Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel nad odchodem přemýšlel roky

Vettel nad odchodem přemýšlel roky

Poslední kapkou bylo Rakousko.

V posledních dnech způsobili šílenství na přestupovém trhu Fernando Alonso s Oscarem Piastrim, svými nečekanými kroky vstříc Aston Martinu a McLarenu. Příslovečnou první kostkou domina však bylo oznámení o blížícím se konci kariéry Sebastiana Vettela, ke kterému se schylovalo již dlouho.

To rozhodnutí jsem měl v hlavě už velmi dlouho a přiznám se, že mi to už odčerpávalo energii,“ prozradil jezdec Aston Martinu. „Dalo by se dokonce říci, že mě to rozptylovalo. Teď se můžu prostě těšit na zbývající závody.

Není to rozhodnutí, které by se zrodilo přes noc. Začalo se k němu schylovat v podstatě před lety. Finálním krokem, posledním rozhodnutím je samozřejmě oznámit to týmu, což jsem udělal až teď. Ale přemýšlel jsem nad tím dlouho. Nastal čas věnovat se jiným věcem. Tento sport vyžaduje plné nasazení. A být tady a nedělat svou práci pořádně, k čemu by to bylo dobré? Těžko hledat motivaci k tomu, abych se prostě jen zúčastnil.

Mým cílem vždy bylo vyhrávat, soutěžit vpředu. Měl jsem to štěstí, že jsem závodil v mnoha úžasných vozech, za úžasné týmy a díky tomu jsem mohl dosáhnout úžasné mety. I můj současný tým je úžasný, o nic horší než předchozí, ale je evidentní, že nemáme tak silný balík, jak bychom chtěli mít.

Mé odhodlání udělat tento velký krok časem rostlo a rostlo a dosáhlo bodu, kdy jsem to už musel udělat. Není to 100:0, nezačal jsem ze dne na den nenávidět závodění. Závodění miluji. Jenže větší část ze mě už chce být někde jinde. Hodně jsem o tom mluvil s manželkou, ale nakonec stejně řekla, že je to mé rozhodnutí. Jsem velmi rád, že jsem měl v životě něco, co mi dalo tolik radosti, tolik přátel, umožnilo mi poznat tolik lidí, poznat tak velkou část světa a otevřelo mi obzory.

Německý závodník výše zmínil, že letošní vůz Aston Martinu hodně zaostává za očekáváními a jeho otec v rozhovoru pro RTL poukázal na Velkou cenu Rakouska, jako na rozhodující okamžik. Připomeňme, že Vettel tam v kvalifikaci skončil poslední, po vymazání nejlepšího času kvůli jízdě mimo trať, sprint nedokončil kvůli poškození vozu po kolizi a v závodě byl posledním, kdo viděl šachovnicovou vlajku. Také dostal od FIA pokutu 25 tisíc eur za to, že v rozčilení nad debatou točící se v kruhu bez svolení předčasně opustil jezdecký mítink.

Škoda, ale úplně mu rozumím,“ řekl Norbert Vettel. „Můj syn měl neskutečnou kariéru, ale v Rakousku se dotkl dna. Velmi ho bolelo pouze dělat kola na chvostu pole. Urychlilo to věci, nad kterými přemýšlel."

Fabian Vettel zase v rozhovoru pro Sky Deutschland řekl, že jeho bratr se bude po ukončení kariéry jistě věnovat ochraně přírody a pomáhat lidem, kteří to nejvíce potřebují. Říká se, že generální ředitel F1, Stefano Domenicali, pro něj chce vytvořit pozici v managementu sportu, pravděpodobně tedy zaměřenou právě na environmentální projekty a komunikaci s médii a fanoušky.

Velký cíl, napodobit Michaela Schumachera a dovést Ferrari zpět na vrchol F1, se mu dosáhnout nepodařilo. A teď už má jiné priority. Foto: Ferrari

Já s Lewisem jsme starší než před deseti lety, samozřejmě. Oba jsme měli to štěstí, že jsme mohli cestovat a poznávat svět, vidět věci na vlastní oči. A kdo není totální ignorant, tak si z toho něco odnese. Ale nejsem jedinečný případ, mnozí moji známí mají teď úplně jiné názory, než měli, když jim bylo dvacet a něco,“ dal Vettel vysvětlení na otázku, proč se s Lewisem Hamiltonem jako jezdci hodně zajímají o životní prostředí, lidská práva a další věci, zatímco Max Verstappen o sobě říká, že je ve F1 kvůli závodění a jiné věci moc neřeší. Hamilton přitom o sobě jednoho času prohlásil, že nikdy nebude “electric head“ (blázen do elektřiny, jako alternativa k petrol head) a Vettel pohrdavě krčil nosem, když vznikala Formule E, i když F1 přešla na hybridní motory.

Je mi moc líto, že mladí jako George, Lando, Charles, Max a další nebudou mít tolik svobody, jako jsme měli já s Lewisem. A generace po nich to bude mít ještě těžší, bude ještě více omezována, protože určité věci už budou tady a lidé jim budou muset podřídit svůj životní styl.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, Sky, RTL, úvodní foto: Aston Martin