Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari a Mercedes zvolily odlišné strategie

Ferrari a Mercedes zvolily odlišné strategie

VC Rakouska – 1. trénink

Úvodní měření sil na Red Bull Ringu naznačilo, že ničeho převratného se asi nedočkáme ani pod Alpami. Ferrari sice na středních pneumatikách nečekaně snadno drželo krok se stříbrnými šípy, používajícími měkčí variantu. Scuderia ale už vícekrát měla slušný vstup do víkendu a pak postupně odpadala. Hamilton se dostával do tempa pomaleji, jenže nakonec znovu nenašel přemožitele.

Obávané vedro zatím nenastalo. Bylo ale dost teplo, teploměr ukazoval 26 stupňů, asfalt měl 45, ke konci už 50 stupňů.

Jako první se za bouřlivých ovací svých krajanů vydal na trať Verstappen. Úvodní čas 1:14,18 ovšem zaznamenal Sainz. Hned bylo jasné, že Španěl dlouho nejrychlejším nezůstane. Elitní týmy svoje jezdce totiž vyslaly na dráhu dříve, než bývá zvykem. Po čtvrt hodině tak vedl Vettel (1:06,16) před Leclerkem (+0,09) a Gaslym (+0,22). Všichni těchto výkonů dosáhli na měkkých pneumatikách.

Zatímco Hamilton zvládl alespoň instalační kolo, na Bottasův vůz se vrhli mechanici. Z auta totiž unikal olej, takže odmontovali podlahu a hledali příčinu. Objevili ji rychle, takže Fin si zase mohl nasadit přilbu. Magnussen si dvakrát po sobě zaskotačil na obrubníku, v obou případech bez zjevných následků.

Hamilton na první pokus nijak neoslnil a zařadil se až na pátou příčku. Verstappenovi musel týmový inženýr připomenout, že je třeba na rovinkách mačkat knoflík DRS. Zjevně to pomohlo, protože Max poskočil s 1:05,48 rázem do čela. A to dokonce na středních gumách.

Red bully zatím nejrychlejším nestačí ani na domácí půdě

Za něj se po třiceti minutách tréninku zařadili Vettel (+0,42), Hamilton (+0,52), Gasly (+0,57) a Norris (+0,64). Teprve za borcem McLarenu se nacházeli Vettel a Leclerc. Na monopostu exmistra světa se totiž již delší dobu intenzivně pracovalo.

Počáteční fáze jako obvykle skončila vrácením zkušební sady pneumatik zástupcům Pirelli a s tím spojeným tichem na okruhu. Porušili ho až Leclerc a vzápětí Bottas. Ten se jako první dostal o jedinou tisícinu pod hranici 1:05. Leclerkovi na něj chybělo 14 setin, na rozdíl od svého soupeře však použil tvrdší směs.

Hamilton se nadále držel na třetí příčce a nezklamal. Zase si stěžoval, tentokrát na přední nápravu. Dobrý dojem opět zanechávaly mclareny, oba se usadily v nejlepší desítce. Sainz ale už věděl, že ho, stejně jako Albona, čeká kvůli nadlimitní výměně součástí pohonné jednotky start do velké ceny ze zadních pozic. Ze Strollova racing pointu po brutálním přejezdu obrubníku v páté zatáčce cosi odlétlo.

S přehoupnutím tréninku do závěrečné třetiny se na špici prosadil konečně Hamilton (1:04,83). Za ním se utvořilo pořadí Vettel (+0,14, na střední směsi), Bottas (+0,16), Leclerc (+0,30, na střední směsi), Verstappen (+0,42), Gasly (+0,54), Sainz (+0,66) a Ricciardo (+1,00).

Obhájce titulu byl krátce poté stažen do boxů s oprávněným podezřením na poškozené přední křídlo. Proto už jen jako divák přihlížel tomu, jak Hülkenberg urazil o obrubník masivní kus svého auta. Zdá se, že tento stavební prvek se na Red Bull Ringu pomalu stává noční můrou závodníků. Trosky byly rozesety široko daleko a za Renaultem kroužící williams měl docela štěstí, že si neublížil.

Trénink byl dvě minuty před koncem zastaven a předčasně ukončen.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:04,838   34
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:04,982 + 0.144 23
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:04,999 + 0.161 37
4. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:05,141 + 0.303 26
5. Max Verstappen Red Bull Honda 1:05,260 + 0.422 30
6. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:05,378 + 0.540 30
7. Carlos Sainz McLaren Renault 1:05,502 + 0.664 34
8. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:05,846 + 1.008 27
9. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:05,876 + 1.038 27
10. Lando Norris McLaren Renault 1:06,125 + 1.287 27
11. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:06,135 + 1.297 20
12. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:06,272 + 1.434 29
13. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:06,285 + 1.447 32
14. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:06,383 + 1.545 30
15. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:06,457 + 1.619 36
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:06,708 + 1.870 30
17. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:06,729 + 1.891 23
18. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:06,756 + 1.918 29
19. George Russell Williams Mercedes 1:06,805 + 1.967 28
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:07,665 + 2.827 28