Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Fantastická GP, Alonso po skvělém výkonu zvítězil

Fantastická GP, Alonso po skvělém výkonu zvítězil

Grand Prix Malajsie - závod

Grand Prix Malajsie
Sepang, 5,543 km
56 kol, 310,408 km

Slunečno, vlhkost 51-55%
Teplota vzduchu: 35-37°C,
teplota tratě: 47-51°C
-------------------------------------------------------------------
 
Fernando Alonso zvítězil v druhém podniku sezóny 2005, Grand Prix Malajsie. Druhý skončil Jarno Trulli s Toyotou, následován Nickem Heidfeldem s Williamsem. Čtvrté místo vybojoval Juan Pablo Montoya s McLarenem. Kolumbijec přitom startoval až z jedenácté pozice. Toyota Ralfa Schumachera dojela pátá. Šesté místo patří Red Bullu a Davidovi Coulthardovi. Sedminásobný Mistr světa formule 1 Michael Schumacher získal sedmou příčku a na své konto si připsal první dva letošní body. Poslední bodovanou příčku obsadil Christian Klien v kokpitu druhého Red Bullu. Na bodech dojely obě Toyoty a rovněž oba Red Bully.
 
 
Do druhého podniku letošní sezóny, Grand Prix Malajsie, odstartoval z pole position Fernando Alonso s Renaultem. Vedle něj se do první řady postavil Jarno Trulli s Toyotou. Vítěz úvodního podniku letošní sezóny Giancarlo Fisichella vybojoval v kvalifikaci třetí místo. Do druhé řady se vedle Itala postavil Mark Webber s Williamsem. Vozy s pneumatikami Bridgestone propadly, poté co Rubens Barrichello skončil v kvalifikaci až dvanáctý, Michael Schumacher třináctý. Vozy stájí Jordan a Minardi se navíc postavily na konec startovního roštu.
 
Takumu Sata ze stáje British American Racing vyřadila virová nákaza a nahradil jej Anthony Davidson. Angličan si svou premiéru ve formuli 1 odbyl v roce 2002 s Minardi, kdy nastoupil do dvou Grand Prix. Od té doby však pouze testoval.
 
Do zaváděcího kola odstartovaly všechny vozy bez viditelných problémů. V souladu s letošními nařízeními musí motory vydržet dva závodní víkendy. Většina vozů proto do závodu odstartovala s motorem z Austrálie.
 
V okamžiku, kdy zhasla všechna červená světla, byl závod odstartován. Do první zatáčky najížděli jezdci v pořadí Alonso, Trulli, Fisichella a Weber, tedy přesně tak, jak skončila kvalifikace.
 
Ve středu pole se podařil startovní manévr Buttonovi, který se posunul z devátého místa na sedmé. David Coulthard dokázal předjet v prvním kole svého týmového kolegu ze stáje Red Bull Christiana Kliena.
 
Button se dokázal drze protáhnout kolem Räikkönena a rázem se ocitl na šestém místě. Po prvním kole si Michael Schumacher pohoršil o jednu příčku a kroužil čtrnáctý. Klien se v průběhu prvního kola propadl až na desáté místo, zatímco Jacques Villeneuve předjel Anthonyho Davidsona.
 
V průběhu druhého kola náhle zvolnil Jenson Button… Ze zadní části jeho monopostu se začalo kouřit.
 
Ve třetím kole zaparkoval Friesacher své Minardi ve štěrku. Pro Rakušana to znamenalo konec závodění. Z monopostu Anthonyho Davidsona se začalo kouřit a vzápětí vyšlehly i plameny. Z pohledu BAR nelze závod hodnotit jinak než jako katastrofu.
 
Ve čtvrtém kole sváděl Coulthard s Heidfeldem urputnou bitvu o sedmé místo, zatímco Jenson Button odstavil svůj monopost podél trati.
 
V sedmém kole jelo prvních šest jezdců ve stejném pořadí, v jakém odstartovali do závodu.
 
V jedenáctém kole dokázal Monteiro s Jordanem předjet Alberse s Minardi. Portugalec se tak posunul na šestnácté místo.
 
Ve třináctém kole jezdil loňský vítěz Michael Schumacher na třináctém místě se ztrátou 36,8 sekundy na Alonsa. Španěl zajížděl v této fázi závodu pravidelně nejrychlejší časy a v šestnáctém kole předjel o kolo Monteira a Alberse.
 
Jako první zajel v sedmnáctém kole do boxů Christijan Albers s Minardi. Alonso se velmi těžko dostával přes Karthikeyana s Jordanem. Rubens Barrichello probrzdil, což stavu jeho pneumatik, které se v závodě letos nemění, rozhodně nepomohlo.
 
Ve dvacátém prvním kole přijel do boxů na prvním místě jedoucí Fernando Alonso, o kolo později i Massa, Fisichella a Webber.
 
