Znovu Verstappen, ale opět s technickým problémem
VC Mexika – 3. trénink
I tentokrát neuniklo prvenství Red Bullu, jenže konkurence jeho náskok pořádně zredukovala. Poněkud rozháraná hodinka toho před kvalifikací zase tak moc nenapověděla.
S počasím to bylo komplikované. Sice nepršelo, ale dráha byla mokrá. Déšť se očekával každým okamžikem, pro pozdější odpoledne dokonce platí výstraha před bouřkou. Teplota vzduchu činila při vlhkosti 87 % 15 stupňů, asfaltu pouhých 17.
Poměrně výrazné ochlazení nastolilo otázku, zda se Red Bullu podaří udržet si včerejší téměř drtivou převahu. Zejména Mercedes mohl z této změny dost vytěžit.
Gasly vyrazil do boje s vyměněným motorem a jak se posléze ukázalo, i převodovkou. Na tom, že bude do závodu startovat ze samotného chvostu pole, to samozřejmě nic nezměnilo.
Williamsy vyjely na pneumatikách do mokra, ostatní na slickách. Už během instalačního kola hlásil Gasly, že trať je nepředvídatelná. Na její části už povrch oschnul, jinde však ještě ne.
Valtteri Bottas trénink nedokončil a zkomplikoval si tak situaci před kvalifikací
To nebyly podmínky, které týmy potřebovaly. Klání o pole position má totiž skrápět vydatný liják a zítra je naopak očekáváno jasno, takže aktuální stav jim byl víceméně k ničemu. Motory záhy utichly a všichni se zase sjeli v boxech. Šéf Red Bullu Christian Horner potvrdil, že se čeká, až se z dráhy odpaří zbývající vlhkost.
Trvalo plných 32 minut, než byl prvnímu závodníkovi změřen čas. Byl jím Alonso, který absolvoval na hyperměkkých pneumatikách okruh za 1:21,2. Räikkönen zajel 1:20,8 s dalším progresem na 1:19,0. Red bully (a také Hartley) naopak neměly ještě dvacet minut před koncem za sebou instalační kola. Nucenou pauzu si dal Magnussen, na jehož voze se měnil chladič stlačeného vzduchu.
Ferrari přitlačilo, pořád to ale není ono
Postupně se zrychlovalo. Do čela se posunul s 1:18,8 Bottas. Nepobyl v něm ale dlouho, protože Vettel zaznamenal 1:17,8. Náladu na velitelském můstku Mercedesu ovšem pořádně pokazil až okamžik, kdy Bottas odstavil auto a nahlásil výpadek hydrauliky. Kvalifikace začíná už za dvě hodiny…
Deset minut před závěrem, když kvůli vyprošťování nepohyblivého stříbrného šípu byl zaveden režim virtuálního safety caru, svítilo na monitorech nezvyklé pořadí Vettel, Verstappen (+0,1), Sainz (+0,6), Leclerc (+0,6), Pérez (+0,8), Ocon (+0,8), Bottas (+1,0), Räikkönen (+1,2). Hamilton a Ricciardo pořád neměli čas.
Ve finiši na sebe nejprve upozornil Leclerc – 1:17,1. Verstappen přitlačil na 1:16,3. Na tento výkon už nikdo nedosáhl. Hamiltonovi chyběly dvě desetiny, Ricciardovi nepomohl ani absolutně nejrychlejší průjezd prostředním sektorem.
Bezprostředně po skončení tréninku však Verstappen oznámil poruchu nabíjení.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:16,284 | 9 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,538 | + 0.254 | 9 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:16,566 | + 0.282 | 11 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:17,028 | + 0.744 | 7 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:17,045 | + 0.761 | 16 |
6. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:17,059 | + 0.775 | 13 |
7. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:17,336 | + 1.052 | 11 |
8. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:17,525 | + 1.241 | 16 |
9. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:17,565 | + 1.281 | 14 |
10. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:17,623 | + 1.339 | 10 |
11. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:17,731 | + 1.447 | 10 |
12. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:17,819 | + 1.535 | 10 |
13. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,145 | + 1.861 | 10 |
14. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:18,445 | + 2.161 | 15 |
15. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:18,548 | + 2.264 | 11 |
16. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:18,637 | + 2.353 | 10 |
17. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:18,669 | + 2.385 | 9 |
18. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:18,698 | + 2.414 | 8 |
19. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:18,839 | + 2.555 | 5 |
20. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1 |