Ferrari silně přitlačilo na pilu
VC Rakouska – 3. trénink
Poněkud ospalý závěrečný trénink na VC Rakouska přesto přinesl jeden důležitý poznatek. Ferrari to patrně myslí s útokem na pozice Mercedesu vážně. A jeho vůdčí osobností bude nejspíše dravý Leclerc.
Štýrsko se těšilo z dalšího krásného letního dne. Sluníčko ohřálo vzduch na 26, asfalt už na 47 stupňů.
Jezdci v těsných kombinézách a nehořlavém prádle měli na počasí asi trochu odlišný názor. Možná i proto se jim na trať moc nechtělo. Posedávali ve stínu a Bottas dokonce popíjel kafíčko. Pokud někdo vyjel, tak jen kvůli absolvování instalačního kola.
Teprve po čtvrt hodině naskočila u Albonova jména hodnota 1:06,17. Sainz a Norris experimentovali s jízdou v závěsu. Španěl kvůli penalizaci nemá v kvalifikaci o co hrát, že by se obětoval pro kolegu?
Ještě chvíli na sebe dala čekat špička. Z ní tahal od počátku za nejdelší konec Leclerc (1:04,82). Bottas ztrácel 22 a Vettel 26 setin sekundy. Všichni sáhli po měkkých pneumatikách a už jim zůstali věrní.
Hamilton Leclerka naháněl, ale nepřekonal
Gasly oznámil kritický pokles výkonu motoru a hlemýždím tempem zamířil do boxů. Podle šéfa Red Bull Racingu Christiana Hornera se nejspíše jednalo o poruchu softwaru.
Leclerc přitlačil a dostal se už na 1:04,27. Hamilton se prozatím usadil na čtvrté příčce, 77 setin za Leclerkem. Brzy ho ale předběhl Verstappen. V poločase vedl nadále Leclerc, následován Bottasem (+0,36), Vettelem (+0,39), Verstappenem (+0,39) a Hamiltonem (+0,41).
Řada stájí ze středu pole zatím používala střední gumy, což jejich časovou propast od nejlepších ještě prohloubilo. Na rozdíl od včerejška jsme téměř nebyli svědky skopičin na obrubnících. Výjimku představoval Sainz, který na jednom z nich ponechal kousek předního křídla.
I na Red Bull Ringu zatím patří McLaren k nejlepším
Mercedes se rozhodl zvrátit dosavadní nepříznivý vývoj. Bottas se na čerstvých měkkých pneumatikách zlepšil na 1:04,22, jenže okamžitě přišla Leclerkova odpověď – 1:04,10. Hamilton se k Monačanovi dostal na rozdíl jediné setinky, Vettel lehce zaostával. Verstappen si postěžoval, že provedené úpravy nastavení se neosvědčily.
Leclerc pořád ještě neřekl poslední slovo. Jako první se dostal pod 1:04, a to o dvě setiny. Na to již nikdo nedokázal (nebo nechtěl) zareagovat. Do elitní desítky se znovu prosadily oba mclareny, což už přestává být překvapením. Ale také Giovinazzi a Kvjat, zatímco ambiciózní Renault valně nepřesvědčil.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:03,987 | 18 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:04,130 | + 0.143 | 21 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:04,221 | + 0.234 | 23 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:04,250 | + 0.263 | 20 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:04,446 | + 0.459 | 18 |
6. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:04,986 | + 0.999 | 19 |
7. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:05,152 | + 1.165 | 15 |
8. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:05,219 | + 1.232 | 22 |
9. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:05,336 | + 1.349 | 17 |
10. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:05,391 | + 1.404 | 25 |
11. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:05,481 | + 1.494 | 29 |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:05,514 | + 1.527 | 21 |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:05,514 | + 1.527 | 21 |
14. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:05,523 | + 1.536 | 18 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:05,620 | + 1.633 | 20 |
16. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:05,650 | + 1.663 | 17 |
17. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:05,878 | + 1.891 | 19 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:06,017 | + 2.030 | 11 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:06,676 | + 2.689 | 23 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:07,484 | + 3.497 | 23 |