Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bull by nám měl být vděčný, míní Abiteboul

Red Bull by nám měl být vděčný, míní Abiteboul

Bez Renaultu by teď nepatřil mezi špičkové týmy

Adrian Newey nedávno přiznal, že v roce 2015 Red Bull schválně, vědomě a cíleně na Renault mediálně tlačil (čti útočil). Cílem bylo donutit vedení automobilky investovat více peněz do vývoje motoru, který Red Bull od začátku hybridní éry v roce 2014 vyřadil z boje o mistrovské tituly. Možným záložním plánem mohlo být vyštvání Renaultu z F1 a spolehnutí se na FIA a Bernieho Ecclestonea, že tým nenechají padnout a vyjednají dodávku motorů od Mercedesu nebo Ferrari. Nestalo se, Renault ve F1 zůstal, obnovil tovární tým a Red Bull až letos přešel k Hondě, která byla do roku 2017 exkluzivním partnerem McLarenu.

Neweyho slova, spolu s popíchnutím od novinářů, přesvědčilo šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula zavzpomínat na "staré časy".

"Jedno se Christianu (Hornerovi) a Red Bullu musí nechat. Komunikační strategii zvládají na výbornou," řekl. "Komunikace je součástí tohoto světa, formule 1, strategie a taktiky. Oni nejsou ani prvním a ani posledním týmem, který využil každou dostupnou zbraň, včetně vás (novinářů), aby dosáhl svého cíle.

Nejnověji jsem si přečetl, že Max (Verstappen) s radostí přijal penalizaci za výměnu motoru (Honda). Neuvěřitelné! Ale je to součásti hry. A v jednom se s Christianem shodneme, v letech 2014 a 2015 jsme neměli motor na požadované úrovni. Jsou tu polehčující okolnosti. Víte, byli jsme spolu extrémně šťastní a Renault přispěl ke čtyřem titulům Red Bullu v řadě. Z perspektivy financí a sponzorů,  technologií, talentu a náborových možností… Red Bull, jaký je dnes, je takový i díky Renaultu."

Web Motorsport pak oslovil i Hornera, aby se k tématu vyjádřil.

"Měli jsme několik setkání. Byli jsme v Paříži, setkali jsme se s (výkonným ředitelem automobilky) Carlosem Ghosnem, mluvili jsme o našich obavách," uvedl. "To probíhalo do roku 2015, kdy jsme dostali motor evidentně ještě horší než v roce 2014. Pohár přetekl. Prostě jsme si řekli: Dobře, možná když budeme zjevně naštvaní, vynutíme si reakci.

Na Cyrila dopadala salva za salvou. V takové situaci prostě vyzkoušíte úplně všechno, co by vám mohlo vrátit konkurenceschopnost. Řekli jsme si, že Renault možná nesnese ostudu, že má nevýkonné a nespolehlivé motory. Bohužel, nefungovalo to."