Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ocona zarmoutilo chování Verstappena po závodě

Ocona zarmoutilo chování Verstappena po závodě

Racing Point: Tým radil předjet Maxe

Jediný bod za desáté místo Sergia Péreze byl pro ambiciózní tým nedostatečnou odměnou. Navíc se díky neuváženému manévru Estebana Ocona dostal do řečí. Nechtěné publicity si pořádně užil.

Šéf týmu Otmar Szafnauer závod komentoval slovy: „Záchrana jednoho bodu byla realisticky jediným výsledkem, jakého jsme mohli dosáhnout vzhledem k naší těžké sobotě. Sergio dokončil dobrý závod, bojoval proti Renaultu v úvodních fázích závodu. Bylo to poměrně osamělé závodění, protože jsme nemohli dotáhnout mezeru za dvěma vozy Haas vpředu, ale vzhledem k okolnostem to byl dobrý výsledek. Esteban odvedl ze zadní pozice na roštu dobrou práci. Pravděpodobně by ji zakončil na 11. pozici, nebýt střetu s Verstappenem. V pravidlech se říká, že máte dovoleno vrátit se do kola vedoucího jezdce. A Esteban byl mnohem rychlejší než Max v této fázi. Bohužel v zatáčce nezůstal žádný prostor. To zničilo závod oběma.

Šéf obhajující svého jezdce však při tomto vysvětlení nezmínil, že Verstappen bojoval o vítězství, zatímco Ocon o nebodované místo.

Doufal jsem, že se dnes odpoledne dočkáme deště,“ přiznal Sergio Pérez (10. místo). „Celý závod jsem vzhlížel k mrakům. Byly čím dál pochmurnější, ale nakonec ani nesprchlo. Myslím, že jsme nebyli dost rychlí, abychom získali víc bodů. Dost brzy jsem musel začít šetřit palivo a velkou část závodu jsem vlastně s nikým nebojoval. Strategie nám vycházela nejlíp, jak to šlo, a desáté místo bylo maximum, na co jsme dnes měli.“ 

Sergio Pérez zachránil pro Racing Point alespoň jeden bod 

Esteban Ocon (15. místo) se snažil obhájit své počínání v kolizi s Verstappenem: „Je pro mě zklamání, že i když jsem měl dobrou rychlost, neskončil jsem na bodovaném místě. V průběhu závodu jsem několikrát předjel někoho ze soupeřů, ale vzhledem ke kolizi s Maxem (Verstappenem) to k ničemu nebylo. On vyjel z boxů, já se držel za ním skoro dvě kola, ale byl jsem mnohem rychlejší než on.

Z naší stáje mi poradili, abych nezůstával o kolo zpátky a předjel ho. V první zatáčce jsem si najel na vnější stopu – byl to stejný manévr, jaký jsem předtím uplatnil na Fernanda (Alonsa) a mnoho jiných, jenomže Max mi nenechal místo. Když už jsem byl vedle něj, nemohl jsem se vypařit, a tak jsme se sťukli. Ale ta zatáčka patřila mně a měl jsem právo na místo, kudy bych projel. Zarmoutilo mě jeho chování po závodě. Byl hodně výbojný a museli zakročit činovníci FIA. Takhle se věci řešit nemají.

Zbývá ještě dodat, že sportovní komisaři potrestali Ocona penalizací 10 vteřin stop and go.