Tým McLaren je ve značné finanční ztrátě
Hospodářský výsledek částečně zachraňují luxusní automobily
Společnost McLaren Racing, držitel licence na účast ve F1, byla loni v masivní ztrátě. Účetnictví odhalilo ztrátu 96 milionů liber, což je v přepočtu přibližně 2.86 miliardy korun. V roce 2017 přitom tým vykázal ztrátu 13 milionů, což se pokrylo prodejem historických vozů.
Za dírou v rozpočtu můžeme vidět především rozpad partnerství s Hondou, která jako sponzor přispívala desítkami milionů liber ročně a jako motorový partner týmu dodávala pohonné jeednotky zdarma. V roce 2018 si už McLaren musel motory kupovat od Renaultu, což ho vyšlo na přibližně 10 milionů.
V roce 2017 skončil McLaren v Poháru konstruktérů až na předposledním místě, kvůli čemuž mu na rok 2018 klesly příjmy od majitelů F1. Také měl ještě na výplatní pásce Fernanda Alonsa, jednoho z nejlépe honorovaných závodníků na světě. I když část jeho výplaty nahradilo prezentování Španělovy módní značky Kimoa.
Tým zachraňuje mateřská McLaren Group, pod kterou jsou kromě McLaren Racing ještě společnosti McLaren Automotive a McLaren Applied Technologies. Skupině silně vzrostl obrat, z 871 milionů liber v roce 2017 na 1.257 miliardy loni. Navzdory financování závodního týmu celková ztráta klesla ze 43 milionů liber v roce 2017 na 5 milionů. Lví podíl na tom mají výroba a prodej luxusních sportovních vozů, kterých se prodalo o 45 procent více, celkem 4829. Cash-flow drží nad vodou peníze Michaela Latifiho, který postupně splácí závazek, jenž mu loni vznikl odkoupením 888 135 nových akcií McLaren Group.
Obrat týmu klesl z předloňských 209 milionů liber na 133 milionů v roce 2018. Bolestivým opatřením bude prodej další části vozového parku, v němž se nachází 148 monopostů F1, čtyři historická vozidla, 20 šasi závodních vozů, čtyři silniční automobily F1 a dva P1, v celkové hodnotě více než 60 milionů liber.