Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ricciardo měl prostě smůlu

Ricciardo měl prostě smůlu

Red Bull: Voda nám letos neprospívá

Red Bull měl ambici dostat oba své jezdce do prvních dvou řad na startu, protože už ze třetí  by se jim závod na klikatém Hungaroringu vyhrával velmi těžko. Nakonec má Verstappena na sedmém a Daniela Ricciarda až na dvanáctém místě.

Ricciardo (12. místo) přitom mohl vypadnout už v Q1. Tým ho na usychající trať poslal na měkkých, ne na ultraměkkých pneumatikách. O dva stupně tvrdší žluté pneumatiky se zřejmě na mokré trati zahřívaly podstatně hůře než fialové na vozech 19 soupeřů.

"V Q1 jsme s měkkými zariskovali," přiznává Australan. "Při zpětném pohledu je jasné, že jsme měli vyjet na ultraměkkých a zahrát to na jistotu, protože to bylo příliš těsné. Předem jsme se dohodli, že na suchou trať v Q1 obujeme měkké, takový byl plán. Ale i kdyby to bylo v souladu s plánem, bylo to příliš těsné."

Ricciardo na usychající trati postoupil, jenže v přestávce mezi Q1 a Q2 se déšť vrátil, takže v druhé části kvalifikace bylo třeba zajet měřený pokus co nejdříve. Ricciardovi to naneštěstí nevyšlo a celý zbytek Q2 pak strávil hledáním desetin na podstatně horší trati, aby se nakonec posunul alespoň před Nika Hülkenberga.

"Začalo pršet, takže první na trati měl nejlepší podmínky a za ním to bylo jen čím dál tím horší. V balíku bylo třeba okamžitě zajet dobré kolo, jenže přede mnou se roztočil Stroll. Musel jsem to kolo vypustit a v dalším už bylo příliš mokro na přechodné pneumatiky. V posledním sektoru jsem bojoval jen o to, abych zůstal na trati. Museli jsme obout mokré pneumatiky, ale trať již nebyla zdaleka tak dobrá jako na začátku."

Takto si Red Bull kvalifikaci na Hungaroringu rozhodně nepředstavoval

Verstappen (7. místo) si musel na potvrzení startovní pozice počkat. Když si totiž před posledním kolem v Q3 vytvářel odstup od jezdce před ním, Romain Grosjean brzdil těsně za jeho zadním křídlem. Stačilo však stevardy upozornit na fakt, že i on byl obětí plné trati, neboť prudce zpomalil pouze kvůli tomu, že při špatné viditelnosti dohnal vůz Pierra Gaslyho.

"Mým hlavním problémem dnes byl nedostatek přilnavosti, hlavně v Q3. Na přechodných pneumatikách to ještě nebylo tak zlé, ale na mokrých to už nešlo. Tak se zdá, že letošnímu vozu mokrá trať nesedí a musíme zjistit proč, v čem se liší od loňského. Už se stalo, že jsme nedokázali zahřát pneumatiky a dnes se to opakovalo. Obyčejně se mi za takových podmínek daří, ale dnes ne. Myslím, že jsme kvůli dešti přišli o velmi dobrý kvalifikační výsledek, což je trochu frustrující. Uvidíme, co bude zítra," uvedl Verstappen.