Ferrari opět nejrychlejší, znovu však s otazníkem
Předsezonní testy F1 v Bahrajnu – 3. den
I ve finálových testovacích jízdách bylo nejlepší Ferrari. Nejrychlejší čas dne si tentokrát připsal Charles Leclerc. Monačanovi ale stejně jako v případě jeho kolegy Carlose Sainze o den dříve pomohlo, že pro svůj nejlepší pokus využil sadu C4. Max Verstappen sice obsadil až čtvrtou pozici, byl však nejrychlejším pilotem na tvrdší směsi C3.
Tak jako ve čtvrtek kralovalo Ferrari již od rána. Po první polovině dne figuroval na první pozici Sainz (1:31,247) s náskokem 236 tisícin sekundy před Sergiem Pérezem. Oba piloti nasadili při svých pokusech směs střední tvrdosti C3. Do nejlepší trojice se dostal i třetí Lewis Hamilton. Pilot Mercedesu zajel na rozdíl od jezdců před ním své maximum na nejměkčí směsi C5. Čas sedminásobného šampiona měl hodnotu 1:31,999. Potýkal se ovšem s řadou probrzdění a také mu vůz klouzal.
V odpolední části proběhlo u většiny týmů střídání v kokpitu. Jedinou výjimku představoval Williams, kde jezdil po celý pátek Alexander Albon. Na špici ovšem zůstalo i přes výměny jezdců Ferrari. Leclerc pokořil svého kolegu Sainze o téměř sekundu, když zaznamenal čas 1:30,322. Na Španělův čtvrteční výkon (1:29,921) ovšem pořád nestačil. To znamená, že jako nejrychlejší pilot odchází z předsezonních testů Sainz.
Max Verstappen, který vystřídal v kokpitu Sergia Péreze, sice skončil až čtvrtý a kromě Leclerca se před něj dostali i George Russell s Čouem Kuan-jüem, přesto ale nemusí být nervózní. Nizozemec totiž zajel své nejlepší kolo na sadě C3, zatímco nejlepší trojice použila směs o stupeň měkčí specifikace C4. Ztráta trojnásobného šampiona na vítěze činila 433 tisícin sekundy.
Sada C3 bude během příštího týdne při Velké ceně Bahrajnu k dispozici jako nejměkčí možná varianta. Směs C4 Pirelli vůbec nenominovalo.
Další uvolněný kryt kanálu
Stejně jako ve čtvrtek znovu testování zkomplikoval uvolněný kryt kanálu. K incidentu opět došlo v nájezdu na vnější straně v nájezdu do 11. zatáčky. Tato komplikace zapříčinila dopolední přerušení, které trvalo 1 hodinu a 17 minut. Aby týmy a jezdci mohli dohnat ztracený čas, byla zrušena tradiční hodinová pauza na oběd.
Pro stáje McLaren a Sauber nepředstavoval uvolněný kryt kanálu jedinou komplikaci. Norris totiž mohl dopoledne odjet jenom 20 kol. Na vině byly problémy se spojkou. Bottas pak absolvoval pouze 28 okruhů. Ztratil totiž čas v garáži, kde se pracovalo na podlaze a zadní části jeho monopostu.
Při pohledu do výsledkové listiny může na první pohled působit znepokojivě i nejpomalejší čas Daniela Ricciarda s více než šestivteřinovou ztrátou na Leclerca. Jeho manko má ale prosté vysvětlení. Australan se dopoledne věnoval závodním simulacím a svůj nejlepší čas zajel na nejtvrdší možné směsi C1.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:30,322 | 74 | |
2. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:30,368 | + 0.046 | 67 |
3. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:30,647 | + 0.325 | 85 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:30,755 | + 0.433 | 66 |
5. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:30,775 | + 0.453 | 53 |
6. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:30,984 | + 0.662 | 121 |
7. | Oscar Piastri | Mclaren | Mercedes | 1:31,030 | + 0.708 | 91 |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:31,159 | + 0.837 | 75 |
9. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:31,247 | + 0.925 | 71 |
10. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:31,483 | + 1.161 | 53 |
11. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:31,686 | + 1.364 | 89 |
12. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:31,999 | + 1.677 | 49 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:32,038 | + 1.716 | 46 |
14. | Lando Norris | Mclaren | Mercedes | 1:32,108 | + 1.786 | 20 |
15. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:32,149 | + 1.827 | 47 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:33,053 | + 2.731 | 80 |
17. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:33,079 | + 2.757 | 55 |
18. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:33,528 | + 3.206 | 28 |
19. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:37,015 | + 6.693 | 70 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari