Ferrari a Mercedes zvolily odlišné strategie
VC Rakouska – 1. trénink
Úvodní měření sil na Red Bull Ringu naznačilo, že ničeho převratného se asi nedočkáme ani pod Alpami. Ferrari sice na středních pneumatikách nečekaně snadno drželo krok se stříbrnými šípy, používajícími měkčí variantu. Scuderia ale už vícekrát měla slušný vstup do víkendu a pak postupně odpadala. Hamilton se dostával do tempa pomaleji, jenže nakonec znovu nenašel přemožitele.
Obávané vedro zatím nenastalo. Bylo ale dost teplo, teploměr ukazoval 26 stupňů, asfalt měl 45, ke konci už 50 stupňů.
Jako první se za bouřlivých ovací svých krajanů vydal na trať Verstappen. Úvodní čas 1:14,18 ovšem zaznamenal Sainz. Hned bylo jasné, že Španěl dlouho nejrychlejším nezůstane. Elitní týmy svoje jezdce totiž vyslaly na dráhu dříve, než bývá zvykem. Po čtvrt hodině tak vedl Vettel (1:06,16) před Leclerkem (+0,09) a Gaslym (+0,22). Všichni těchto výkonů dosáhli na měkkých pneumatikách.
Zatímco Hamilton zvládl alespoň instalační kolo, na Bottasův vůz se vrhli mechanici. Z auta totiž unikal olej, takže odmontovali podlahu a hledali příčinu. Objevili ji rychle, takže Fin si zase mohl nasadit přilbu. Magnussen si dvakrát po sobě zaskotačil na obrubníku, v obou případech bez zjevných následků.
Hamilton na první pokus nijak neoslnil a zařadil se až na pátou příčku. Verstappenovi musel týmový inženýr připomenout, že je třeba na rovinkách mačkat knoflík DRS. Zjevně to pomohlo, protože Max poskočil s 1:05,48 rázem do čela. A to dokonce na středních gumách.
Red bully zatím nejrychlejším nestačí ani na domácí půdě
Za něj se po třiceti minutách tréninku zařadili Vettel (+0,42), Hamilton (+0,52), Gasly (+0,57) a Norris (+0,64). Teprve za borcem McLarenu se nacházeli Vettel a Leclerc. Na monopostu exmistra světa se totiž již delší dobu intenzivně pracovalo.
Počáteční fáze jako obvykle skončila vrácením zkušební sady pneumatik zástupcům Pirelli a s tím spojeným tichem na okruhu. Porušili ho až Leclerc a vzápětí Bottas. Ten se jako první dostal o jedinou tisícinu pod hranici 1:05. Leclerkovi na něj chybělo 14 setin, na rozdíl od svého soupeře však použil tvrdší směs.
Hamilton se nadále držel na třetí příčce a nezklamal. Zase si stěžoval, tentokrát na přední nápravu. Dobrý dojem opět zanechávaly mclareny, oba se usadily v nejlepší desítce. Sainz ale už věděl, že ho, stejně jako Albona, čeká kvůli nadlimitní výměně součástí pohonné jednotky start do velké ceny ze zadních pozic. Ze Strollova racing pointu po brutálním přejezdu obrubníku v páté zatáčce cosi odlétlo.
S přehoupnutím tréninku do závěrečné třetiny se na špici prosadil konečně Hamilton (1:04,83). Za ním se utvořilo pořadí Vettel (+0,14, na střední směsi), Bottas (+0,16), Leclerc (+0,30, na střední směsi), Verstappen (+0,42), Gasly (+0,54), Sainz (+0,66) a Ricciardo (+1,00).
Obhájce titulu byl krátce poté stažen do boxů s oprávněným podezřením na poškozené přední křídlo. Proto už jen jako divák přihlížel tomu, jak Hülkenberg urazil o obrubník masivní kus svého auta. Zdá se, že tento stavební prvek se na Red Bull Ringu pomalu stává noční můrou závodníků. Trosky byly rozesety široko daleko a za Renaultem kroužící williams měl docela štěstí, že si neublížil.
Trénink byl dvě minuty před koncem zastaven a předčasně ukončen.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:04,838 | 34 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:04,982 | + 0.144 | 23 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:04,999 | + 0.161 | 37 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:05,141 | + 0.303 | 26 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:05,260 | + 0.422 | 30 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:05,378 | + 0.540 | 30 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:05,502 | + 0.664 | 34 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:05,846 | + 1.008 | 27 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:05,876 | + 1.038 | 27 |
10. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:06,125 | + 1.287 | 27 |
11. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:06,135 | + 1.297 | 20 |
12. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:06,272 | + 1.434 | 29 |
13. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:06,285 | + 1.447 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:06,383 | + 1.545 | 30 |
15. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:06,457 | + 1.619 | 36 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:06,708 | + 1.870 | 30 |
17. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:06,729 | + 1.891 | 23 |
18. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:06,756 | + 1.918 | 29 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:06,805 | + 1.967 | 28 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:07,665 | + 2.827 | 28 |