Dvacáté třetí kolo přineslo zajetí na pátém místě jedoucího Montoyi k mechanikům. O dvě kola později následoval svého týmového kolegu i Räikkönen a rovněž tak Michael Schumacher. V boxech tak bylo kompletní čelo startovní listiny s výjimkou Barrichella. Pravá zadní pneumatika na voze Kimiho Räikkönena praskla na cílové rovince. Guma létala doslova všude a Fin měl co dělat, aby dovezl svůj monopost k mechanikům. Za této situace je samozřejmě povoleno pneumatiku vyměnit. Räikkönen dorazil k mechanikům po třech kolech a s ráfkem místo čtvrtého. Fin ztratil příliš času a tím i naději na pódium. Náskok Alonsa na druhého Trulliho přesáhl dvanáct sekund. Třetí Fisichella ztrácel dalších 6,7 sekundy.
 
Jacques Villeneuve vyletěl ve dvacátém sedmém kole v hodinách mimo trať. Kanaďan odešel z místa nehody po svých, ale výraz v jeho tváři napověděl mnohé.
 
Vozy Red Bull se postupně dotahovaly na Rubense Barrichella. Fisichella ztěžující si na přetáčivost svého R25 postupně ztrácel na Trulliho a ze zadu se mu začal přibližovat Webber.
 
Barrichellovo Ferrari bylo pro dvojici Coulthard – Klien brzdou. Mark Webber a Ralf Schumacher sváděli tvrdý souboj o čtvrté místo. Do souboje se navíc připletl i Nick Heidfeld. Němec předjel svého týmového kolegu, ale Webber mu to vzápětí vrátil. Ralf Schumacher, který si v souboji počínal nepříliš přesvědčivě, začal vzápětí ztrácet.
 
David Coulthard předjel Rubense Barrichella. Příkladu svého stájového kolegy následoval i Christian Klien. Massa navíc dorážel na Schumacherovo Ferrari.
 
Ve třicátém šestém kole zajel jako první ke druhé zastávce Rubens Barrichello. Během zastávky Brazilce se vyskytl problém s hadicí. Z toho může profitovat jeho týmový kolega… Náskok Alonsa na druhého Trulliho činil pohodlných 15 sekund.  
 
Ve třicátém osmém kole předjel Webber Fisichellu a ocitl se na třetím místě. Ital se však pokusil útok vzápětí vrátit. Následovala kolize, za kterou mohl pravděpodobně Ital. Renault letěl v jednu chvíli vzduchem a přeletěl přes Williams. Oba jezdci odešli z místa nehody po svých a pěšky zamířili do boxů, každý zvlášť. Webber se navíc, asi oprávněně, netvářil příliš přátelsky. Nehoda bude vyšetřována po závodě.
 
Pročištění startovního pole posunulo na třetí místo Heidfelda a na čtvrté Ralfa Schumachera. Rovněž Michael Schumacher se konečně posunul na body.
 
Ve čtyřicátém čtvrtém kole zajel jako předposlední ke druhé zastávce Montoya. Kolumbijec se po vyjetí na trať dostal před Ralfovu Toyotu. Ralf nevíc ztratil na hlavní rovince menší aerodynamický prvek.  Michael Schumacher dokázal díky zastávkám v boxech rozdělit duo Red Bullu.
 
Náskok Alonsa po kompletních druhých zastávkách činil šestnáct sekund na Trulliho. Třetí Heidfeld ztrácel dalších dvacet sekund.
 
V padesátém kole zajel Barrichello do garáže a závod pro něj skončil. Jeho zadní pneumatiky prakticky neměly drážky. Pro pneumatiky to musel být náročný závod.
 
Tempo začalo ke konci závodu opadat. Velký podíl na tom mělo zcela jistě opotřebení pneumatik.
 
Klien a Räikkönen se postupně přibližovali Michaelovi Schumacherovi, Němec však sedmé místo nakonec uhájil.  
 
Při průjezdu cílem mohl Fernando Alonso slyšet prostřednictvím rádia gratulaci: "Jsi nejlepší, jsi jednička."

Výsledky závodu

p.
Jezdec Tým    Čas/Kolo
1.
 F.Alonso  Renault
M
1h31:33.736
2.
 J.Trulli  Toyota
M
+ 24.327
3.
 N.Heidfeld  Williams
M
+ 32.188
4.
 J.P.Montoya  McLaren
M
+ 41.631
5.
 R.Schumacher  Toyota
M
+ 51.854
6.
 D.Coulthard  Red Bull
M
+ 1:12.543
7.
 M.Schumacher  Ferrari
B
+ 1:19.988
8.
 C.Klien  Red Bull
M
+ 1:20.835
9.
 K.Räikkönen  McLaren
M
+ 1:21.580
10.
 F.Massa  Sauber
M
+ 1 kolo
11.
 N.Karthikeyan  Jordan
B
+ 2 kola
12.
 T.Monteiro  Jordan
B
+ 3 kola
13.
 C.Albers  Minardi
B
+ 4 kola
NC
 R.Barrichello  Ferrari
B
kolo 50
NC
 G.Fisichella  Renault
M
kolo 37
NC
 M.Webber  Williams
M
kolo 37
NC
 J.Villeneuve  Sauber
M
kolo 28
NC
 J.Button  BAR
M
kolo 5
NC
 A.Davidson  BAR
M
kolo 5
NC
 P.Friesacher  Minardi
B
kolo 5

Všechny časy neoficiální

NC - neklasifikováni

Průběžný stav hodnocení Mistrovství světa jezdců a konstruktérů naleznete v sekci VÝSLEDKY.