Podle Rosberga se Ferrari seklo v aerodynamice
Mercedes bude favoritem na téměř každém okruhu
Nico Rosberg si myslí, že Mercedes je opět v roli favorita, a to díky chybě, kterou udělalo Ferrari při vývoji aerodynamiky. Vysokou rychlost na koncích rovinek nepřičítá výkonu motoru ani hybridním systémům, ale nízkému aerodynamickému odporu vozu. To je samozřejmě jedna z nejskvělejších vlastností, které může monopost F1 mít, ale ne, pokud jde ruku v ruce s nízkým aerodynamickým přítlakem. Že se aerodynamici Ferrari vydali úplně jinou cestou než jejich konkurence u Mercedesu, je vidět na první pohled už díky subtilnějšímu přednímu křídlu, jaké nezvolil ani Red Bull.
"Momentálně je Mercedes velmi velkým favoritem," řekl mistr světa z roku 2016. "Zdá se, že je velmi silný, zatímco Ferrari trápí problémy. Ferrari se seklo v aerodynamice. Jeho vůz má ohromně nízký odpor a málo přítlaku, což je velký problém v zatáčkách. Ztrácí v nich příliš moc, není to ideální kombinace pro dosažení nejrychlejšího času. Během vývoje muselo někde špatně odbočit.
Potřebuje to nějak zamaskovat. Může nasadit větší zadní křídlo, jenže to nebude mít efekt, protože odpor a přítlak se zvýší v poměru 1:1. Tudy cesta nevede. Potřebuje upravit další části vozu, přední křídlo, koncové lišty. Na to by se teď mělo soustředit, jenže ho to bude stát spoustu práce a času. Není na tom dobře."
Koncept Ferrari nebyl vítězný na okruhu v Šanghaji, který má extrémně dlouhou rovinku. V Bahrajnu byly červené vozy nejrychlejší, ale to bylo předtím, než Mercedes a Red Bull v Číně nasadily vylepšené verze svých předních křídel, s lépe tvarovanými otvory v koncových lištách pro odvod vzduchu kolem vozu. Bude Ferrari konkurenceschopné v Baku?
"Bude silné na tratích s množstvím rovinek. Baku, nejsem si jistý. Je tam hodně pomalých zatáček, kde bude ztrácet a mnoho jízdy rovně, kde bude získávat. Těžko říci, zda je to trať, která mu sedne. Uvidíme. Já osobně bych nyní vsadil na Mercedes kdekoliv, i v Barceloně," prohlásil Rosberg.