby jezdci nevyužívali široké únikové zóny ke svému prospěchu. Něčeho takového jsme ostatně byli svědky už před týdnem ve Francii. A tím lepším řešením pak opatření, aby vyjetí do bezpečnostního prostoru znamenalo automaticky časovou ztrátu. Toho ale na Red Bull Ringu nelze dosáhnout, takže přišly ke slovu „retardéry“. Faktem je, že v samotném závodě si všichni dávali pozor a k žádným závažným škodám na nich již nedošlo.
S nejednoznačnou odezvou se setkalo také zavedení třetí DRS zóny, tedy sektoru, v němž závodník může změnou nastavení zadního křídla dočasně zvýšit rychlost a předjet svého soupeře. Whiting v tomto případě uznal, že si od tohoto opatření slibovali více: „Ale pomohlo to. Často jsme mohli pozorovat, že si někdo ve třetí zatáčce s využitím DRS připravil pozici a ve čtvrté zaútočil.“
Současně oznámil, že třetí DRS zóna bude fungovat i při nadcházející britské VC v Silverstone, a to hned v první zatáčce okruhu.