Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Zatím Vettel, ale do tuhého teprve půjde

Zatím Vettel, ale do tuhého teprve půjde

VC Ruska – 1. trénink

V dějišti zimních olympijských her 2014 se vstup do víkendu nejvíce vydařil Vettelovi. Vzhledem k odlišným strategiím, které použili nejsilnější hráči, toho ale o aktuálním poměru sil mezi nimi zatím víme jen málo.

Soči přivítalo formuli 1 slunečním počasím a příjemnou teplotou kolem 23 stupňů. Asfalt se zahřál na stupňů šestadvacet.

Do úvodního tréninku nastoupili hned čtyři hostující jezdci. Latifi nahradil v Racing Pointu Péreze, ostře sledovaný Markelov v Renaultu Sainze, Norris v McLarenu Alonsa a konečně Giovinazzi v Sauberu Ericssona. V posledních dvou případech šlo o předznamenání stavu, který nastane v příští sezoně.

Renault dal na vědomí, že Markelov bude testovat novou podlahu, zatímco Hülkenberg pojede se starou. Francouzská stáj kromě toho zkoušela inovované prvky na předním křídle. Rušno bylo u Haasu. A to nejen proto, že dnes ráno potvrdil stávající jezdeckou sestavu pro příští rok. V noci v jeho zázemí vypukl menší požár, jemuž padly za oběť i některé gumy. Stáj proto požádala o přidělení náhradních.

Jako první se na trati objevil Norris. Referenční čas 1:40,1 ovšem zajel Vandoorne. Provoz byl v této fázi slabý, špička se omezila na instalační kola a zase zmizela v boxech. Belgičan si tak nečekaně dlouho užíval vedoucí příčku, na níž figuroval zlepšeným výkonem 1:39,1.

Teprve po dvaceti minutách se daly věci do pohybu. Räikkönen zaznamenal 1:37,1, po něm Ricciardo 1:36,6. Mercedesy byly pomalejší a Hamilton hlásil vibrace předních brzd.

Zřejmě však nešlo o tak obrovský problém, protože pár okamžiků na to už zvládl kolo za 1:35,3. Tuto hodnotu ještě vylepšil Verstappen na 1:35,0. To bylo také maximum v první polovině seance, po níž týmy vracely použité pneumatiky technikům Pirelli. Za Nizozemce se seřadili Hamilton (+0,3), Ricciardo (+0,6), Bottas (+0,6), Vettel (+0,8), Räikkönen (+2,0), Ocon (+2,1) a Hülkenberg (+2,3). Ze „svátečních“ účastníků byl nejlepší Markelov na jedenáctém místě. 

Mercedesu zjevně nešlo o dosažení nejlepšího času 

V dobrém světle se ukazovaly haasy. Grosjean se na hyperměkké směsi prosadil na šestou pozici, ještě o šest desetin sekundy rychlejší byl Magnussen. Také Gasly na ultraměkkém obutí se dokázal protlačit do nejlepší desítky. Bottas se dostal před Hamiltona. Stroll se v osmnácté zatáčce roztočil, naštěstí bez dalších následků. Ricciardo na delší dobu zakotvil u svých mechaniků.

Po hodině velmi poklidného průběhu šel do čela s 1:34,5 Vettel s nasazenými hyperměkkými pneumatikami. Na dalších příčkách figurovali Verstappen (+0,1), Hamilton (+0,3), Bottas (+0,5), Ricciardo (+1,0), Ocon (+1,2), Magnussen (+1,7) a Räikkönen (+1,7). Dlužno ovšem dodat, že posledně jmenovaný používal na rozdíl od svých největších konkurentů tvrdší ultraměkké obutí. Hamilton kroužil dokonce na měkké směsi, která těžko najde v závodě upotřebení.

Hülkenberg byl upozorněn, že s jeho autem není něco v pořádku. Proto promenádním tempem zamířil za pomocí do boxové uličky. V ní se ukázalo, že příčinou potíží je díra na výfuku. Hamilton si udělal menší výlet mimo dráhu, nicméně pokračoval s neporušeným monopostem dále.

V úplném závěru na sebe ještě upozornil Ocon, jemuž se dostalo cit být lídrem ve „zbytku světa“.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:34,488   19
2. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:34,538 + 0.050 22
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:34,818 + 0.330 23
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:34,999 + 0.511 28
5. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:35,524 + 1.036 11
6. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:35,663 + 1.175 24
7. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:35,696 + 1.208 19
8. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:36,196 + 1.708 21
9. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:36,274 + 1.786 18
10. Antonio Giovinazzi Sauber Ferrari 1:36,712 + 2.224 22
11. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:36,816 + 2.328 23
12. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:36,944 + 2.456 25
13. Lando Norris McLaren Renault 1:37,022 + 2.534 25
14. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:37,054 + 2.566 24
15. Arťom Markelov Renault Renault 1:37,183 + 2.695 22
16. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:37,187 + 2.699 27
17. Nicholas Latifi Racing Point Mercedes 1:37,206 + 2.718 24
18. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:37,225 + 2.737 25
19. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:37,944 + 3.456 28
20. Lance Stroll Williams Mercedes 1:39,137 + 4.649 13