Kubica měl smlouvu s Ferrari
Rallye prý chtěl zkusit, dokud to ještě měl dovoleno
O tom, že Robert Kubica byl v roce 2011 jednou nohou ve Ferrari, neslyšíme poprvé, ale Polák o tom teď poprvé mluvil otevřeně.
V rozhovoru s Tomem Clarksonem se myšlenkami vrátil na začátek roku 2011, kdy měl mít před sebou sezonu u stáje, která přestávala být továrním týmem Renaultu a přecházela do rukou investiční společnosti Genii Capital. Ta pro ni získala jméno Lotus. Asi tušil, že na boj o mistrovský titul to nevypadá, ale zároveň se mohl těšit, že pak s velkou pravděpodobností usedne do vozu Ferrari.
Ferrari by mu už nedovolilo závodit mimo F1, takže mezidobí mezi Renaultem a Ferrari chtěl využít k několika startům v závodech rallye. Tak se stalo, že 6. ledna 2011 měl vážnou nehodu v Rally Ronde di Andora, po které musel projít dlouhou rekonvalescencí. Omezená pohyblivost pravé ruky nadlouho vylučovala návrat do monopostů, takže se již naplno vrhl do světa rallye.
K tomuto tématu se dostal po zmínce, že: "V následujícím roce (2012) by mi už tým, za který bych závodil, nedovolil účastnit se rallye."
Byl by ve Ferrari týmovým kolegou Fernanda Alonsa (se kterým v té době skvěle vycházeli, možná jako Sebastian Vettel s Kimim Räikkönenem)?
"Ano," potvrdil polský závodník. "Prvním cílem je dostat se do F1. Druhým je se v ní uchytit, získat na ceně, udělat si dobré jméno, což je ještě těžší. Pak můžete jít za ziskem titulu nebo angažmá u Ferrari. Já jsem titul nezískal a nakonec jsem ani nebyl jezdcem Ferrari, ale už jsem byl velice blízko."
O to více ho bolelo, když mu lékaři řekli, že možná už nikdy nebude moci závodit.
"Rekonvalescence byla tak náročná, že prvních 16 nebo 18 měsíců jsem ani necítil bolest. Bojoval jsem, myslel jsem jen na to, že se z toho chci dostat. Bylo to těžké období. Čím více času uběhlo, tím to pro mě bylo těžší, protože jsem ztrácel naději. Někdy léčba pokračovala fantastickým tempem, ale byly i doby, když jsem se po nezdařených operacích místo pokroku vrátil o šest měsíců zpátky. Trpěl jsem o to více, že jsem věděl, že jsem mohl závodit za Ferrari," přiznal.
Kubica zpětně tvrdí, že riziko závodění v rallye nepodstupoval "pouze pro zábavu", jak se o něm tehdy psalo. Více zkušeností z něj mělo udělat kompletnějšího jezdce.
"Nemohl jsem se spokojit s tím, že už jsem dost dobrý a takto to zůstane. Chtěl jsem více a rallye mi to mohlo dát. Vlastně mi to pak dalo, ale cena byla příliš vysoká," uvedl šampion WRC2 z roku 2013.