McLarenu prospěl přechod k Mercedesu
Bez dobrého motoru by nebyl tak konkurenceschopný.
Mnozí na začátku tohoto roku očekávali, že McLaren se smíří s přechodnou sezonou. Získání motorů Mercedesu sice nikdo nezpochybňoval jako dobrý tah, avšak nová pohonná jednotka se měla původně dostat do nového šasi navrženého tak, aby s ní bylo maximálně kompatibilní. Pandemie ale změnu technických pravidel oddálila o rok a přinutila McLaren závodit další rok se šasi původně přizpůsobeným značně odlišné pohonné jednotce Renaultu.
Přesto se přechodná sezona nekoná. McLaren má za sebou dva velmi silné víkendy, byť pouze jeden s perfektním koncem. Také má po dvou třetinách sezony na kontě více bodů, než nasbíral za celý minulý rok, pět pódiových umístění a drží třetí místo v Poháru konstruktérů. Neoddálení přechodu na motory Mercedes se tedy zřejmě vyplatilo.
"Samozřejmě musím říct, že výsledný čas na kolo je dílem celého balíku a nemalou část tohoto balíku tvoří pohonná jednotka," řekl šéf týmu McLaren, Andreas Seidl. "Měli jsme jasný důvod, proč chceme pro sebe získat motory Mercedes. Je to pohonná jednotka pohánějící mistry světa.
Jsem velmi rád, že partnerství začalo tak úspěšně. Jak Woking (továrna McLarenu), tak i Brixworth (továrna na motory Mercedesu) odvedli v zimě fantastickou práci při integraci pohonné jednotky do šasi, a to navzdory omezením vyplývajícím z protipandemických opatření. Díky tomu jsme byli dokonale připraveni na začátek zimního testování a neměli problémy se spolehlivostí."
Mnoho fanoušků F1 by chtělo McLaren opět vidět závodit nejen o vítězství v závodech, ale také o mistrovské tituly. Bývalý ředitel tohoto týmu, Ron Dennis, jednou řekl, že ve F1 může titul získat pouze tovární tým. Bylo to v době, kdy McLaren od Mercedesu dobrovolně odcházel. Díky novinářům toto vyjádření pronásleduje nové vedení McLarenu jako bumerang.
"Jsem si jistý, že nám v budoucnu nebude nic bránit v boji o mistrovské tituly," prohlásil Seidl rázně.
Ne tak dávno býval McLaren na chvostu pelotonu. Foto: McLaren
Zdroj: f1i, úvodní foto: McLaren