Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Další trable McLarenu

Další trable McLarenu

MCL33 skončil opět rozebraný v garáži

Že to už není možné? Ale je. McLaren ani dnes nestihne absolvovat celý svůj testovací harmonogram. Tentokrát je nutná výměna celé pohonné jednotky.

Připomeňme, že po těžké první polovině předsezonních testů začal druhou čtyřdenní polovinu dnem, ve kterém ho potkaly hned tři technické problémy. Ráno ztratil čas z nespecifikovaného důvodu, následně měl problém s baterií (o kterém již Renault prohlásil, že se týká pouze zákaznických vozů) a jako poslední přišla porucha hydraulického systému. Dnes jízdu Fernanda Alonsa narušil malý únik oleje s velkými následky.

"Není to chyba motoru," ozřejmil Éric Boullier. "Jedná se o malý únik oleje z našeho vozu, což bohužel způsobilo, že motor začal umírat, takže ho musíme vyměnit. Samozřejmě ho budou chtít prozkoumat dříve, než s ním absolvujeme další kilometry. To znamená další tři hodiny (v garáži)."

Alonso přitom začal den dobře, pár hodin po otevření trati měl na kontě 47 kol a na hyperměkkých pneumatikách zajel čas, který ho vynesl na průběžné čtvrté místo tabulky nejrychlejších kol.


V první části testů McLaren potrápilo, mimo jiné, hromadění extrémně horkého vzduchu pod krytem motoru. Během krátké přestávky mezi prvním a druhým zimním testem se toho nedalo moc vymyslet, a tak inženýři ve Wokingu prostě na kryt přidali pár chladicích otvorů, což má jistě negativní vliv na aerodynamiku. Fotografové si ale včera všimli, že i přesto se na krytu objevují malá "spálená" místa. Boullier popřel, že by mu to zamotalo hlavu.

"Máme tu nějaká vylepšení a nového motorového partnera, takže musíme hledat, kde vznikají kapsy s horkým vzduchem. Než přijdeme na to, jak upravit chladicí systém, budeme používat tuto velmi rychlou záplatu. A možná si ji i necháme, to se ještě neví. Možná bude třeba někde upravit nějaké potrubí nebo tak něco. Ale to je normální, nejen motor, ale také vůz je nový."

S lépe vybavenou továrnou se dalo problému předejít.

"Není to nic strašného, ​​prostě někde budeme muset něco vyztužit a bude to. Není to tragédie. Některé týmy mají kompletní dynamometr, takže tyto věci mohou zjistit předem,. Jiné týmy to nemají, takže musejí problémy odhalovat na trati."

Celkově se prý nic tak závažného neděje a inženýři McLarenu jsou již na práci s omezeným množstvím dat asi i zvyklí.

"Každý rok máme nějaké cíle a zatím se nám je daří plnit. Nyní víme, že budeme schopni dosahovat je i na trati. Nevím, jestli jsme tak dobří, abychom byli před tím nebo oním týmem, protože každý tankuje jiné množství paliva. Ale vůz je dobrý a na trati solidní."