Kam se poděla vítězná forma Mercedesu?
Kola na vině nejsou
Oslava obhajoby mistrovského titulu Lewise Hamiltona zastínila skutečnost, že Mercedes v Mexiku podal nejslabší výkon sezony. Pokud nepočítáme VC Rakouska, kterou nedokončil ani jeden stříbrný vůz, tak Mercedes měl po každém závodě sezony 2018 alespoň jednoho jezdce na stupních vítězů. V cíli VC Mexika byl Hamilton čtvrtý a jeho týmový kolega Valtteri Bottas pátý. A to i přesto, že jim 10 kol před šachovnicovou vlajkou jedno místo darovala porucha red bullu Daniela Ricciarda. Kam se poděla vítězná forma? To netuší ani staronový mistr světa.
"Netuším, proč jsem měl v posledních dvou závodech takové problémy. Bolí mě, že jsem tyto velké ceny nevyhrál. Ještě nemáme Pohár konstruktérů, který je pro lidi v továrně ještě cennější (než jezdecký titul). Takže máme jasný cíl," řekl Hamilton.
Dalo by se předpokládat, že Mercedes rychlost téměř dobrovolně obětoval, když upravoval ráfky svých zadních kol tak, aby Ferrari po závodě nepodalo protest a nesnažilo se dosáhnout vyloučení jeho jezdců. Šéf Mercedesu Toto Wolff ale tuto teorii vyvrací.
"Naším největším problémem byla levá přední pneumatika," řekl. "S tamtím to nemá nic společného."
Možná měl Mercedes prostě jeden ze svých slabších závodů a Hamilton tentokrát nejel na sto procent, ale více opatrně, aby z něj konečně spadla tíha boje o titul.
"Myslím, že to on často zachraňoval závody. Někdy jsme měli nejrychlejší vůz, ale někdy ne. A někdy byl jako vůz F3, například teď v Mexiku. Myslím, že ani v jediném kole jsme neměli pneumatiky v provozní teplotě. Náš vůz s nimi nedokázal pracovat a nedokážu vysvětlit proč. Ale budeme si muset tuto otázku položit, protože nechceme mít takové výkyvy," dodal Wolff.