Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Na nejměkčí směsi kraloval Vettel

Na nejměkčí směsi kraloval Vettel

VC Maďarska – 2. trénink

Nejhodnotnější karty pro kvalifikaci momentálně drží v rukou Vettel. Vyhrál počáteční měření sil na ultraměkkých pneumatikách, když mu nejvážnějšími konkurenty byli Verstappen a Ricciardo.

Sluničko přitopilo. Všechny sužovalo tropických 31 stupňů, pneumatikám zase vůbec nešel k duhu povrch dráhy rozpálený na 45 stupňů.

Na Hülkenbergově voze, které v prvním tréninku postihla porucha baterie, se horečně pracovalo. Nevypadalo to ale, že by se závodník Renaultu v krátké době vrátil do akce.

Ještě se všechno pořádně ani nerozběhlo, a už Vettel nadával na soupeře, který ho donutil probrzdit před zatáčkou. Zanedlouho se, tentokrát bez cizího přičinění, ocitl vedle trati. Nejrychlejší čas 1:17,8 zaznamenal v této úvodní fázi Hamilton, následován Bottasem. Ericsson pokračoval v tanečních kreacích z předchozí seance, z čehož tým patrně velkou radost neměl.

Do problémů upadl rovněž Alonso, jenž se po dráze vlekl promenádním tempem a stěžoval si na zmizelý výkon. Během této anabáze se připletl do cesty Hartleymu, což Novozélanďana nemálo podráždilo.

Výhodu široké bezpečnostní zóny ocenil po chybě i Hamilton. Toho mezitím sesadil z čela o pouhých sedm tisícin Bottas. Dlouho se ale neradoval, protože obhájce titulu zaznamenal výrazný progres na 1:17,5.

Ke slovu se pozvolna dostávaly red bully. Po dvaceti minutách předstihl Hamiltona o 78 tisícin sekundy Verstappen a ustál i jeho pokus o odvetu. Nejlepší pětice, tedy Verstappen, Hamilton, Bottas, Ricciardo a Vettel, zatím jela na měkkých pneumatikách, šestý Räikkönen na středních. Všichni se chystali na simulaci kvalifikace.

Modré red bully by se mohly stát černými koňmi maďarské VC

 

Jako první si zkusil letmé kolo na ultrasoftech Hamilton. V úvodním sektoru byl nejrychlejší, po sérii chyb ale svoje snažení předčasně ukončil. Mezitím na nejměkčí alternativě obutí vyrazili do boje také Bottas a Vettel. Pilot Ferrari se okamžitě dostal pod 1:17 – 1:16,834. O něčem takovém si mohl jen nechat zdát Magnussen, trápený značnou nedotáčivostí.

S napětím se očekávalo, zda znamenitou formu potvrdí red bully. Nebylo to špatné, ale na Vettela to nestačilo. Verstappen se zařadil na druhou (1:16,908) a Ricciardo, nespokojený s nastavením auta, na třetí (1:17,061) příčku. Čtvrtý se držel Räikkönen, teprve pak následovaly stříbrné šípy. Zbytek světa vedl Grosjean. Po padesáti minutách konečně vyjel z boxů Hülkenberg.

 

Nejlepší ze zbytku světa byl Romain Grosjean

 

Až na nijak lichotivém osmnáctém místě trčel Vandoorne. Patrně ve snaze si polepšit se v páté zatáčce ocitl za limitem a pak na trávníku. Dokázal se však vlastními silami dostat ke svým mechanikům. Namále měl znovu Ericsson, který se se jen o vlásek vyhnul Strollovu williamsu.

Závěrečnou půlhodinu si stáje vyhradily pro absolvování dlouhých úseků. Mezitím se zatáhlo, ochladilo a pozorovatelé hlásili, že nad nedalekou Budapeští už zuří bouřka. Na okruh ale nespadla ani kapka.

Smůla si na Ericssona zasedla skutečně důkladně. Sotva odjel po nácviku výměny gum, byl ještě v boxové uličce zastaven. Patrně někdo něco špatně utáhl…

Po naprostém zužitkování ultrasoftů přešel Mercedes na měkké gumy, zatímco Räikkönen dostal přidělené střední. Jeho kolega Vettel se ještě pár minut před koncem dostal do křížku s Hülkenbergem, který ho údajně blokoval.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:16,834   45
2. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:16,908 + 0.074 35
3. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:17,061 + 0.227 36
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:17,153 + 0.319 40
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:17,587 + 0.753 43
6. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:17,868 + 1.034 46
7. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,065 + 1.231 39
8. Carlos Sainz Renault Renault 1:18,495 + 1.661 38
9. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:18,518 + 1.684 43
10. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:18,761 + 1.927 41
11. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:18,850 + 2.016 42
12. Fernando Alonso McLaren Renault 1:18,857 + 2.023 38
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:18,880 + 2.046 35
14. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:18,913 + 2.079 23
15. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:18,916 + 2.082 41
16. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:19,043 + 2.209 42
17. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:19,137 + 2.303 38
18. Lance Stroll Williams Mercedes 1:19,645 + 2.811 45
19. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:19,712 + 2.878 38
20. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:19,770 + 2.936 45