Dvojité vítězství BMW ve 24 hodinách ve Spa
Triumf Walkenhorstu jistil tým Rowe
Jubilejní ročník podniku 24 hodin ve Spa-Francorchamps zná své vítěze. Celkově čtyřiadvacáté vítězství, třetí v éře GT, vybojoval mnichovský výrobce. V deváté hodině se vůz Walkenhorstu ocitl ve vedení, přičemž se dokázal úspěšně vypořádat s častými neutralizacemi.
Průběh druhé poloviny závodu
Svítáním nad belgickým okruhem skončila pouť mercedesu týmu AKKA ASP (SC č. 90). Po kontaktu Frijnse (č. 2, Belgian Audi) skončil na třetí příčce ve třídě jedoucí Szymkowiak v bariéře u zatáčky Les Combes.
Během následujícího kola výměn se ujal vedení Krognes (č. 34, Walkenhorst, BMW) následovaný Gounonem (č. 7, Bentley, M-Sport) se ztrátou minuty a čtyřiceti vteřin. Na třetí příčce se držel nissan s Parrym za volantem (č. 23, RJN Motorsport).
Před poslední třetinou závodu, kdy měli účastníci za sebou povinné technické zastávky, bylo v kole s vítězem šest vozů. O tři vteřiny vedl Catsburg (č. 99, Rowe, BMW), mj. díky brilantní práci mechaniků (5:01.693), před Haasem (č. 25, Sainteloc, Audi; 5:05.630). Se ztrátou necelých pěti vteřin na vítěze jel Buurman (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG), který může litovat ztráty při technické zastávce (5:12.427).
V karambolu v polovině sedmnácté hodiny byly zapleteny tři vozy. Vanthoor (č. 117, Bernhard, Porsche) a Dauenhauer ( č. 111, Aust, Audi) již nechali své vozy u mechaniků. Soucek (č. 8, Bentley, M-Sport) se po bezmála půlhodinové opravě vydal na dráhu, daleko se ale se nedostal.
Zlověstná hláška na displeji bentley č. 7. Předtím se vůz britské stáje potýkal se závadou na pravém zadním kotouči a s troskami proraženým chladičem. Tým, který v předchozích letech patřil mezi přední kandidáty na triumf, byl v dalších bojích paralyzován.
Nejvážnějším soupeřem bmw týmu Walkenhorst byl další reprezentant mnichovského výrobce, stáj Rowe. I po poslední zastávce udržoval Eng patnáct vteřin náskoku před Simsem. Po den trvajícím zápolení dovezl německý pilot vůz s náskokem 10,408 vteřiny do cíle jubilejního ročníku závodu.
Konečné výsledky (24:01:34.979)
p. | kat. | posádka | tým | vůz | kola |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
T.Blomquist/C.Krognes/P.Eng | Walkenhorst |
BMW
|
511
|
|
2.
|
A.Sims/J.Klingmann/N.Catsburg | Rowe Racing |
BMW
|
511
|
|
3.
|
K.Van der Linde/S.Van der Linde/J.Schmidt | Land MS |
Audi
|
511
|
|
4.
|
M.Winkelhock/F.Vervisch/C.Haase | Sainteloc |
Audi
|
511
|
|
5.
|
Y.Buurman/L.Stolz/M.Engel | Black Falcon |
Mercedes
|
511
|
|
6.
|
R.Marciello/D.Juncadella/T.Vautier | AKKA-ASP |
Mercedes
|
510
|
|
7.
|
M.Parry/A.Buncombe/L.Ordonez | Team RJN |
Nissan
|
510
|
|
8.
|
R.Rast/N.Müller/R.Frijns | Belgian Audi |
Audi
|
509
|
|
9.
|
M.Vaxiviere/J.Dennis/N.Thiim | R-Motorsport |
Aston Martin
|
508
|
|
10.
|
M.Aljošin/M.Molina/D.Rigon | SMP Racing |
Porsche
|
508
|
|
11.
|
M.Buhk/A.Parente/M.Götz | Strakka |
Mercedes
|
508
|
|
12.
|
R.Van der Zande/E.Mortara/G.Paffett | MANN HTP |
Mercedes
|
507
|
|
13.
|
M.Seefried/C.Klien/A.Costa | Emil Frey |
Lexus
|
507
|
|
14.
|
E.P.Companc/R.Giammaria/M.Mapelli | Grasser |
Lamborghini
|
506
|
|
15.
|
D.Keilwitz/A.Mattschull/R.Salikhov/D.Perel | Rinaldi |
Ferrari
|
506
|
|
16.
|
M.Meadows/D.Bulatov/V.Petrov | SMP Racing |
Mercedes
|
505
|
|
17.
|
C.Buncombe/N.Leventis/L.Williamson/D.Fumanelli | Strakka |
Mercedes
|
504
|
|
18.
|
K.Ling/A.Frassinetti/R.Monti/A.Rizzoli | Ombra |
Lamborghini
|
504
|
|
19.
|
M.Beretta/R.Breukers/M.Kodric/S.Mitchell | Barwell MS |
Lamborghini
|
504
|
|
20.
|
K.Habul/B.Schneider/T.Jäger/M.Konrad | Sun HTP |
Mercedes
|
503
|
|
21.
|
D.Cameron/L.Bontempelli/A.Scott/M.Griffin | AF Corse |
Ferrari
|
503
|
|
22.
|
C.Ledogar/O.Pla/B.Barnicoat | Garage 59 |
McLaren
|
503
|
|
23.
|
A.Al Faisal/H.Haupt/M.Metzger/G.Piana | Black Falcon |
Mercedes
|
501
|
|
24.
