Boullier celou dobu věděl, že s Hondou budou problémy
Dennis prostě podepsal smlouvy, nedalo se nic dělat
Jistě si pamatujete celou ságu napsanou McLarenem v roce 2015. Začalo to s "chceme mít oba vozy na pole position", pokračovalo s "určitě letos nějaký závod vyhrajeme" a později s "v druhé části roku bychom mohli být na stupních vítězů" a končilo s "během zimy to Honda určitě dotáhne". A následující rok byl stejný. Už se ale nemusíte trápit otázkou, proč byl McLaren tak naivní, že se tak velmi zmýlil. Éric Boullier, který z týmu odešel před rokem, přiznává, že to celé byla maškaráda, milosrdné lži pro fanoušky.
"Hned na prvním setkání jsem si uvědomil, jak nepřipravení jsou na ohromně těžkou výzvu, které budou čelit," cituje bývalého závodního ředitele McLarenu magazín Sokuho. "Ronu Dennisovi jsem hned řekl, že možná budou potřebovat tři nebo i čtyři roky vývoje, než to zvládnou. Jenže smlouvy již byly podepsány a Dennis si byl jist, že se zopakují úspěchy z minulosti.
Současné motory jsou mimořádně sofistikované a vlastně pouze Mercedes udělal vše správně a také díky rokům vývoje neměl konkurenta. Spojení McLarenu a Hondy nemohlo vzniknout v komplikovanějším období.“
Vlastníci McLaren Group ale nevydrželi čekat a Dennise sesadili po necelých dvou letech s Hondou, se kterou se tým rozloučil pouze o rok později. Nový boss Zak Brown rozhodl o přesunu do pozice zákazníka Renaultu, kde se ale v roce 2018 díky srovnání s továrním týmem francouzské automobilky a Red Bullem ukázaly velké nedostatky vozu, což už byl začátek Boullierova konce u McLarenu.
"V dubnu jsme si uvědomili, že vůz je totálně mimo. Objevili jsme závažné nedostatky v korelaci dat a řešení nemohlo přijít včas. Z určitého pohledu jsme byli méně konkurenceschopní než v roce 2017, což mělo tvrdý dopad na morálku týmu," přiznal Boullier.