Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari silně přitlačilo na pilu

Ferrari silně přitlačilo na pilu

VC Rakouska – 3. trénink

Poněkud ospalý závěrečný trénink na VC Rakouska přesto přinesl jeden důležitý poznatek. Ferrari to patrně myslí s útokem na pozice Mercedesu vážně. A jeho vůdčí osobností bude nejspíše dravý Leclerc.

Štýrsko se těšilo z dalšího krásného letního dne. Sluníčko ohřálo vzduch na 26, asfalt už na 47 stupňů.

Jezdci v těsných kombinézách a nehořlavém prádle měli na počasí asi trochu odlišný názor. Možná i proto se jim na trať moc nechtělo. Posedávali ve stínu a Bottas dokonce popíjel kafíčko. Pokud někdo vyjel, tak jen kvůli absolvování instalačního kola.

Teprve po čtvrt hodině naskočila u Albonova jména hodnota 1:06,17. Sainz a Norris experimentovali s jízdou v závěsu. Španěl kvůli penalizaci nemá v kvalifikaci o co hrát, že by se obětoval pro kolegu?

Ještě chvíli na sebe dala čekat špička. Z ní tahal od počátku za nejdelší konec Leclerc (1:04,82). Bottas ztrácel 22 a Vettel 26 setin sekundy. Všichni sáhli po měkkých pneumatikách a už jim zůstali věrní.

Hamilton Leclerka naháněl, ale nepřekonal

Gasly oznámil kritický pokles výkonu motoru a hlemýždím tempem zamířil do boxů. Podle šéfa Red Bull Racingu Christiana Hornera se nejspíše jednalo o poruchu softwaru.

Leclerc přitlačil a dostal se už na 1:04,27. Hamilton se prozatím usadil na čtvrté příčce, 77 setin za Leclerkem. Brzy ho ale předběhl Verstappen. V poločase vedl nadále Leclerc, následován Bottasem (+0,36), Vettelem (+0,39), Verstappenem (+0,39) a Hamiltonem (+0,41).

Řada stájí ze středu pole zatím používala střední gumy, což jejich časovou propast od nejlepších ještě prohloubilo. Na rozdíl od včerejška jsme téměř nebyli svědky skopičin na obrubnících. Výjimku představoval Sainz, který na jednom z nich ponechal kousek předního křídla. 

I na Red Bull Ringu zatím patří McLaren k nejlepším

Mercedes se rozhodl zvrátit dosavadní nepříznivý vývoj. Bottas se na čerstvých měkkých pneumatikách zlepšil na 1:04,22, jenže okamžitě přišla Leclerkova odpověď – 1:04,10. Hamilton se k Monačanovi dostal na rozdíl jediné setinky, Vettel lehce zaostával. Verstappen si postěžoval, že provedené úpravy nastavení se neosvědčily.

Leclerc pořád ještě neřekl poslední slovo. Jako první se dostal pod 1:04, a to o dvě setiny. Na to již nikdo nedokázal (nebo nechtěl) zareagovat. Do elitní desítky se znovu prosadily oba mclareny, což už přestává být překvapením. Ale také Giovinazzi a Kvjat, zatímco ambiciózní Renault valně nepřesvědčil.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:03,987   18
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:04,130 + 0.143 21
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:04,221 + 0.234 23
4. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:04,250 + 0.263 20
5. Max Verstappen Red Bull Honda 1:04,446 + 0.459 18
6. Lando Norris McLaren Renault 1:04,986 + 0.999 19
7. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:05,152 + 1.165 15
8. Carlos Sainz McLaren Renault 1:05,219 + 1.232 22
9. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:05,336 + 1.349 17
10. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:05,391 + 1.404 25
11. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:05,481 + 1.494 29
12. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:05,514 + 1.527 21
13. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:05,514 + 1.527 21
14. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:05,523 + 1.536 18
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:05,620 + 1.633 20
16. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:05,650 + 1.663 17
17. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:05,878 + 1.891 19
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:06,017 + 2.030 11
19. George Russell Williams Mercedes 1:06,676 + 2.689 23
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:07,484 + 3.497 23