Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ricciardo se starými díly, ale novým elánem

Ricciardo se starými díly, ale novým elánem

VC Maďarska – 1. trénink

Pomalý a technicky náročný Hungaroring zatím svědčí motoricky méně dotovaným red bullům. Nejlepšího času dosáhl Ricciardo, Verstappen byl těsně třetí za Vettelem.

Na Maďarsko v tuto roční dobu ještě nebylo tak nejhůř. Teploměr ukázal „jen“ 29 stupňů, asfalt měl stupňů 38.

Sauber znovu nasadil Giovinazziho. Tentokrát v kokpitu nahradil Leclerka.

Začalo se, jak jinak, instalačními koly. Některé vozy byly vybaveny měřicími zařízeními, jejichž prostřednictvím týmy zkoumaly použitá vylepšení. V Ricciardově autě byly namontovány komponenty, naposledy použité při jeho vítězné jízdě ve VC Monaka. Williams vyrukoval po hororu v Silverstone s přepracovaným chladičem.

V úvodní fázi byl nejrychlejší Räikkönen před oběma red bully. Největší favorité, Hamilton a Vettel, však zatím v poklidu vyčkávali v boxech. Na obrazovkách tak mohli sledovat i Gaslyho minelu, který to v šikaně vzal přímo. Do potíží se dostal také Alonso, jehož jeden z williamsů vytlačil mimo trať.

Teprve po půlhodině se oba matadoři pustili do díla a Vettel na ultraměkkých gumách se hned usadil v čele výkonem 1:17,997 a s náskokem bezmála půl sekundy na Bottase (1:18,470, soft). Následovali Räikkönen (1:18,710, ultrasoft) a Verstappen (1:18,777, medium), zatímco Hamilton (1:18,798, soft) se pral, zejména na výjezdech ze zatáček, s neklidnou zádí.

 

I u Ferrari mohou být s úvodním tréninkem spokojeni

 

Verstappen přehnal svoji snahu a roztočil se v úvodní zatáčce. Jinak ale panovala na Hungaroringu v polovině seance nuda. Vandoorne zkusil rychlé kolo s vylepšeným podvozkem, žádný znatelný pokrok se však neprojevil.

Po necelé hodině zřejmě Hamilton vyřešil svoje problémy a dostal se na druhé místo, jen desetinku za Vettelem. Zato se zastavil Hülkenbergův renault. Patrně odešla elektronika, protože volant potemněl a zjevně nefungovala ani vysílačka. Ericsson předvedl smažícím se divákům pěknou piruetu.

Ferrari přitlačila. Vettel postoupil na 1:17,692 a Räikkönen na 1:17,948. Mezi ně se ovšem vklínil Verstappen a potom rudé monoposty s černou smuteční páskou přeskočil Ricciardo. Australan zajel 1:17,613 navzdory tomu, že měl obutou tvrdší směs.

Šéf Red Bull Racingu Christian Horner byl navýsost spokojen: „Vypadá to nadějně. Oběma pilotům sedí vyvážení vozu. I nadále musíme udržet rychlost ve druhém a třetím sektoru.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:17,613   30
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:17,692 + 0.079 24
3. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:17,701 + 0.088 29
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:17,948 + 0.335 23
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:18,036 + 0.423 28
6. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:18,470 + 0.857 20
7. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,975 + 1.362 17
8. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:19,025 + 1.412 14
9. Carlos Sainz Renault Renault 1:19,128 + 1.515 32
10. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:19,187 + 1.574 29
11. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:19,352 + 1.739 30
12. Fernando Alonso McLaren Renault 1:19,690 + 2.077 24
13. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:19,841 + 2.228 32
14. Lance Stroll Williams Mercedes 1:20,012 + 2.399 33
15. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:20,065 + 2.452 30
16. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:20,151 + 2.538 28
17. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:20,159 + 2.546 27
18. Antonio Giovinazzi Sauber Ferrari 1:20,293 + 2.680 31
19. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:20,307 + 2.694 28
20. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:20,697 + 3.084 12