Mercedes se stává favoritem pro kvalifikaci
VC Ruska – 2. trénink
Prověrka připravenosti na kvalifikaci dopadla až nečekaně jednoznačně pro Mercedes, přičemž Hamilton předčil Bottase. Ačkoliv se očekávalo, že nejlepší budou atakovat hranici 1:33 na kolo, nestalo se tak.
Od Černého moře přitáhly mraky, déšť však nepřinesly. Vzduch se nepatrně ochladil na 21 stupňů, povrch dráhy naopak ohřál na 29 stupňů.
Tentokrát nejvíce spěchal na trať Alonso. Začínalo se rozvážně – Vandoorne 1:37,8, Magnussen 1:37,9. Oživení přinesl až Vettel, který zajel 1:35,4, ale stále byl hodně daleko od svého dopoledního výkonu.
Potom pořádně přitlačil na pilu Verstappen časem 1:34,4, ovšem na rozdíl od Vettela měl už obuté hyperměkké pneumatiky. Ricciardo, plnící zprvu zjevně jiný program, byl zpět o více jak sekundu. Nizozemce, jenž mezitím postoupil na 1:34,2, více ohrozil Bottas (1:34,6).
Po dvaceti minutách vykrystalizovalo pořadí Verstappen, Bottas (+0,4), Vettel (+0,8), Ricciardo (+0,9), Hamilton (+1,0) a Räikkönen (+1,5). Vzápětí se Hamilton stále ještě na ultraměkké směsi dotáhl na lídra na rozdíl osmi setin.
Räikkönenovi se více dařilo v dlouhých úsecích
Klíčový okamžik nastal ve třetině seance, kdy se elitní piloti shodně vydali absolvovat svá rychlá kola na hyperměkkých gumách. Exhibici zahájil Bottas, u kterého se časomíra zastavila na 1:33,6. Prakticky okamžitě ho o desetinku překonal Hamilton. Vettel s 1:33,9 nedokázal držet krok. Před něj se ještě prosmýkli Verstappen a Ricciardo, pro které ovšem vzhledem k penalizacím za masivní výměnu součástí pohonné jednotky měla simulace boje o pole position čistě teoretický význam. Zarážející byla Räikkönenova sekundová ztráta. Hned za ním se kupodivu usadil Gasly, do top ten se prosadili ještě Ocon, Ericsson a Magnussen. Na opačném pólu pořadí se znovu nacházely williamsy.
Pierre Gasly by nemusel být v kvalifikaci bez šance
V režimu dlouhých úseků se na ultraměkké směsi kroužilo zhruba na úrovni 1:40, přičemž stříbrné šípy se tlačily k 1:39. Hamilton se na devět kol starých pneumatikách dostal dokonce na 1:38,5, zatímco Vettel se srovnatelným materiálem jen na 1:39,1. Němec divákům rovněž předvedl nechtěný výkrut, po němž raději zamířil do boxů na kontrolu.
Také v této fázi se Mercedes jevil jednoznačně lepším. Red Bull se musel (snad s výjimkou Verstappenovy periody s nejměkčí volbou obutí) smířit s pro něj již téměř obligátním postavením „třetí síly“. Z týmů středu pole se v nejoptimálnější kondici zdál být Renault.
Někteří borci sáhli po měkkých gumách a byli na nich, i díky úbytku paliva v nádržích, docela rychlí: Räikkönen dal dvě kola po sobě za 1:39,0, Hülkenbergovi zapsali 1:39,9 a Oconovi 1:40,2.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:33,385 | 35 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:33,584 | + 0.199 | 33 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:33,827 | + 0.442 | 32 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:33,844 | + 0.459 | 37 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,928 | + 0.543 | 33 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:34,388 | + 1.003 | 31 |
7. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:35,122 | + 1.737 | 30 |
8. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:35,137 | + 1.752 | 28 |
9. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:35,147 | + 1.762 | 33 |
10. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:35,295 | + 1.910 | 35 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:35,331 | + 1.946 | 33 |
12. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:35,341 | + 1.956 | 37 |
13. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:35,432 | + 2.047 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:35,568 | + 2.183 | 35 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:35,911 | + 2.526 | 35 |
16. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:36,024 | + 2.639 | 29 |
17. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:36,074 | + 2.689 | 34 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:36,617 | + 3.232 | 31 |
19. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:36,861 | + 3.476 | 39 |
20. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:37,001 | + 3.616 | 35 |