Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Znovu Verstappen, ale opět s technickým problémem

Znovu Verstappen, ale opět s technickým problémem

VC Mexika – 3. trénink

I tentokrát neuniklo prvenství Red Bullu, jenže konkurence jeho náskok pořádně zredukovala. Poněkud rozháraná hodinka toho před kvalifikací zase tak moc nenapověděla.

S počasím to bylo komplikované. Sice nepršelo, ale dráha byla mokrá. Déšť se očekával každým okamžikem, pro pozdější odpoledne dokonce platí výstraha před bouřkou. Teplota vzduchu činila při vlhkosti 87 % 15 stupňů, asfaltu pouhých 17.

Poměrně výrazné ochlazení nastolilo otázku, zda se Red Bullu podaří udržet si včerejší téměř drtivou převahu. Zejména Mercedes mohl z této změny dost vytěžit.

Gasly vyrazil do boje s vyměněným motorem a jak se posléze ukázalo, i převodovkou. Na tom, že bude do závodu startovat ze samotného chvostu pole, to samozřejmě nic nezměnilo.

Williamsy vyjely na pneumatikách do mokra, ostatní na slickách. Už během instalačního kola hlásil Gasly, že trať je nepředvídatelná. Na její části už povrch oschnul, jinde však ještě ne.

Valtteri Bottas trénink nedokončil a zkomplikoval si tak situaci před kvalifikací 

To nebyly podmínky, které týmy potřebovaly. Klání o pole position má totiž skrápět vydatný liják a zítra je naopak očekáváno jasno, takže aktuální stav jim byl víceméně k ničemu. Motory záhy utichly a všichni se zase sjeli v boxech. Šéf Red Bullu Christian Horner potvrdil, že se čeká, až se z dráhy odpaří zbývající vlhkost.

Trvalo plných 32 minut, než byl prvnímu závodníkovi změřen čas. Byl jím Alonso, který absolvoval na hyperměkkých pneumatikách okruh za 1:21,2. Räikkönen zajel 1:20,8 s dalším progresem na 1:19,0. Red bully (a také Hartley) naopak neměly ještě dvacet minut před koncem za sebou instalační kola. Nucenou pauzu si dal Magnussen, na jehož voze se měnil chladič stlačeného vzduchu. 

Ferrari přitlačilo, pořád to ale není ono

Postupně se zrychlovalo. Do čela se posunul s 1:18,8 Bottas. Nepobyl v něm ale dlouho, protože Vettel zaznamenal 1:17,8. Náladu na velitelském můstku Mercedesu ovšem pořádně pokazil až okamžik, kdy Bottas odstavil auto a nahlásil výpadek hydrauliky. Kvalifikace začíná už za dvě hodiny…

Deset minut před závěrem, když kvůli vyprošťování nepohyblivého stříbrného šípu byl zaveden režim virtuálního safety caru, svítilo na monitorech nezvyklé pořadí Vettel, Verstappen (+0,1), Sainz (+0,6), Leclerc (+0,6), Pérez (+0,8), Ocon (+0,8), Bottas (+1,0), Räikkönen (+1,2). Hamilton a Ricciardo pořád neměli čas.

Ve finiši na sebe nejprve upozornil Leclerc – 1:17,1. Verstappen přitlačil na 1:16,3. Na tento výkon už nikdo nedosáhl. Hamiltonovi chyběly dvě desetiny, Ricciardovi nepomohl ani absolutně nejrychlejší průjezd prostředním sektorem.

Bezprostředně po skončení tréninku však Verstappen oznámil poruchu nabíjení.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:16,284   9
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:16,538 + 0.254 9
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:16,566 + 0.282 11
4. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:17,028 + 0.744 7
5. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:17,045 + 0.761 16
6. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:17,059 + 0.775 13
7. Carlos Sainz Renault Renault 1:17,336 + 1.052 11
8. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:17,525 + 1.241 16
9. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:17,565 + 1.281 14
10. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:17,623 + 1.339 10
11. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:17,731 + 1.447 10
12. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:17,819 + 1.535 10
13. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,145 + 1.861 10
14. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:18,445 + 2.161 15
15. Fernando Alonso McLaren Renault 1:18,548 + 2.264 11
16. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:18,637 + 2.353 10
17. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:18,669 + 2.385 9
18. Lance Stroll Williams Mercedes 1:18,698 + 2.414 8
19. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:18,839 + 2.555 5
20. Kevin Magnussen Haas Ferrari     1