Mercedes má opět velký problém
Takhle asi neuloví Verstappena ani Vettela.
Po velké změně konceptu vozu Mercedes přiznává, že i s F1W15 něco není v pořádku. Nemá přítlak jako jeho virtuální dvojče v simulátoru.
„Je tam něco, čemu prostě nerozumíme,“ přiznal Toto Wolff. „V podstatě jsme rychlí všude kromě rychlých zatáček. Víme, že máme menší zadní křídlo, kompenzujeme (na rovinkách), co ztrácíme v zatáčkách. Ale prostě je to při vysokých rychlostech, kde ztrácíme veškerý čas. A podle mě je to příliš velký problém na to, aby se odstranil lepším nastavením vozu. To má své limity. Simulátor určí, kterým směrem se má nastavení ubírat, podle toho se určí vhodné zadní křídlo. Dobré nebo špatné nastavení na okruhu pak může udělat pár desetin, ale nemůže být za takto masivní ztrátou. Je to něco většího. Dokážeme naměřit přítlak, ale nevidíme ho v časech na kolo.“
V simulátoru je nový vůz mnohem rychlejší než v realitě. Foto: Mercedes
Wolff také řekl, že si ještě nechá spoustu času, než rozhodne o náhradě za odcházejícího Lewise Hamiltona. Chce vidět, co je na trhu. Spory uvnitř Red Bullu dávají malou šanci, že by mohl být k mání i Max Verstappen, takže i na toho se novináři zeptali.
„Jezdec si vždycky vybere nejrychlejší vůz. V podstatě to je to, co rozhoduje. Momentálně je Red Bull nejrychlejší, takže to je to, co nás musí trápit nejvíce.“
Zajímavé je, že Vettel neříká návratu s Mercedesem jasné ne, přestože zatím se vrátit neplánuje.
"Za ten jeden rok bez závodění jsem mnohé pochopil, včetně věcí o mně samotném," řekl čtyřnásobný šampion, jenž je ve věku 36 let ještě příliš mladý na důchod. „Být mimo toho všeho mi dalo jiný úhel pohledu a vynořily se mnohé otázky. Návrat zatím neplánuji, ale není to definitivní ne. Věci se vyvíjejí a možná se dostanu do bodu, když si řeknu, že ano, chci se vrátit. Ale momentálně jsem spokojený se životem bez F1.“
Zdroj: motorsport, Neue Zurcher Zeitung, úvodní foto: Mercedes