Rossi dominoval v Poconu a vyhrál podruhé v řadě
ABC Supply 500 – závod
Američan Rossi si připsal třetí letošní vítězství, druhé v řadě, a výrazně stáhl Dixonův náskok v čele šampionátu. V Poconu, kde závod poznamenala vážná nehoda v jeho samotném úvodu, naprosto dominoval. Jediným, kdo s ním relativně dokázal držet krok, byl Power. Lídr šampionátu Dixon dojel závod na třetí příčce.
Závod ještě ani nezačal a už zavlály žluté vlajky. Když se vozy řadily na start, vítěz kvalifikace Power nasadil velmi pomalé tempo a za ním postrčil zezadu Rahal Pigota. Pigot skončil v hodinách a narazil do zdi, Rahal měl poškozené přední přítlačné křídlo.
Restart přišel v sedmém kole. Rossi se na cílové rovince protáhl na první příčku před Powera. Na třetí pozici se dostal Hunter-Reay, který měl v závěsu Wickense. Kanadský nováček na něj zaútočil. Ve druhé zatáčce se Hunter-Reay dostal do aerodynamického pytle za Powerův vůz a začal se vzdalovat, Wickens ale zůstal na vnitřku a došlo ke kontaktu jeho pravého předního a Hunter-Reayova levého zadního kola.
Wickensův vůz se odlepil od dráhy, přistál na bariéře SAFER a narazil do záchytného plotu, o nějž se rozbil. Skončil zpátky v hodinách na dráze. Jeho stájový kolega Hinchcliffe dostal smyk a následně do něj narazil Fittipaldi, který se, stejně jako Sató, dostal na olejovou skvrnu z Wickensova vozu a byl pouhým pasažérem.
Wickens byl vážně zraněný a do nemocnice jej přepravil vrtulník. IndyCar ale ještě během závodu uvedla, že byl po nehodě při vědomí a komunikoval. Po závodě upřesnila, že utrpěl "ortopedické zranění" a je nadále lékaři vyšetřován. Ostatní účastníci nehody vyvázli bez zranění. Zcela zničen byl v místě nárazu záchytný plot, jehož oprava trvala zhruba dvě hodiny.
Když se piloti dostali zpět na dráhu, předvedli velmi opatrný restart. Část z nich navíc musela ještě za zaváděcím vozem do boxů, aby týmy mohly provést nutné opravy poškození způsobených létajícími úlomky. Rahalův tým je udělal ještě během přerušení závodu, za což si vysloužil penalizaci v podobě dvoukolové ztráty. V závodě pokračovalo 17 aut, z toho jen 14 bylo ve stejném kole jako lídr závodu.
Navíc kvůli problémům s motorem brzy odstavil monopost v boxech Kanaan. Následoval jej i Pigot, který se po opravách poškození způsobeného při předstartovní kolizi vrátil na trať, dlouho na ní ale nepobyl.
V 38. kole zahájili Rossi a Andretti zastávky v boxech. Dixon vydržel na trati nejdéle a zastavil ve 42. kole. Když se jezdci srovnali po zastávkách zpět na trati, vedl Rossi s náskokem 7,6 vteřiny na Powera, následovali Newgarden (+11,5 sekundy), Veach (12,4) a Bourdais (13,4). Dixon jezdil osmý se ztrátou 16,7 sekundy.
Bourdais a Veach sváděli v závodě jinak skoro prostém na předjížděcí manévry hezký souboj. Tentokrát to byl Dixon, kdo jako jeden z prvních zamířil už v 69. kole k mechanikům. Ještě o kolo dřív zastavil Andretti. Rossi si odbyl druhý pit stop v 72. kole, Power o jedno kolo později.
Andretti a Dixon se při zastávkách v boxech dostali před Newgardena. Power využil toho, že se Rossi zasekl za pomalejšími jezdci a z náskoku, který byl i 11,5 vteřiny, ukrojil více než osm sekund.
Ve 104. kole zamířili společně do boxů. Power při tom na výjezdu přejel hadici od pistole na utahování kol Rossiho týmu. IndyCar to ale vyřešila jen domluvou a pokutou. Po zastávkách byl mezi nimi rozdíl jen jedna vteřina. Andretti uhájil třetí místo před Dixonem, mezi něj a Newgardena se dostal díky pozdějšímu pit stopu Bourdais.
Rossi a Power působili jako samostatná kategorie. Půl minuty za nimi byl vláček v pořadí Andretti, Dixon, Bourdais, Newgarden a Veach. Pagenaud na ně ztrácel už osm vteřin a místo na útok na lepší příčky se musel dívat do zrcátek na přibližujícího se Rossiho.
Power se při dalších pit stopech dostal na chvíli do čela závodu. Využil toho, že zastavil o kolo později, vrátil se před Rossim a jeho útok odrazil. V 141. kole byl ale Rossi úspěšný. Navíc se mu záhy podařilo předjet o kolo Veache a Andrettiho. Power se za pomalejšími piloty zasekl, což Rossimu umožnilo navyšovat náskok.
Ten mohl smazat Daly, když ve 165. kole otřel auto o zeď, ale zvládl se dostat do boxů, takže nemusela být vyvěšena žlutá vlajka. Rossi dokázal vedení navýšit až na 6,5 vteřiny. Před posledními pit stopy se ale smrsklo na pouhé dvě vteřiny. Power opět zkusil zastavit později. V kole, v němž měl zamířit k mechanikům, ale udělal chybu, vyvezl se za pomalejším Chiltonem na vnějšek a mohl být rád, že neskončil ve zdi.
Rossi tak po poslední návštěvě mechaniků opět vedl zhruba o šest vteřin. Power se navíc musel potýkat s pomalejšími jezdci. Na ty brzy narazil i Rossi, byť šlo o ty, o nichž by to nikdo neřekl. Rossi se totiž zezadu dotáhl na Bourdaise a Dixona, kteří bojovali o třetí příčku. Powerovi to umožnilo opět něco z náskoku umazat, v závěru to už ale nestačilo. Rossi se o útok na dvojici čtyřnásobných šampionů bojujících o stupně vítězů nepokusil.
Právě na Dixona ztrácí v čele šampionátu 29 bodů. Zase odmazat část manka bude moci hned následující víkend, kdy v noci na neděli série závodí na oválu v St. Louis.
p. | jezdec | tým | motor | čas | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 2:36:49,1128 | 53 |
2. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 4,4982 | 42 |
3. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 41,3557 | 36 |
4. | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | Honda | + 42,0120 | 32 |
5. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 1 kolo | 30 |
6. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | + 1 kolo | 28 |
7. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | + 1 kolo | 26 |
8. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | + 1 kolo | 24 |
9. | Charlie Kimball | Carlin | Chevrolet | + 2 kola | 22 |
10. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 3 kola | 21 |
11. | Matheus Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 3 kola | 19 |
12. | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | + 3 kola | 18 |
13. | Max Chilton | Carlin | Chevrolet | + 4 kola | 17 |
14. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 4 kola | 16 |
15. | Conor Daly | Harding Racing | Honda | Havárie | 15 |
16. | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | Havárie | 14 |
17. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Porucha | 13 |
18. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | Havárie | 12 |
19. | Robert Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | Havárie | 11 |
20. | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | Havárie | 10 |
21. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | Havárie | 9 |
22. | Pietro Fittipaldi | Dale Coyne Racing | Honda | Havárie | 8 |