Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen děkuje hlavní stratéžce

Verstappen děkuje hlavní stratéžce

Téměř startoval na tvrdých pneumatikách.

Velká cena Maďarska přinesla až nečekaně dobrou podívanou, a ještě nečekanější vítězství Maxe Verstappena. Nizozemec po jezdecké chybě a poruše motoru ve finálové části kvalifikace odstartoval do závodu až z desátého místa. Chytil se však šance nabídnuté z velké části rychlou spotřebou pneumatik na maďarském okruhu a díky kombinaci rychlosti a strategie už poslední kola závodu odjel jako nikým neohrožovaný lídr. Za správnou strategii zastávek v boxech patřičně poděkoval Hannah Schmitzové.

"V boji o titul je mimořádně důležité věřit lidem na boxovém zídce," řekl po závodě Nizozemec. „Ne vždy všechno dobře dopadne, ale chyb nesmí být mnoho. A my máme v týmu spoustu šikovných mužů a žen. Je až neuvěřitelné, jak chladnokrevná dnes byla Hannah, naše stratéžka. Je fakt skvělá. Bylo to hlavně o pneumatikách. Náš vůz je obecně rychlý, jenže to i vůz Ferrari. Oni ale udělali chybu s nasazením tvrdých pneumatik.

Charles Leclerc byl na tvrdých pneumatikách tak pomalý, že jej Max Verstappen předjel dvakrát. Podruhé po jezdecké chybě a hodinách.

Trochu mě trápilo řazení a spojka. Pár věcí jsme pak změnili, aby nám spojka neshořela. Stálo mě to trochu rychlosti. S trochou štěstí jsem smyk změnil na 360° otočku a přišel pouze o jednu pozici.

Christian Horner prozradil, že plánem A byla konzervativní strategie se startem na tvrdých pneumatikách.

Byli jsme nachystáni na start na tvrdých pneumatikách, podle propočtů to byla naše nejlepší strategie. Jenže jezdci měli problém i se zahřátím měkkých pneumatik, které dostaly na cestu z boxů na startovní rošt. Museli bychom být šílenci, abychom přesto startovali na tvrdých pneumatikách, hlavně když kolem byla i dešťová mračna. Oběma jezdcům jsme změnili strategii a dali jim měkké, což znamenalo naplánovat dvě zastávky v boxech,“ vysvětlil šéf týmu Red Bull.

Horner také prozradil, že Verstappen může poruchu motoru v závěru kvalifikace vlastně pokládat za štěstí. Ukázalo se, že se jedná o závažný, těžko opravitelný problém. Verstappen, a pro jistotu i Sergio Pérez, dostali nové pohonné jednotky. Kdyby se ten problém projevil o 12 kilometrů později, bylo by to už na cestě na startovní rošt a Verstappen by do závodu ani neodstartoval.

Chybělo 12 kilometrů a Verstappen by závod nedokončil. Foto: Red Bull

Sergio Pérez startoval jedenáctý, hned za Verstappenem, ale na stupně vítězů se nedostal.

Měli jsme trochu smůlu s virtuálním safetycarem. Měli jsme potenciál útočit na Carlose a George. V závěru bych k nim byl určitě mnohem blíže. Měl jsem silný poslední stint a kdyby byl závod o pár kol delší, mohl jsem být s Maxem na pódiu,“ řekl Mexičan.

Zdroj: Motorsport, Red Bull, úvodní foto. Red Bull