V Baku se odehrál festival chyb a omylů
VC Ázerbájdžánu – 2. trénink
Předpoklady, že na břehu Kaspického moře najde Ferrari ztracenou sebedůvěru, se počínají naplňovat. V de facto úvodním měření sil jasně předčilo Mercedes. A Leclerc znovu pokořil Vettela.
Nad Baku se nakupily mraky a teplota stoupla jen minimálně, na 18 stupňů. Asfalt se dokonce ochladil na 35 stupňů.
V mezidobí po fiasku v prvním tréninku bylo důkladně přezkoušeno všech 300 poklopů na trati. Stihlo se to v poměrně krátké době, takže se na okruh mohli vydat i jezdci F2. Během jejich kvalifikace žádný kanálový kryt neselhal.
Pouze v roli přihlížejícího se ocitl Russell, jehož vůz byl natolik poškozen, že jeho nasazení nepřicházelo v úvahu. Pilot Williamsu se tak dostane do akce až zítra.
Z pochopitelných důvodů tentokrát všichni spěchali na dráhu. Bottas dokonce tak vehementně, že hned ve druhé zatáčce probrzdil a provedl výkrut v únikové zóně. Patrně to pro něj nebylo dostatečným varováním, protože v dalším kole ho postihl stejný nezdar, jen o zatáčku dříve. Značně nejistě působil také Ricciardo.
Naopak Leclerc zaknihoval referenční čas 1:46,144, zatím značně vzdálený od očekávaných špičkových hodnot. Jen nepatrně se jim přiblížil Hamilton – 1:46,110. Vzápětí však nedobrovolně využil nouzový výjezd v osmé zatáčce. O totéž se ve druhém oblouku pokusil Stroll, jenže to už nestihl a trefil bariéru. A znovu na okruhu ztichly motory…
Nucená přestávka tentokrát trvala pouze deset minut. Během ní Albon vyměnil komunikační zařízení a televizní diváci si mohli ze záznamu prohlédnout, že v sedmé zatáčce měl namále i Leclerc.
Ten ale také předvedl první výkon, který bylo nutné brát vážně. Kolo zvládl za 1:44,748 s dalším pokrokem na 1:43,598. Jinak to ale byl spíše festival chyb a omylů. Řady těch, co netrefili brzdný bod, rozšířil Vettel. Kvjat zřejmě řešil nějaké technické problémy, protože dosud nevyjel z boxů.
Oslovení experti se shodli, že nezvykle vysoký počet zaváhání mají na svědomí nedostatečně zahřáté pneumatiky. Trefit jejich optimální pracovní režim se většině stájí zatím zjevně nepodařilo.
Mercedesy prozatím s Ferrari neudržely krok
Leclerc se na měkkých gumách vyvezl za kolegou Vettelem a zlepšil se na 1:43,376. Exmistr světa kontroval s 1:43,196, jenže Monačan dal vzápětí 1:42,872. Mercedesy zaostávaly v řádech desetin sekundy. Red bully kroužily dosud se středním obutím, takže se mezi ně vklínil na šesté místo Albon.
Neobvyklá potíž postihla Bottase, který si byl nucen zajet pro jinou přilbu. Dalšími „výletníky“, kteří se nevešli do některé zatáčky, se stali Gasly a opakovaně Ricciardo. Francouz navíc ani s měkkou směsí nebyl schopen předstihnout ve výsledcích Albona. Naopak Verstappen dokonce předčil Bottase.
Alexander Albon znovu dokázal, že ve F1 není jen do počtu
Teprve po hodině jistě mučivého čekání se konečně rozjel Kvjat. Ostatní se pustili do zdolávání dlouhých úseků. Netýkalo se to ale mimořádně neklidného Ricciarda, který veškeré plánované pneumatiky již spotřeboval.
Taneční exhibice pokračovala, výkruty předvedli Grosjean, jenž jen s velkou dávkou štěstí zabránil masivní ráně do svodidel, Pérez a Norris.
Příliš agresivní Ricciardo se předčasně změnil v diváka
Jenže to nebylo nic proti Kvjatovi. Sotva se trochu rozkoukal, ukázkově s autem praštil. Místo obligátních pátečních 180 minut si jich tak tentokrát připsal na konto ani ne deset…
Už potřetí dnes přišly ke slovu červené praporky. Teď bohudíky jen na pět minut. Tréninková strategie týmů se ale beztak ocitla v troskách, takže objektivní srovnání jednotlivých „longrunů“ není dost dobře možné.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:42,872 | 28 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:43,196 | + 0.324 | 28 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:43,541 | + 0.669 | 31 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:43,793 | + 0.921 | 24 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:44,003 | + 1.131 | 31 |
6. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:44,177 | + 1.305 | 9 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:44,183 | + 1.311 | 27 |
8. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:44,216 | + 1.344 | 33 |
9. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:44,240 | + 1.368 | 24 |
10. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:44,295 | + 1.423 | 32 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:44,901 | + 2.029 | 25 |
12. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:45,366 | + 2.494 | 31 |
13. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:45,436 | + 2.564 | 28 |
14. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:45,482 | + 2.610 | 30 |
15. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:45,483 | + 2.611 | 15 |
16. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:45,618 | + 2.746 | 31 |
17. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:46,717 | + 3.845 | 24 |
18. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:47,875 | + 5.003 | 8 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:48,111 | + 5.239 | 27 |