Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lauda měl pořádně pod čepicí

Lauda měl pořádně pod čepicí

Ze své pokrývky hlavy udělal zdroj příjmů

Pokud něco Nikiho Laudu charakterizovalo, tak to byla legendární „kapperl“, obvykle červená čepička. Jeho poznávacím znamením byla více než 40 let.

Původně ryze pragmatický ochranný prostředek, jehož nošení mu po těžkém úrazu v roce 1976 doporučil fyzioterapeut Willy Dungl, se záhy stal zdrojem zajímavých příjmů. Už v sezoně 1977 se na něm objevilo logo italského potravinářského koncernu Parmalat. Tenkrát za to ročně kasíroval 100 000 šilinků, což v přepočtu odpovídá dnešním asi 7000 eurům. Parmalatu zůstal věrný 25 let, přičemž v závěru spolupráce inkasoval již úctyhodných 200 000 eur.

Nejdéle bylo na jeho čapce logo Parmalatu (vlevo za Laudou stojí Ron Dennis)

V roce 2002 kývl na nabídku výrobce kotlů Viesmann, když smlouva údajně zněla na sumu 700 000 eur za rok! To ovšem zdaleka nebyl vrchol.

O pět let později se strojírenské společnosti Oerlikon upsal za 1,2 milionu eur a stejná částka na jeho konto proudila i z účtu finanční skupiny Money Service Group, s níž se dal dohromady v roce 2011. Tedy přesněji řečeno, měla plynout. Platby se ovšem Niki nedočkal a věc skončila u soudu. Mimochodem, šlo o jediný případ, kdy Laudova pokrývka hlavy nebyla červená, nýbrž modrá. 

Tentokrát s reklamou Aabaru a svým velkým soupeřem Mariem Andrettim

Větší štěstí udělal posléze s investorským gigantem Aabar z Abú Zabí, jehož vystřídal Novomatic, činný v segmentu zábavního průmyslu. Tento kontrakt, mající platnost do konce roku 2020, však už Lauda nenaplnil…

 

V Monte Carlu 2018 Lauda propagoval Novomatic. Po jeho boku stojí režisér Ron Howard, tvůrce kultovních Rivalů.