Ricciardo se starými díly, ale novým elánem
VC Maďarska – 1. trénink
Pomalý a technicky náročný Hungaroring zatím svědčí motoricky méně dotovaným red bullům. Nejlepšího času dosáhl Ricciardo, Verstappen byl těsně třetí za Vettelem.
Na Maďarsko v tuto roční dobu ještě nebylo tak nejhůř. Teploměr ukázal „jen“ 29 stupňů, asfalt měl stupňů 38.
Sauber znovu nasadil Giovinazziho. Tentokrát v kokpitu nahradil Leclerka.
Začalo se, jak jinak, instalačními koly. Některé vozy byly vybaveny měřicími zařízeními, jejichž prostřednictvím týmy zkoumaly použitá vylepšení. V Ricciardově autě byly namontovány komponenty, naposledy použité při jeho vítězné jízdě ve VC Monaka. Williams vyrukoval po hororu v Silverstone s přepracovaným chladičem.
V úvodní fázi byl nejrychlejší Räikkönen před oběma red bully. Největší favorité, Hamilton a Vettel, však zatím v poklidu vyčkávali v boxech. Na obrazovkách tak mohli sledovat i Gaslyho minelu, který to v šikaně vzal přímo. Do potíží se dostal také Alonso, jehož jeden z williamsů vytlačil mimo trať.
Teprve po půlhodině se oba matadoři pustili do díla a Vettel na ultraměkkých gumách se hned usadil v čele výkonem 1:17,997 a s náskokem bezmála půl sekundy na Bottase (1:18,470, soft). Následovali Räikkönen (1:18,710, ultrasoft) a Verstappen (1:18,777, medium), zatímco Hamilton (1:18,798, soft) se pral, zejména na výjezdech ze zatáček, s neklidnou zádí.
I u Ferrari mohou být s úvodním tréninkem spokojeni
Verstappen přehnal svoji snahu a roztočil se v úvodní zatáčce. Jinak ale panovala na Hungaroringu v polovině seance nuda. Vandoorne zkusil rychlé kolo s vylepšeným podvozkem, žádný znatelný pokrok se však neprojevil.
Po necelé hodině zřejmě Hamilton vyřešil svoje problémy a dostal se na druhé místo, jen desetinku za Vettelem. Zato se zastavil Hülkenbergův renault. Patrně odešla elektronika, protože volant potemněl a zjevně nefungovala ani vysílačka. Ericsson předvedl smažícím se divákům pěknou piruetu.
Ferrari přitlačila. Vettel postoupil na 1:17,692 a Räikkönen na 1:17,948. Mezi ně se ovšem vklínil Verstappen a potom rudé monoposty s černou smuteční páskou přeskočil Ricciardo. Australan zajel 1:17,613 navzdory tomu, že měl obutou tvrdší směs.
Šéf Red Bull Racingu Christian Horner byl navýsost spokojen: „Vypadá to nadějně. Oběma pilotům sedí vyvážení vozu. I nadále musíme udržet rychlost ve druhém a třetím sektoru.“
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:17,613 | 30 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,692 | + 0.079 | 24 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:17,701 | + 0.088 | 29 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:17,948 | + 0.335 | 23 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:18,036 | + 0.423 | 28 |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:18,470 | + 0.857 | 20 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,975 | + 1.362 | 17 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:19,025 | + 1.412 | 14 |
9. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:19,128 | + 1.515 | 32 |
10. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:19,187 | + 1.574 | 29 |
11. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:19,352 | + 1.739 | 30 |
12. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:19,690 | + 2.077 | 24 |
13. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:19,841 | + 2.228 | 32 |
14. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:20,012 | + 2.399 | 33 |
15. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:20,065 | + 2.452 | 30 |
16. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:20,151 | + 2.538 | 28 |
17. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:20,159 | + 2.546 | 27 |
18. | Antonio Giovinazzi | Sauber | Ferrari | 1:20,293 | + 2.680 | 31 |
19. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:20,307 | + 2.694 | 28 |
20. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:20,697 | + 3.084 | 12 |