Zajímavá čísla z první poloviny testů
Ferrari a Mercedes opět na výsluní
Než zítra začne druhá polovina zimních testů, shrneme si zajímavosti z prvních čtyř dní.
10 - tolik týmů se účastní předsezonních testů, ačkoli kvůli Williamsu by prozatím 9.5 bylo pravdě blíže.
2,5 - tolik dní byl Williams pouze divákem.
6 - Počet suchých směsí, které Pirelli přivezlo do Barcelony. Poprvé jsou závodní směsi označeny C1 až C5 (od nejtvrdší po nejměkčí, bez hyper-extra-megasoft nesmyslů). Šestá směs přijela pod označením D3 a jednalo se o vývojový experiment Pirelli. Zatímco loni se používaly dvě směsi mokrých i intermediálních pneumatik, letos se Pirelli vrací k jedné směsi (pro každý typ), lépe přizpůsobené pro různé typy asfaltu a množství vody.
1:17.393 s - nejlepší čas první poloviny testů. Dosáhl jej Nico Hülkenberg ve voze Renault ve čtvrtek (poslední den).
1 - počet závodníků, kteří před tímto testem nikdy neseděli ve voze F1. Řeč je o Alexanderu Albonovi, protože Toro Rosso jeho angažování oznámilo až po skončení posledního závodu minulé sezony a neměl tak možnost zúčastnit se alespoň pátečního tréninku.
5-6, 17-25 - teploty v poslední den. Čtvrteční ráno v Barceloně bylo mimořádně chladné. Vzduch měl teplotu 5°C, trať 6°C. Přes den se ale naštěstí vzduch ohřál na 17°C a trať až na 25°C.
1 – to je počet rezervních jezdců, kteří se zúčastnili tohoto testu. Původně se měl za volant dostat i Nicholas Latifi, jenže Williams… Z jezdců, kteří se nepostaví na start závodu v Austrálii, se tak na trať podíval pouze Emerson Fittipaldi. Ve voze Haas jezdil v úterý i ve středu a absolvoval 61 kol.
610 - počet kol, absolvovaný nejpilnějším a nejspolehlivějším týmem. Jedná se o Mercedes, ačkoli Ferrari je s 598 koly na stejné úrovni. Stáje Alfa Romeo, Toro Rosso, Red Bull, McLaren a Renault jsou naskládány v rozmezí 507 (Alfa Romeo) až 433 (Renault) kol. Viditelně horší je Haas (384 kol), jehož vůz několikrát způsobil vyvěšení červených praporků, když zůstal stát na trati. Markantně zaostává Racing Point (248 kol), jehož auto často postávalo v garáži. Tým prý jednak neměl vyrobených dostatek dílů na pořádné testování, jednak bude mít kompletní nový vůz k dispozici až v Austrálii. Williams odjel 88 kol.
1475 - z tohoto počtu kol mají data motoráři Ferrari. Jelikož Mercedes a Ferrari svými motory zásobují tři týmy, logicky nasbírají nejvíce testovacích kilometrů. Kvůli výše zmíněným problémům Williamsu a Racing Pointu jasně vede motor z Maranella. Za zmínku stojí, že dva týmy Hondy předčily duo Renaultu.
motor Ferrari - 1475 kol
motor Mercedes - 1193 kol
motor Honda - 878 kol
motor Renault - 723 kol