McLaren na Audi netlačí
S Mercedesem pod kapotou má čas.
V uplynulých měsících se stalo veřejným tajemstvím, že Volkswagen se připravuje na vstup do F1 jako výrobce motorů. Potrvá to léta, až když začnou platit nová motorová pravidla, tedy v roce 2026, jenže vývoj hybridní pohonné jednotky fungující na obnovitelné palivo také potrvá roky, takže oficiální oznámení očekáváme v příštích měsících. Spekuluje se, že by německý gigant mohl zabít dvě mouchy jednou ranou a jednu pohonnou jednotku nasadit pod jménem Porsche i pod jménem Audi, samozřejmě se dvěma samostatnými týmy. A jedním z těchto týmů by mohl být McLaren, který se této představě vůbec nebrání.
„Já jsem slyšel, že prostřednictvím Porsche plánují něco s Red Bullem,“ odráží pozornost od McLarenu jeho ředitel, Zak Brown. „Myslím, že už mluvili s mnoha lidmi. Můžete si domyslet, že také s námi. Ale z krátkodobého i střednědobého pohledu jsme velmi spokojeni s naší současnou situací (zákazníka Mercedesu). Takže počkejme, později se uvidí. Vstoupí do našeho sportu? Ani to ještě nemusí být stoprocentně jisté. A pokud ano, i tak máme na nejbližší etapu platný kontrakt. Někdy během té etapy se podíváme na naši situaci, na naše možnosti a rozhodneme o budoucnosti po roce 2025.“
Brown následně dostal otázku, na kterou musí management McLarenu odpovědět alespoň jednou ročně. Lze získat mistrovský titul z pozice zákaznického, nikoli továrního týmu výrobce komplikované pohonné jednotky?
„S Mercedesem to můžeme dokázat. Nejednou jsem slyšel, že zákazník nemůže vyhrát. Ale já tomu nevěřím. Nikdo z našeho týmu nepochybuje, že naše motory jsou naprosto identické s motory používanými týmem Mercedes. Není důvod věřit opaku. Při designování vozu jsme poněkud v nevýhodě, protože prostě musíme zapracovat takovou pohonnou jednotku, jakou si oni vyrobí. Takže nevýhoda existuje, ale nespočívá v pohonné jednotce samotné."
McLaren se do spolupráce s novým výrobcem nehrne, po katastrofálních výsledcích s Hondou. Foto: McLaren
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren