Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen odsouzen ke čtvrtému místu

Verstappen odsouzen ke čtvrtému místu

Red Bull: Závod nic moc

Po startu se Max Verstappen (4. místo) ocitl v zemi nikoho. Byl rychlejší než střed pole za ním a trochu pomalejší než vozy Mercedesu a Ferrari před ním. Když poprvé začalo poprchávat, dokonce si dovolil experiment s přezutím na pneumatiky do přechodných podmínek. Z pátého místa se vrátil na páté, a když o pár kol později zastavil pro slicky, opět se pohodlně vrátil na pátou příčku. Po startu ze čtvrtého místa, přeskočení Hamiltonem a Vettelově odstoupení tak byl v cíli opět čtvrtý.

"Když začínalo pršet a v šesté zatáčce jsem dostal malý smyk, rozhodl jsem se zajet do boxů a vzít si přechodné pneumatiky," vysvětlil Verstappen. "Ale když jsem se vrátil na trať a dojel do šesté zatáčky, bylo již sucho. Věděl jsem, že to nebude fungovat. Mohlo to vyjít, kdyby pršelo déle. Takové rozhodnutí se může stejně dobře vyplatit i vymstít. Díky safety caru jsme nakonec vůbec nic neztratili, ale alespoň jsme to zkusili."

Kdo ví, kam až by Ricciardo dojel na středně tvrdých pnaumatikách

Daniel Ricciardo (nedokončil) dnes startoval předposlední kvůli výměně pohonné jednotky a ze závodu musel také odstoupit kvůli její poruše. Musí pouze doufat, že nové díly nebude potřebovat i v Maďarsku, protože na Hungaroringu by měl mít Red Bull docela dobré šance na vítězství.

"Myslel jsem na to, že závod se může otočit v můj prospěch, ale že na začátku musím být trpělivý a vpřed se posouvat pěkně krok za krokem. Jakmile jsem se dostal do čistého vzduchu, mohl jsem jezdit časy kolem 1:18, což bylo v té době docela slušné tempo. Ale nakonec jsme nedostali šanci realizovat náš plán," řekl Ricciardo, který na středně tvrdých pneumatikách možná mohl vydržet až do chvíle, kdy na trať vyjel safety car.

"Ve 29. kole jsem při podřazování před šestou zatáčkou zaslechl cosi zvláštního. Při akceleraci jsem přišel o výkon a motor už zněl opravdu špatně. Oznámil jsem to týmu a nepřekvapilo mě, když mě požádal o odstoupení ze závodu. Neznám detaily, ale bylo to nějaké selhání motoru," vylíčil Australan osudnou chvíli.