Honda ukázala, že se to dá, vzkazuje Sainz Renaultu
Poprvé otevřeně poukázal na slabý výkon motoru
Red Bull kritizuje motory Renault více než dostatečně, takže jezdci továrního týmu k tomu již raději nic nedodávají. Na konci sezony, v níž Renault nedosáhl vytýčený cíl přiblížit se špičce a ještě musí o čtvrté místo bojovat s Haasem, se ale Carlos Sainz přece jen nechal slyšet, že konkurenceschopnost francouzských pohonných jednotek není zdaleka na očekávané úrovni.
"Řekl bych, že k velkému nezdaru nejspíš došlo na straně motoru," volil Sainz opatrná slova, protože v McLarenu bude nadále používat motory Renault. "Nečekali jsme, že Ferrari a Mercedes během roku tak pokročí. Mysleli jsme si, že B-verze bude dostatečně konkurenceschopná, ale je zřejmé, že není. Na vůz jsme dostali několik novinek a není vůbec špatný, ale s maximální rychlostí na tom nejsme tak, jak bychom chtěli být."
Renault vyvinul i C-verzi pohonné jednotky, jenže zjistil, že je nespolehlivá, takže jezdci továrního týmu pokračují i v poslední třetině sezony se specifikací B. Sainz dává motorářům ve Viry-Châtillonu za příklad jejich japonské soupeře. Také ale naznačil, že problém může být v dodavateli paliva, společnosti BP, vlastnící značku Castrol.
"Bez dostatečné spolehlivosti ne,“ řekl Španěl o použití verze C. „Tým si je stoprocentně jist, že s naším palivem není dostatečně spolehlivá a já plně podporuji všechna jeho rozhodnutí. Prostě si jen myslím, že potřebujeme více výkonu, ale nemáme ho a z různých důvodů ho mít nebudeme. Abychom v Japonsku byli v Q3, potřebovali bychom více koňských sil. Honda ukázala, že se to dá."