Návštěvnost velkých cen roste
Bitva Mercedesu a Ferrari dokázala nadchnout
Návštěvnost závodů F1 se v tomto roce zvýšila. Liberty Media hlásí o 7.83 % diváků více než v roce 2017. Částečnou zásluhu na tom má vyšší počet závodů. Bylo jich 21, zatímco loni o jeden méně. Rozšíření kalendáře však bylo zásahem do černého. Formule 1 se po roční přestávce vrátila do Německa a po delší době se opět závodilo i ve Francii. Obě velké ceny měly vyšší návštěvnost než poslední Velká cena Malajsie.
Nejvíce diváků přilákal Silverstone. Jenson Button sice v poli chyběl, McLaren zdaleka nenaplnil očekávání a Williams jako kdyby ani nezávodil, ale Lewis Hamilton bojoval o titul se Sebastianem Vettelem. Souboj Mercedesu a Ferrari, ukončení éry dominance jednoho týmu, bylo nejspíš největším lákadlem celého letošního šampionátu. Na britský okruh, kterému přesto hrozí vypadnutí z kalendáře velkých cen, si v neděli našlo cestu 140 500 diváků a celkově za tři dny 340 000.
Podobně úspěšná byla Velká cena Mexika na Okruhu bratří Rodríguezů, kde bylo v neděli 135 407 diváků a celkově se na závodníky F1 přišlo podívat 334 946 lidí. Denní průměr více než 110 tisíc lidí, to už je tedy událost, ale mexické vládě se nelíbí, že závod je přesto třeba dotovat a i zde se objevila hrozba vypadnutí z kolotoče F1.
Kombinovaná návštěva velkých cen (součet všech přihlížejících ze všech dnů a všech okruhů) tak dosáhla úctyhodných 4 093 305 diváků. Průměr na víkend je tedy 194 919 diváků. Přes 200 tisíc se kromě Velké Británie a Mexika dostaly i Austrálie, USA, Singapur, Belgie a Maďarsko. Nedělní průměr se přehoupl přes hranici 80 tisíc. Meziročně vykázaly lepší čísla hlavně Ázerbájdžán a Rakousko, ale i Bahrajn, Kanada, Japonsko a Maďarsko.