Verstappen děkuje hlavní stratéžce
Téměř startoval na tvrdých pneumatikách.
Velká cena Maďarska přinesla až nečekaně dobrou podívanou, a ještě nečekanější vítězství Maxe Verstappena. Nizozemec po jezdecké chybě a poruše motoru ve finálové části kvalifikace odstartoval do závodu až z desátého místa. Chytil se však šance nabídnuté z velké části rychlou spotřebou pneumatik na maďarském okruhu a díky kombinaci rychlosti a strategie už poslední kola závodu odjel jako nikým neohrožovaný lídr. Za správnou strategii zastávek v boxech patřičně poděkoval Hannah Schmitzové.
"V boji o titul je mimořádně důležité věřit lidem na boxovém zídce," řekl po závodě Nizozemec. „Ne vždy všechno dobře dopadne, ale chyb nesmí být mnoho. A my máme v týmu spoustu šikovných mužů a žen. Je až neuvěřitelné, jak chladnokrevná dnes byla Hannah, naše stratéžka. Je fakt skvělá. Bylo to hlavně o pneumatikách. Náš vůz je obecně rychlý, jenže to i vůz Ferrari. Oni ale udělali chybu s nasazením tvrdých pneumatik.“
Charles Leclerc byl na tvrdých pneumatikách tak pomalý, že jej Max Verstappen předjel dvakrát. Podruhé po jezdecké chybě a hodinách.
„Trochu mě trápilo řazení a spojka. Pár věcí jsme pak změnili, aby nám spojka neshořela. Stálo mě to trochu rychlosti. S trochou štěstí jsem smyk změnil na 360° otočku a přišel pouze o jednu pozici.“
Christian Horner prozradil, že plánem A byla konzervativní strategie se startem na tvrdých pneumatikách.
„Byli jsme nachystáni na start na tvrdých pneumatikách, podle propočtů to byla naše nejlepší strategie. Jenže jezdci měli problém i se zahřátím měkkých pneumatik, které dostaly na cestu z boxů na startovní rošt. Museli bychom být šílenci, abychom přesto startovali na tvrdých pneumatikách, hlavně když kolem byla i dešťová mračna. Oběma jezdcům jsme změnili strategii a dali jim měkké, což znamenalo naplánovat dvě zastávky v boxech,“ vysvětlil šéf týmu Red Bull.
Horner také prozradil, že Verstappen může poruchu motoru v závěru kvalifikace vlastně pokládat za štěstí. Ukázalo se, že se jedná o závažný, těžko opravitelný problém. Verstappen, a pro jistotu i Sergio Pérez, dostali nové pohonné jednotky. Kdyby se ten problém projevil o 12 kilometrů později, bylo by to už na cestě na startovní rošt a Verstappen by do závodu ani neodstartoval.
Chybělo 12 kilometrů a Verstappen by závod nedokončil. Foto: Red Bull
Sergio Pérez startoval jedenáctý, hned za Verstappenem, ale na stupně vítězů se nedostal.
„Měli jsme trochu smůlu s virtuálním safetycarem. Měli jsme potenciál útočit na Carlose a George. V závěru bych k nim byl určitě mnohem blíže. Měl jsem silný poslední stint a kdyby byl závod o pár kol delší, mohl jsem být s Maxem na pódiu,“ řekl Mexičan.
Zdroj: Motorsport, Red Bull, úvodní foto. Red Bull