Red Bull by nám měl být vděčný, míní Abiteboul
Bez Renaultu by teď nepatřil mezi špičkové týmy
Adrian Newey nedávno přiznal, že v roce 2015 Red Bull schválně, vědomě a cíleně na Renault mediálně tlačil (čti útočil). Cílem bylo donutit vedení automobilky investovat více peněz do vývoje motoru, který Red Bull od začátku hybridní éry v roce 2014 vyřadil z boje o mistrovské tituly. Možným záložním plánem mohlo být vyštvání Renaultu z F1 a spolehnutí se na FIA a Bernieho Ecclestonea, že tým nenechají padnout a vyjednají dodávku motorů od Mercedesu nebo Ferrari. Nestalo se, Renault ve F1 zůstal, obnovil tovární tým a Red Bull až letos přešel k Hondě, která byla do roku 2017 exkluzivním partnerem McLarenu.
Neweyho slova, spolu s popíchnutím od novinářů, přesvědčilo šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula zavzpomínat na "staré časy".
"Jedno se Christianu (Hornerovi) a Red Bullu musí nechat. Komunikační strategii zvládají na výbornou," řekl. "Komunikace je součástí tohoto světa, formule 1, strategie a taktiky. Oni nejsou ani prvním a ani posledním týmem, který využil každou dostupnou zbraň, včetně vás (novinářů), aby dosáhl svého cíle.
Nejnověji jsem si přečetl, že Max (Verstappen) s radostí přijal penalizaci za výměnu motoru (Honda). Neuvěřitelné! Ale je to součásti hry. A v jednom se s Christianem shodneme, v letech 2014 a 2015 jsme neměli motor na požadované úrovni. Jsou tu polehčující okolnosti. Víte, byli jsme spolu extrémně šťastní a Renault přispěl ke čtyřem titulům Red Bullu v řadě. Z perspektivy financí a sponzorů, technologií, talentu a náborových možností… Red Bull, jaký je dnes, je takový i díky Renaultu."
Web Motorsport pak oslovil i Hornera, aby se k tématu vyjádřil.
"Měli jsme několik setkání. Byli jsme v Paříži, setkali jsme se s (výkonným ředitelem automobilky) Carlosem Ghosnem, mluvili jsme o našich obavách," uvedl. "To probíhalo do roku 2015, kdy jsme dostali motor evidentně ještě horší než v roce 2014. Pohár přetekl. Prostě jsme si řekli: Dobře, možná když budeme zjevně naštvaní, vynutíme si reakci.
Na Cyrila dopadala salva za salvou. V takové situaci prostě vyzkoušíte úplně všechno, co by vám mohlo vrátit konkurenceschopnost. Řekli jsme si, že Renault možná nesnese ostudu, že má nevýkonné a nespolehlivé motory. Bohužel, nefungovalo to."