Tresty jsou příliš tvrdé, míní po Baku Horner
Ross Brawn předběžně souhlasí
Pierre Gasly v pátek v Baku nechtěně ignoroval světelnou tabuli s jeho jménem, která ho volala na kontrolní vážení. Trestem, nevyhnutelným podle platných pravidel, byl start do velké ceny z boxové uličky. Tedy stejný trest, jaký by dostal kupříkladu i za porušení pravidla o minimální hmotnosti vozu s jezdcem v kvalifikaci. Jelikož ale v pátek o nejlepší časy, a tudíž ani hmotnost vůbec nejde, nežádalo by si to mírnější trest?
"Je jezdcovou povinností sledovat světelnou tabuli, jenže jsme zrovna nacvičovali dvojitou zastávku v boxech. Bylo mu řečeno, aby zkusil zatlačit na vjezdu do boxové uličky, který je tam trošku zvláštní, a on dostal přetáčivý smyk. Světla si nevšiml a tým byl soustředěn na výměnu pneumatik jeho i Maxova vozu. Shoda okolností.
Na setkání s Rossem Brawnem a ostatními týmy jsme se shodli, že penalizace udělované v pátek a ovlivňující celý zbytek víkendu potřebují změny. Myslím, že trest byl trochu moc tvrdý, za takový skutek," řekl šéf Reed Bull Racingu Christian Horner.
Přísný byl i trest udělený v sobotu, kdy byl Gasly vyloučen z kvalifikace. V jejím průběhu totiž porušil pravidlo o maximální spotřebě paliva omezené na 100 kg/h. To je závažný prohřešek, neboť vyšší spotřebu může motor proměnit ve vyšší výkon. Jenže omezení bylo překročeno nepatrně.
"V podstatě jde o to, že senzor průtoku paliva občas malinko osciluje. Pierre se na rovince vyvezl za jiným vozem, kvůli čemuž se na konci rovinky na nejvyšším převodu dostal na omezovač otáček. Výsledkem bylo, že se dovnitř dostalo myslím 0,02 gramu navíc. Z hlediska výkonu je to nic, jenže FIA má nulovou toleranci. Hned jsme změnili zdrojový kód, za což jsme pak ještě dostali další penalizaci, jelikož jsme porušili pravidlo parc fermé," postěžoval si Horner.