Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Silniční provoz každý den v knížectví zašpiní asfalt

Silniční provoz každý den v knížectví zašpiní asfalt

VC Monaka – Pirelli před závodem

VC Monaka v Monte Carlu je v kalendáři F1 zcela abnormálním závodem. Vymyká se téměř všem zvláštnostem. Od dvacátých let minulého století trať doznala jen minimálních změn, pokud se týká její charakteristiky.

Pirelli přivezlo pro závodění v těsných ulicích malého knížectví tvrdou, střední a měkkou směs pneumatik. Jezdci si však v drtivé většině objednávali tu nejměkčí – dokonce až jedenáct sad! Většina superlativů provázejících závod je negativních: nejpomalejší okruh, nejnižší průměrné rychlosti, nejpomalejší zatáčky… Zapotřebí je vysoký přítlak a dobré přilnavosti prospívají nejměkčí směsi pneumatik.

Převážná většina okruhu letos dostala nový povrch, ale základní vlastnosti městského asfaltu se tím nijak nezměnily. Nejvýhodnější bude znovu jedna zastávka, ale její správné načasování bude mít velký vliv na výsledek.

Tradiční je také nízká přilnavost pneumatik. Mimo jiné je způsobená tím, že je většina okruhu otevřená pro běžný silniční provoz každý večer a po většinu pátku. Asfalt se tím zašpiní a ztratí přilnavost víc, než si běžný motorista dovede představit. Na rozdíl od dalšího městského okruhu v Baku však bude mnohem snazší zahřát pneumatiky na správnou teplotu, protože zatáčka střídá zatáčku.

Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají jednotliví jezdci k dispozici.