|
K.L.Schramm/C.Schmid/P.Kaffer | Attempto |
Audi
|
501
|
|
25.
|
J.Pepper//S.Kane/J.Gounon | M-Sport |
Bentley*
|
499
|
|
26.
|
N.Hommerson/L.Machiels/M.Cioci/A.Bertolini | AF Corse |
Ferrari
|
499
|
|
27.
|
A.Amstutz/L.Machitski/R.Abra/P.Kulaja | Barwell MS |
Lamborghini
|
496
|
|
28.
|
A.Fontana/A.Zaugg/M.Grenier | Emil Frey |
Jaguar
|
496
|
|
29.
|
F.Makowiecki/R.Dumas/D.Werner | Manthey |
Porsche
|
493
|
|
30.
|
A.Di Folco/S.Constantini/B.Delhez/S.Debs | Target |
Lamborghini
|
491
|
|
31.
|
K.Lendoudis/S.Al Faisal/R.Aguas/T.O-Cole | Black Falcon |
Mercedes
|
490
|
|
32.
|
R.Patrese/L.Depailler/E.Guerrieri/B.Baguette | Honda Racing |
Honda
|
490
|
|
33.
|
D.Burke/S.Yoluc/E.Hankey/F.Rosenquist | Ram Racing |
Mercedes
|
489
|
|
34.
|
M.Sultanov/R.Yoon/N.Boulle/P.Ehret | Rinaldi |
Ferrari
|
488
|
|
35.
|
D.Baumann/M.Kirchhöfer/M.Martin | R-Motorsport |
Aston Martin
|
485
|
|
36.
|
G.Teo/D.Tjiptobiantoro/C.Colombo/M.Cressoni | T2 MS |
Ferrari
|
482
|
|
37.
|
S.Walkinshaw/J.Witt/R.Sanchez/S.Moore | Team RJN |
Nissan
|
482
|
|
38.
|
A.Buchardt/H.Walkenhorst/R.Oeverhaus/I.Vinke | Walkenhorst |
BMW
|
478
|
|
39.
|
J.Häring/E.L.Brauner/W.Triller/A.Renauer | Herberth MS |
Porsche
|
475
|
|
40.
|
R.Salichov/A.Mattschull/L.Ludwig | Rinaldi |
Ferrari
|
456
|
|
41.
|
T.Pappas/J.Bleekemolen/M.Lieb/M.Miller | Black Swan |
Porsche
|
447
|
|
42.
|
A.West/C.Harris/C.Goodwin/A.Watson | Garage 59 |
McLaren
|
391
|
|
43.
|
P.Y.Paque/G.Paisse/B.Wilwert/G.Petit | Speed Lover |
Porsche
|
390
|
|
44.
|
P.Schothorst /S.Schothorst/J.Green | Attempto |
Audi
|
384
|
|
45.
|
N.Van Dierendonck/K.Wauters/T.Verbergt/S.Dejonghe | Brussels |
Aston Martin
|
376
|
|
46.
|
J.Perez/G.Giraudi/L.Spinelli/G.Altoe | Antonelli MS |
Lamborghini
|
374
|
|
47.
|
A.Haryanto/A.Josephsohn/B.Caccia/S.Bovy | GDL MS |
Lamborghini
|
364
|
|
N
|
E.Bamber/T.Bernhard/L.Vanthoor | Bernhard |
Porsche
|
353
|
|
N
|
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet | M-Sport |
Bentley*
|
349
|
|
N
|
N.Rogivue/L.Hezemans//P.Frommenwiler/T.Dauenhauer | Aust MS |
Audi
|
342
|
|
N
|
R.Ineichen/P.Keen/F.Perera | Grasser |
Lamborghini
|
311
|
|
N
|
J.Manchester/J.Szymkowiak/F.Schiller/N.Bastian | AKKA-ASP |
Mercedes
|
261
|
|
N
|
S.Heyrowsky/J.Krebs/S.Müller/J.L.Jasper | Attempto |
Lamborghini
|
227
|
|
N
|
N.Siedler/S.Ortelli/M.Palttala | Emil Frey |
Lexus
|
196
|
|
N
|
R.Smith/D.Pierce/A.Meyrick/S.Morris | Parker Racing |
Bentley
|
195
|
|
N
|
R.Collard/M.Wittmann/J.Krohn | Rowe Racing |
BMW
|
194
|
|
N
|
A.Santamato/S.Gattuso/N.Pohler/F.Crestani | Lazarus |
Lamborghini
|
135
|
|
N
|
R.Barrichello/C.Vietoris/F.Fraga | Strakka |
Mercedes
|
117
|
|
N
|
A.Caldarelli/C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser |
Lamborghini
|
113
|
|
N
|
D.Serra/S.Leonard/M.Fässler | Belgian Audi |
Audi
|
93
|
|
N
|
A.Al Harty/E.McKay/C.Eastwood/R.Gunn | Oman Racing |
Aston Martin
|
72
|
|
N
|
N.Jamin/P.Giaque/E.Debard/F.Barthez | AKKA-ASP |
Mercedes
|
43
|
|
N
|
C.Kelders/N.Stievenart/M.Rostan/S.Gachet | Sainteloc |
Audi
|
39
|
* druhá generace Bentley Continental GT3
Závěrečný podnik vytrvalostní části Blancpain GT Series proběhne 28. – 30. září na okruhu u Barcelony. Třetinu soutěžících mezitím čeká dvojice krátkých závodů. První se uskuteční 31. srpna. – 2. září na Hungaroringu.