Norris první, Antonelli v boxech

VC Bahrajnu – 1. trénink
Velkou cenu Bahrajnu otevřeli nejrychlejším časem McLaren a Norris. Jelo se ale v nerelevantních podmínkách vzhledem k závodu, proto nemůžeme výsledky prvního tréninku považovat za směrodatné. Antonelli odjel kvůli technickým problémům jen tři kola.
Své nejrychlejší časy zajeli piloti tradičně až ve druhé polovině tréninku. Prvních 30 minut bylo věnováno delším jízdám na střední nebo tvrdé směsi pneumatik. Před příchodem druhé poloviny tréninku vedl Albon (1:35,180) před Norrisem (1:35,249) a Gaslym (1:35,624). Na měkkých gumách Norris zrychlil na 1:33,204. Druhý skončil Gasly a třetí nakonec Hamilton. Albon se propadl na čtvrtou pozici.
Pro Antonelliho vůbec nezačal víkend podle představ. Italský mladík odjel jenom tři kola na tvrdé sadě pneumatik a pak informoval svého inženýra o tom, že nemá žádný výkon. Pomalým tempem se odebral do boxů a tam se na jeho voze začalo pracovat. Na trať už se nevrátil. Podle prvních zpráv došlo na jeho voze k problémům s tlakem vody.
Výsledky prvního volného tréninku není možné považovat za reprezentativní. Jelo se totiž za denního světla a tudíž za vyšších teplot a většího větru než v případě kvalifikace a závodu. Ty jsou v plánu v sobotu a neděli večer pod umělým osvětlením.
Dalším důvodem je absence některých favoritů. Hned šest týmů totiž využilo Bahrajn k jednomu ze čtyř povinných nasazení nováčka. U Red Bullu vystřídal Verstappena Iwasa, u Ferrari Leclerca Beganović, u Mercedesu Vesti Russella, u Aston Martinu Drugovich Alonsa, u Haasu nový rezervní jezdec Hirakawa Bearmana a u Williamsu Browning Sainze.
Nejrychlejším z této šestice byl Browning, který obsadil 13. pozici. Britský pilot F2 ale způsobil horkou chvilku svému parťákovi Albonovi. Ve 13. zatáčce se snažil thajskému jezdci vyhnout, dvojice si ale neporozuměla a Browning zkřížil Albonovi cestu. Ke kolizi naštěstí nedošlo. Vesti ani Iwasa vůbec nepoužili měkkou směs pneumatik. Dán na sebe upozornil zejména několika probrzděními.
Jezdcům dělala potíže první zatáčka, do které mnoho z nich nedobrzdilo. Výlety za traťové limity jsme mohli nejednou vidět také v poslední zatáčce. O úsměvný moment se postaral Cunoda, který v boxech minul stanoviště Red Bullu a místo toho hledal mechaniky stáje Racing Bulls, za kterou ještě donedávna závodil.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:33,204 | 23 | |
2. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:33,442 | + 0.238 | 22 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:33,800 | + 0.596 | 22 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:33,928 | + 0.724 | 23 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:34,184 | + 0.980 | 18 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:34,262 | + 1.058 | 23 |
7. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:34,396 | + 1.192 | 22 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:34,397 | + 1.193 | 22 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:34,484 | + 1.280 | 23 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:34,508 | + 1.304 | 24 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:34,628 | + 1.424 | 23 |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:34,667 | + 1.463 | 21 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:34,885 | + 1.681 | 19 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:35,055 | + 1.851 | 19 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:35,116 | + 1.912 | 22 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:35,198 | + 1.994 | 19 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:35,261 | + 2.057 | 19 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:35,325 | + 2.121 | 25 |
19. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:35,475 | + 2.271 | 20 |
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:38,051 | + 4.847 | 3 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes