Hamilton si řekl o pole position
VC Ruska – 3. trénink
Jednoznačným favoritem VC Ruska je Mercedes. Také v sobotním tréninku Hamilton a Bottas jasně předčili všechny soupeře.
Povětrnostní situace se v Soči oproti pátku příliš nezměnila. Pod slunečnou oblohou se všichni těšili z příjemných 23 stupňů, asfalt měl stupňů jednatřicet.
Po včerejším testu vyššího vývojového stupně pohonné jednotky Hondy se Toro Rosso vrátilo k předchozímu provedení. Navzdory tomu, že jezdci si jeho výkon pochvalovali. Ovšem jistota je jistota. Ostré nasazení se předpokládá příští týden v domácí VC Japonska.
Seanci zahájili Verstappen a Alonso. S F1 se loučící Španěl rovněž ustanovil základní čas 1:37,5. Vážněji bylo třeba brát až Räikkönenův výkon na hyperměkkých pneumatikách 1:35,1. Skutečně rychle jel však teprve Vettel – 1:33,9. Porovnání s Mercedesem zatím scházelo, protože stříbrné šípy dosud odpočívaly v garáži.
Nejprve z ní vyjel Bottas, na Vettela mu ale chyběla jedna desetina sekundy. Reparát s hodnotou 1:33,8 dopadl podstatně lépe. Konečně aktivovaný Hamilton byl sice v prvním a třetím sektoru nejrychlejší, přesto se zařadil jen mezi Bottase a Vettela. Pak si dal pauzu na vydechnutí a ochlazení gum a udeřil: 1:33,7. S tím se nicméně nespokojil a dál se zlepšil na 1:33,5.
Sebastian Vettel zatím v Soči tahá za kratší konec
Na dráze se objevil také Ricciardo, jenže nikam nepospíchal. Verstappen měl na kontě stále pouze instalační kolo. Když se rozhodl to změnit, hned dvakrát se ocitl mimo trati. Ani potom se nemohl dostat do správného rytmu. V této chvíli oba red bully prohrávaly dokonce s Pérezem. Také Ocon s druhým racing pointem se držel velmi dobře. Šéf týmu Otmar Szafnauer však krotil přehnaná očekávání: „V závodním režimu na tom budeme o dost hůře!“
Po 40 minutách se nadále v čele nacházel Hamilton před Bottasem (+0,3), Vettelem (+0,4), Räikkönenem (+0,8), Pérezem (+1,6), Ricciardem (+1,6), Oconem (+1,7) a Leclerkem (+1,7).
Do závěrečné čtvrthodiny obul Hamilton čerstvé hyperměkké pneumatiky. Pro stejný krok se rozhodl i Vettel, nevyvaroval se ale chyby. Zato Bottas se vytáhl a časem 1:33,3 zaútočil na dosavadní maximum okruhu, dosažené loni Vettelem. Doslova na dostřel se mu přiblížil s 1:33,1 Hamilton. A přitom si ještě stěžoval na stav nejvíce namáhané levé přední gumy!
Nikdo další s duem Mercedesu nebyl s to držet krok. Vettelova ztráta činila více jak půl sekundy.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:33,067 | 13 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:33,321 | + 0.254 | 16 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,667 | + 0.600 | 14 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:33,688 | + 0.621 | 11 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:33,937 | + 0.870 | 11 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:34,394 | + 1.327 | 14 |
7. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:34,628 | + 1.561 | 15 |
8. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:34,809 | + 1.742 | 16 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:34,820 | + 1.753 | 15 |
10. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:34,916 | + 1.849 | 14 |
11. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:34,988 | + 1.921 | 13 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:35,125 | + 2.058 | 21 |
13. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:35,185 | + 2.118 | 18 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:35,213 | + 2.146 | 12 |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:35,370 | + 2.303 | 16 |
16. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:36,033 | + 2.966 | 22 |
17. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:36,071 | + 3.004 | 16 |
18. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:36,274 | + 3.207 | 20 |
19. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:36,597 | + 3.530 | 14 |
20. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:36,992 | + 3.925 | 21 |