I McLaren možná změní směr vývoje
Často rozhoduje síla, nikoli efektivnost aerodynamiky
Síla versus efektivnost aerodynamického přítlaku je složitá téma a ani týmy formule 1 se před letošní sezonou neshodly v názoru, co z toho je důležitější. První třetina sezony je ale poučila, jak důležité letos bude zahřát pneumatiky za všech okolností. A toho se lépe dosahuje se silnou aerodynamikou a vyššími rychlostmi v zatáčkách, čímž pneumatiky dostávají více energie.
Proto nejen Ferrari, ale i McLaren přehodnocují své cíle v této oblasti. Jelikož mezi sezonami 2019 a 2020 nemá nastat žádná významná změna technických pravidel, dává smysl začít dělat změny již na letošním monopostu.
"Jak můžete vyčíst z maximálních rychlostí, mnoho úsilí jsme vložili do vývoje vozu, který je efektivnější než loňský," uvedl Andreas Seidl, ředitel týmu McLaren. "Na některých tratích jsme proto byli silnější, v čele středu pole, jinde zase slabší. Takovou zpětnou vazbu dostali lidé z vývoje, kteří se stále soustřeďují na letošní vůz. Uvidíme, kolik toho ještě můžeme zlepšit.
Ve středu pole probíhají závody ve vývoji a tři, čtyři nebo pět desetin může činit rozdíl mezi osmým a sedmnáctým místem. Takže vývoj pokračuje na plné obrátky."
McLaren je ale aktuálně čtvrtým týmem Poháru konstruktérů, takže sezona pro něj začala velmi dobře a může začít hledět více před sebe, než za sebe.
"Musíme se neustále zlepšovat, protože při pohledu na Mercedes a Ferrari jasně vidíme, že ve všech oblastech máme rezervy," řekl Carlos Sainz. "Pokud bychom se srovnávali se středem pole, tak nám stačí málo a můžeme být vpředu. Jenže my se neporovnáváme se středem pole. Porovnáváme náš vůz s tím, který je o sekundu rychlejší."