Rio chce získat velkou cenu na úkor úhlavního rivala
Jezdilo by se v olympijském parku
Okruh Interlagos v Sao Paulu je sice pevnou součástí kalendáře F1, rozhodně však ne jeho ozdobou. Autodrom je v dosti zuboženém stavu a navíc se nachází v chudinské čtvrti brazilského velkoměsta. Průvodním jevem každé velké ceny jsou značné obavy o bezpečnost účastníků, způsobené vysokou kriminalitou.
Nyní se objevuje alternativa. Guvernérského úřadu ve státě Rio de Janeiro se ujal Wilson Witzel a na jeho oficiálním tweetovém účtu se objevila tato zajímavá informace: „Dostal jsem dopis od Seana Bratchese, obchodního ředitele formule 1. Projevuje v něm zájem o pořádání závodu v Riu. Už jsem zahájil rozhovory o možné podobě trati ve čtvrti Deodoro. Budeme tvrdě pracovat, abychom F1 získali zpět.“
Ta se totiž už pod charakteristickou Cukrovou homolí jezdila. V letech 1978 a 1981 až 1989 (na titulním snímku je start v roce 1989) ji hostil Autodromo Internacional Nélson Piquet, známější spíše jako Jacarapegua. Už však neexistuje.
Takto vyhlíží nový okruh v Riu v představách Hermanna Tilkeho
Místem konání se tak má stát olympijský park Barra, kde se v roce 2016 odehrávaly soutěže v pozemním hokeji, ragby, střelbě a horských kolech. Předtím zde fungovala vojenská základna.
Architektem by neměl být nikdo jiný než Hermann Tilke, který také již vypracoval vstupní návrh.
Má to ale háček. Řada ekologických organizací usiluje o to, aby toto území bylo prohlášeno přírodní rezervací. Pak by se v něm pochopitelně motory nerozeřvaly.
Mluvčí F1 se omezil na lakonické konstatování, že „je normální, když se zajímáme o každou možnost. Kontaktovali jsme mnoho měst.“