Mercedes objevil příčinu spektakulárního výbuchu
V Strollově voze byla vadná svíčka zapalování
V Kanadě dostalo všech šest vozů poháněných Mercedesem nejnovější verzi pohonné jednotky tohoto výrobce, tzv. Phase 2. Když se pak Lance Stroll během posledního tréninku objevil v boxové uličce s plameny šlehajícími ze zadní části monopostu, zbývajících pět jezdců začalo mít vážné obavy, zda uvidí cíl velké ceny.
Jezdec týmu Racing Point dostal zpět svůj starý motor, který bez problémů vydržel až do cíle závodu, a Kanaďan s ním dokonce dokázal získat body, přestože měl pravděpodobně nevýhodu snížených otáček.
Naštěstí pro Mercedes a jeho jezdce, výbuch a plameny nebyly následkem vážné chyby v projektu ani konstrukci nových pohonných jednotek. Chybná byla pouze svíčka zapalování. To není zrovna běžný důvod odstoupení vozu F1 ze závodu, ale stejná drobnost vyřadila kupříkladu Lewise Hamiltona z úplně první velké ceny F1 s hybridními motory, Velké ceny Austrálie 2014. Mercedes však oficiálně informoval, že mezi těmito dvěma poruchami není žádná souvislost i že se již postaral o to, aby se stejná chyba jako v Kanadě již neopakovala.
Stroll bude ve Francii nejspíš potřebovat další novou pohonnou jednotku. Penalizace mu ovšem hrozí pouze v případě, že nasadí nové MGU-K, jelikož v Kanadě použil druhé ze dvou povolených.